like_a_glove kirjoitti:normi stageissa yleensä 1. ja 2. vaihteet rajoitetulla ahtopaineella... 3. antaa vasta täydet.
ja kyllä siinä on jo eroa laittaako isommat suuttimet pelkästään T25 kanssa. Tehot ei nouse kun sen ~20hp mut väätöä tuleekin sit jo ihan reippaasti lisää ~-50-70nm. ja sitä vetoa saa sinne ylä kierroksille pikkasen erilailla.
ja ostakaa hyvät ihmiset suoraan ne 870cc suuttimet ni ei lopu sit heti kesken...ei oo juurikaan noita 630cc:siä kalliimmat.
Vääntöönhän ei oikeastaan suutinkoko vaikuta. Suuttimet loppuu siellä n. 4000-4500rpm jälkeen, sitä ennen voi käyttää vakiosuuttimillakin niin suuria vääntöjä kuin kytkin kestää. Yläkierroksilla meno on kyllä pirteämpää jos tuottoa on lisää, mutta T25:n kanssa esim. 4 bar paineensäädin ajaa melkein yhtä hyvin asian kuin 875cc suuttimet, helpommalla ja halvemmalla sekä paremmilla kylmäkäyntiominaisuuksilla. En myöskään suosittele 630cc dekoja kenellekään, ovat huonot suuttimet ominaisuuksiltaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Oon tässä just ostoslistaa tekemässä ja Boschin EV14 on listalla. Riittääkö ~600cc jos etanolilla haluaa saada TD04HL-15:sta kaiken irti mitä automaatti kestää vai onko parempi hommata samantien suuremmat?
ja kumminkin jatkossa tolla 4bar tasaimella(ei vissiin säädettävä) ei tee juuri mitään ja ne 875cc suuttimet toimis vieläkin. ja se 4bar tasain kustantaa helposti jo yhen suuttimen verran.
joskus sen b-paineen noston kans käy niin et tuotto vaan huononee...riippuu tietysti pumpusta.
ps. 875cc suuttimilla tasan samat kylmäkäyntiominaisuudet kun vakioilla, ellei parempi. säätöö säätöö...
900 2.3T -95RE85, BMW 335da -07 NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Säädin ei maksa mitään kun sen tekee ruttaamalla alkuperäistä ruuvipenkissä. Turha niitä suuttimia on lähteä vaihtamaan jos ei tarkoitus ole myös turboa vaihtaa.
Ei se tuotto huonone painetta nostamalla ellei pumppu ole rikki, vakiopumppu jaksaa tuon paineen kyllä jos on kunnossa.
Ja olen kyllä noita 875cc:tä aika suuren määrän säätänyt, fysikaalisista syistä on vaan niin että kyseinen suutin ei tee yhtä hyvää sumua kuin vakiosuutin. Kyllä sen saa ihan hienosti käynnistymään ja kaasuun vastaamaan, mutta kylmäkulutus ja päästöt (vaikka eihän ne ketään kiinnosta) on huonommat kuin vakiosuuttimilla.
600cc EV14 riittävät kyllä kaikkeen mitä 15T:llä on tarjottavanaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
edit: hankalaa automaatin kanssa testata kun lappu lattiassa meinaa kokoajan vaihtaa kakkoselle, ellei sitten vauhtia ole jo 130+. Winter moodin kun lyö päälle niin vähän helpottaa testausta.