Vedet öljyn seassa
Re: Vedet öljyn seassa
Ok, T5:ssa josta kannen kiristin kerran oli pultti löysällä samalla puolella mutta pakosarjan päässä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Vedet öljyn seassa
Yhteen alkupään NG900:n tein kannentiivisteen vaihdon pyynnöstä ja maksusta. Oli kuulemma vuotoa ulospäin. Nesteet pysyi lokeroissaan. Jos olisi ollut oma auto niin olisin tyytynyt vain kiristämään löystyneen pultin.
Löysällä ollut pultti oli se laatikon päädyn eli 4. pytyn laitimmainen imusarjan puoleinen pultti mikä aiheutti ilmeisesti vuodon. Vanha tiiviste näytti maallikon silmiin ehjältä
Löysällä ollut pultti oli se laatikon päädyn eli 4. pytyn laitimmainen imusarjan puoleinen pultti mikä aiheutti ilmeisesti vuodon. Vanha tiiviste näytti maallikon silmiin ehjältä
Re: Vedet öljyn seassa
Kotioppäin tullessa annoin koko matkan reilusti happea,ja ei paisarissa pinta ollut laskenut.Uudet öljyt kirkkaat,mitä nyt pari vaahtopalloa tietysti joukossa kun väkisin sitä vanhaa kuraa jää öljyputkiin ja kanaviin.Jos vuoto loppui niin tonnin jälkeen uudet taas sisään niin puhdistuu.
Tällä hetkellä ainakin sellainen fiilis että loppui!Helppoja tällaiset remontit näihin ooppeleihin.
Tällä hetkellä ainakin sellainen fiilis että loppui!Helppoja tällaiset remontit näihin ooppeleihin.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Vedet öljyn seassa
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=17640simanski kirjoitti:Päljos kannen momentti ng turboissa on?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Vedet öljyn seassa
http://www.thesaabsite.com/95/Coolantheadgasket.pdf
Kiristysjärjestys varmastikkin sama t5 koneessa.
Kiristysjärjestys varmastikkin sama t5 koneessa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Vedet öljyn seassa
Pari vuotta sitten 1000€
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Vedet öljyn seassa
1400e maksoi omaan autoon, tosin itse en laskua maksanut vaan romun myynyt liike.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Vedet öljyn seassa
Teetätin rempan Torekilla, tosin samassa yhteysdessä uusittiin turbo joka oli toisen 1000€Saabisti -77 kirjoitti:Pari vuotta sitten 1000€
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24626
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Vedet öljyn seassa
pihisee? tuleeko paisariin kuplia ku kone käy? oisko paisarin korkissa se ongelma........simanski kirjoitti:Jälki kiristelin oman kannen, edelleen pihisee paisarin korkki ajon jälkeen. Lämmöt ei seilaa ja lämpenee normisti ei mehut sekaisin ym.. Taitaa olla pahvin vaihto tulossa eteen?? minkä hintainen operaatio on teetettynä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Vedet öljyn seassa
Kattelin tuossa moniurahihnaa vaihdellessa, että jäähdytinnesteet olis aika vaihtaa. No näyttäs siltä, että nesteen seassa olisi vähän öljyä kun on aika tummansinistä tuo neste ja aika liukasta. Mitä on ihmiset mieltä riittäisikö kannen kiristys vai pitäisikö lähteä pahvia vaihtamaan? Öljyä ei syö eikä mitenkään öljyissä päin vikaa ainakaan huomannut. Nesteet varmaan aika vanhat, kun viimeset huollot näköjään olleet vain öljynvaihto huoltoja. Auto nyt talven tarkoitus olla seisonnassa. Autolla ajettu 250tkm. Sain motonetistä väärän kokoiset rullat tuohon hihnan vaihtoon ja jäi homma kesken niin ajattelin että jatkanko kannen roplaamisella vai mitä teen.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Vedet öljyn seassa
Sellaista harmaan mustaa näytti hieman olevan nesteen seassa muuten sinistä. Varmaankin kiristys riittänee tai ainakin kannattanee kokeilla luulisin. Vähän tihkunut öljyä kannen välistä ulospäin, kun on hieman mähmässä koneen kylki. Ei tosiaan öljyä hävittänyt 10tkm matkalla. Pitänee momenttiavain ostaa biltemasta. Onko muuten pultin kanta kuusiokolo ja minkä kokoinen niin ostan hylsyn samointein? Liekö mitään tiivistettä venttiilikannen kopassa, mitä kannattais samalla vaihtaa ettei ala vuotaa vai kestääkö aukaisun?
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Vedet öljyn seassa
v*tun paska,taas on varmaan pultit löysällä,paaliin menee jos on tiivari rikki.On se kumma ku ei pysynyt enempää ku 30tonnia kireellä/tiivari ehjänä.
En ees avannut kyllä peltiä että voi olla lohkossakin aukko
En ees avannut kyllä peltiä että voi olla lohkossakin aukko

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.