9-3 125kW

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Oulun Tekussa autolaboratoriossa maksaa 50e mittaus.

Ja tuosta mun vakio 185hv mitattiin 215hv ja vääntö muistaakseni 305Nm.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Toinen Oulun dyno

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, ja sitten Limingantullin Nikusen korjaamolla on käytössä 1,5 vuotta vanha Boschin dyno ja se on sitten toinen Tekun lisäksi. 8) Kuulemma maksaa kerta 52 euroa. Se sijaitsee Seat-liikkeen vieressä ja on siisti paikka kaikkinensa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Slemmy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Marras 17, 2003 12:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Slemmy »

Onko kellään kokemusta og 9-3 Aeron dynottamisesta vakiona, siinähän pitäisi silloin olla 205 hv/280 Nm?

Terveisin
Markku
Ex 9-3 Aero 2001, ex 900c -89
Hirschman
Matalapaineturbo
Viestit: 178
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 18:56
Paikkakunta: Uusimaa

Vauhdin Maailmassa

Viesti Kirjoittaja Hirschman »

Vauhdin Maailmassa oli parisen vuotta sitten 9-3 Aeron
50tkm kestotesti. Siinä Aerosta mitattiin muistakseni 236 pollea :D.
Vääntöä en muista, mutta lienee sekin oli vakioarvoja parempi.

Testaajat jopa soittivat Ruotsiin ja kysyivät saivatko he testiinsä lastutetun auton. Lehti on jossain tallessa - pitää kaivaa, kun seuraavaksi joutuu lajittelemaan arkistoja.

Sitten pieni vihan ja paineiden purkaus :evil: . Oma 9-5 Wagon Hirsch Aero joka tilattiin TOUKOKUUN puolessa välissä 8O ei ole vieläkään suvannut saapua Suomen kamaralle. Viivästyksen yksityiskohtiin en jaksa mennä...
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Vauhdin Maailmassa

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hirschman kirjoitti:Vauhdin Maailmassa oli parisen vuotta sitten 9-3 Aeron
50tkm kestotesti. Siinä Aerosta mitattiin muistakseni 236 pollea :D.
Vääntöä en muista, mutta lienee sekin oli vakioarvoja parempi.
Ja vääntöä oli 314-321 Nm kun tehdas ilmoitti 280Nm väännöksi. Ne puhuivat lehdessä, ettei tällästä autoa kannata lastuttaa kun voimaa on jo noin paljon, voimaa ei ole koskaan tarpeeksi sitä on aina liian vähän :lol:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mimmi kirjoitti:Kuulemma tuo samainen auto on nykyjään hieman pirteämpi :lol:
Ei kai sitä vaan ole lastutettu,uskomatonta toimintaa :roll:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Kuulemma tuo samainen auto on nykyjään hieman pirteämpi :lol:
Ei kai sitä vaan ole lastutettu,uskomatonta toimintaa :roll:
Kukas se tämä valopää on, joka on mennyt lastun ko. autoon upottamaan :lol:

BTW Speedou kävi myös dynossa vakio 9-3 airolla, mutta tulokset hieman utopistiset. Käyrä löytyy "dynokäyrät" keskustelun alta.
#1730
500whp.net member
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

BTW, käytin tänään 9-3:a ensimmäisessä vuosikatsastuksessa. Meni läpi huomautuksitta :D. Muutoskatsastin auton samalla "170 hv" boksille. Homma hoitui paikallisella A-katsastusasemalla sujuvasti Saabilta saaduilla prujuilla ja auton alkuperäisellä "syntymätodistuksella" (EU Certificate of Conformity). AKEn tiedostosta muuten löytyi 9-3:n kohdalta valmiiksi moottoriversio B205E/TK 125 kW (TK lienee lyhenne Tuning Kitistä).
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

5-6 viikkoa ja mä pääsen tohon 125kW kerhoon.
9-3.1972
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9-3 125kW

Viesti Kirjoittaja Kaide »

kaaleppi kirjoitti:Moro kaikille,

Onkohan kukaan käyttänyt tehdasviritteistä 9-3:sta dynossa?
Autollehan luvataan 125 kW tehoja, mutta itsestäni ainakin tuntuu että vakio 9-3 2.0t on tosi paljon laiskempi.
Voiko 20 hv lisäys vaikuttaa niin paljon.
Ostin auton alku kesästä 9-3 2.0t vm.2001, se on joku Laakkosen juhlamalli jossa 125kW tehoja + 30mm madallettu alusta, nahkaratti, business paketti.
Hyvä on muuten ajella, mutta uraisilla teillä vetelee melko paljon.
Renkaat 205/16/50.

Ostin itse pari viikkoa sitten 9-3 Turbo Jubileen jossa on mm. sport paketti ja aeron 17" rinkulat . Ihmettelin myös menohaluja joten kävin dynossa, Tuloksena 195hp/277Nm. Tuo mun auto on siitä ihmeellinen että se ei vetele tippaakaan...alla on 215/45/17 kumit ja tehtaan orkkis " sport" alusta. En tiedä mitä muuta sille on tehty, oiskohan puslia tms. vaihdeltu ? Nyt alkaa sitten " jatkojalostus" jonka tavoitteena on 250hp :twisted:


Kaide

edittiä: Niin, siis toi mun auto on alunperin 110kW , rekkariotteessa lukee 125kW
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

onnea vermeelle!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin