9-3 125kW
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Toinen Oulun dyno
Joo, ja sitten Limingantullin Nikusen korjaamolla on käytössä 1,5 vuotta vanha Boschin dyno ja se on sitten toinen Tekun lisäksi.
Kuulemma maksaa kerta 52 euroa. Se sijaitsee Seat-liikkeen vieressä ja on siisti paikka kaikkinensa.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vauhdin Maailmassa
Vauhdin Maailmassa oli parisen vuotta sitten 9-3 Aeron
50tkm kestotesti. Siinä Aerosta mitattiin muistakseni 236 pollea
.
Vääntöä en muista, mutta lienee sekin oli vakioarvoja parempi.
Testaajat jopa soittivat Ruotsiin ja kysyivät saivatko he testiinsä lastutetun auton. Lehti on jossain tallessa - pitää kaivaa, kun seuraavaksi joutuu lajittelemaan arkistoja.
Sitten pieni vihan ja paineiden purkaus
. Oma 9-5 Wagon Hirsch Aero joka tilattiin TOUKOKUUN puolessa välissä
ei ole vieläkään suvannut saapua Suomen kamaralle. Viivästyksen yksityiskohtiin en jaksa mennä...
50tkm kestotesti. Siinä Aerosta mitattiin muistakseni 236 pollea

Vääntöä en muista, mutta lienee sekin oli vakioarvoja parempi.
Testaajat jopa soittivat Ruotsiin ja kysyivät saivatko he testiinsä lastutetun auton. Lehti on jossain tallessa - pitää kaivaa, kun seuraavaksi joutuu lajittelemaan arkistoja.
Sitten pieni vihan ja paineiden purkaus


-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: Vauhdin Maailmassa
Ja vääntöä oli 314-321 Nm kun tehdas ilmoitti 280Nm väännöksi. Ne puhuivat lehdessä, ettei tällästä autoa kannata lastuttaa kun voimaa on jo noin paljon, voimaa ei ole koskaan tarpeeksi sitä on aina liian vähänHirschman kirjoitti:Vauhdin Maailmassa oli parisen vuotta sitten 9-3 Aeron
50tkm kestotesti. Siinä Aerosta mitattiin muistakseni 236 pollea.
Vääntöä en muista, mutta lienee sekin oli vakioarvoja parempi.

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ei kai sitä vaan ole lastutettu,uskomatonta toimintaaMimmi kirjoitti:Kuulemma tuo samainen auto on nykyjään hieman pirteämpi

Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Kukas se tämä valopää on, joka on mennyt lastun ko. autoon upottamaanpotkuhousu kirjoitti:Ei kai sitä vaan ole lastutettu,uskomatonta toimintaaMimmi kirjoitti:Kuulemma tuo samainen auto on nykyjään hieman pirteämpi

BTW Speedou kävi myös dynossa vakio 9-3 airolla, mutta tulokset hieman utopistiset. Käyrä löytyy "dynokäyrät" keskustelun alta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
BTW, käytin tänään 9-3:a ensimmäisessä vuosikatsastuksessa. Meni läpi huomautuksitta
. Muutoskatsastin auton samalla "170 hv" boksille. Homma hoitui paikallisella A-katsastusasemalla sujuvasti Saabilta saaduilla prujuilla ja auton alkuperäisellä "syntymätodistuksella" (EU Certificate of Conformity). AKEn tiedostosta muuten löytyi 9-3:n kohdalta valmiiksi moottoriversio B205E/TK 125 kW (TK lienee lyhenne Tuning Kitistä).

#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Re: 9-3 125kW
kaaleppi kirjoitti:Moro kaikille,
Onkohan kukaan käyttänyt tehdasviritteistä 9-3:sta dynossa?
Autollehan luvataan 125 kW tehoja, mutta itsestäni ainakin tuntuu että vakio 9-3 2.0t on tosi paljon laiskempi.
Voiko 20 hv lisäys vaikuttaa niin paljon.
Ostin auton alku kesästä 9-3 2.0t vm.2001, se on joku Laakkosen juhlamalli jossa 125kW tehoja + 30mm madallettu alusta, nahkaratti, business paketti.
Hyvä on muuten ajella, mutta uraisilla teillä vetelee melko paljon.
Renkaat 205/16/50.
Ostin itse pari viikkoa sitten 9-3 Turbo Jubileen jossa on mm. sport paketti ja aeron 17" rinkulat . Ihmettelin myös menohaluja joten kävin dynossa, Tuloksena 195hp/277Nm. Tuo mun auto on siitä ihmeellinen että se ei vetele tippaakaan...alla on 215/45/17 kumit ja tehtaan orkkis " sport" alusta. En tiedä mitä muuta sille on tehty, oiskohan puslia tms. vaihdeltu ? Nyt alkaa sitten " jatkojalostus" jonka tavoitteena on 250hp

Kaide
edittiä: Niin, siis toi mun auto on alunperin 110kW , rekkariotteessa lukee 125kW