Jos ei, niin pitää varmaan lähteä maakuntamatkalle länsirannikolle
saab 9-3 ohjelmointi
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Mahtaakohan täällä etelämmässä kukaan tehdä noita "erikoistoimenpiteitä"?
Jos ei, niin pitää varmaan lähteä maakuntamatkalle länsirannikolle
			
			
									
									Jos ei, niin pitää varmaan lähteä maakuntamatkalle länsirannikolle
9-3 5d SE AT '01 RE85
						Re: saab 9-3 ohjelmointi
Postikin kulkee ja 9-3 T7 ecuja mulla on vino pino hyllyssä 
			
			
									
									#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Vääntöönhän ei oikeastaan suutinkoko vaikuta. Suuttimet loppuu siellä n. 4000-4500rpm jälkeen, sitä ennen voi käyttää vakiosuuttimillakin niin suuria vääntöjä kuin kytkin kestää. Yläkierroksilla meno on kyllä pirteämpää jos tuottoa on lisää, mutta T25:n kanssa esim. 4 bar paineensäädin ajaa melkein yhtä hyvin asian kuin 875cc suuttimet, helpommalla ja halvemmalla sekä paremmilla kylmäkäyntiominaisuuksilla. En myöskään suosittele 630cc dekoja kenellekään, ovat huonot suuttimet ominaisuuksiltaan.like_a_glove kirjoitti:normi stageissa yleensä 1. ja 2. vaihteet rajoitetulla ahtopaineella... 3. antaa vasta täydet.
ja kyllä siinä on jo eroa laittaako isommat suuttimet pelkästään T25 kanssa. Tehot ei nouse kun sen ~20hp mut väätöä tuleekin sit jo ihan reippaasti lisää ~-50-70nm. ja sitä vetoa saa sinne ylä kierroksille pikkasen erilailla.
ja ostakaa hyvät ihmiset suoraan ne 870cc suuttimet ni ei lopu sit heti kesken...ei oo juurikaan noita 630cc:siä kalliimmat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Oon tässä just ostoslistaa tekemässä ja Boschin EV14 on listalla. Riittääkö ~600cc jos etanolilla haluaa saada TD04HL-15:sta kaiken irti mitä automaatti kestää vai onko parempi hommata samantien suuremmat?
			
			
									
									9-3 5d SE AT '01 RE85
						- 
				like_a_glove
 - "Hirsch"
 - Viestit: 944
 - Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
 - Paikkakunta: Vantaa
 
Re: saab 9-3 ohjelmointi
ja kumminkin jatkossa tolla 4bar tasaimella(ei vissiin säädettävä) ei tee juuri mitään ja ne 875cc suuttimet toimis vieläkin. ja se 4bar tasain kustantaa helposti jo yhen suuttimen verran.
joskus sen b-paineen noston kans käy niin et tuotto vaan huononee...riippuu tietysti pumpusta.
ps. 875cc suuttimilla tasan samat kylmäkäyntiominaisuudet kun vakioilla, ellei parempi. säätöö säätöö...
			
			
									
									joskus sen b-paineen noston kans käy niin et tuotto vaan huononee...riippuu tietysti pumpusta.
ps. 875cc suuttimilla tasan samat kylmäkäyntiominaisuudet kun vakioilla, ellei parempi. säätöö säätöö...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
						NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Säädin ei maksa mitään kun sen tekee ruttaamalla alkuperäistä ruuvipenkissä. Turha niitä suuttimia on lähteä vaihtamaan jos ei tarkoitus ole myös turboa vaihtaa.
Ei se tuotto huonone painetta nostamalla ellei pumppu ole rikki, vakiopumppu jaksaa tuon paineen kyllä jos on kunnossa.
Ja olen kyllä noita 875cc:tä aika suuren määrän säätänyt, fysikaalisista syistä on vaan niin että kyseinen suutin ei tee yhtä hyvää sumua kuin vakiosuutin. Kyllä sen saa ihan hienosti käynnistymään ja kaasuun vastaamaan, mutta kylmäkulutus ja päästöt (vaikka eihän ne ketään kiinnosta) on huonommat kuin vakiosuuttimilla.
600cc EV14 riittävät kyllä kaikkeen mitä 15T:llä on tarjottavanaan.
			
			
									
									Ei se tuotto huonone painetta nostamalla ellei pumppu ole rikki, vakiopumppu jaksaa tuon paineen kyllä jos on kunnossa.
Ja olen kyllä noita 875cc:tä aika suuren määrän säätänyt, fysikaalisista syistä on vaan niin että kyseinen suutin ei tee yhtä hyvää sumua kuin vakiosuutin. Kyllä sen saa ihan hienosti käynnistymään ja kaasuun vastaamaan, mutta kylmäkulutus ja päästöt (vaikka eihän ne ketään kiinnosta) on huonommat kuin vakiosuuttimilla.
600cc EV14 riittävät kyllä kaikkeen mitä 15T:llä on tarjottavanaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- 
				like_a_glove
 - "Hirsch"
 - Viestit: 944
 - Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
 - Paikkakunta: Vantaa
 
Re: saab 9-3 ohjelmointi
okei, sori mutsi.  
			
			
									
									900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
						NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Täyskaasulla nelosella, mReq 970 ja mAir 870
Viittaako tuo nyt sitten ilmamassamittarin virheeseen?
			
			
									
									Viittaako tuo nyt sitten ilmamassamittarin virheeseen?
9-3 5d SE AT '01 RE85
						Re: saab 9-3 ohjelmointi
Ei välttämättä, mikä on Pinl? Kierrosluku?
			
			
									
									#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Pinl ~1800, rpm ~5000jcarlson kirjoitti:Ei välttämättä, mikä on Pinl? Kierrosluku?
9-3 5d SE AT '01 RE85
						Re: saab 9-3 ohjelmointi
Ei tuo oikein hyvältä kuulosta, katso vielä mitä näyttää jossain 3000-4000 rpm välillä molemmat?
			
			
									
									#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-3 ohjelmointi
rpm 3500 Pinl oli noin 1680.jcarlson kirjoitti:Ei tuo oikein hyvältä kuulosta, katso vielä mitä näyttää jossain 3000-4000 rpm välillä molemmat?
edit: Mikäs noissa sitten mättää?
9-3 5d SE AT '01 RE85
						Re: saab 9-3 ohjelmointi
Juu, mutta mitä oli mAir kun Pinl oli 1680?
			
			
									
									#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-3 ohjelmointi
Piti käydä uudelleen testaamassa
Mreq 950
Mair 850
Rpm 3500
Pinl 1800
edit: hankalaa automaatin kanssa testata kun lappu lattiassa meinaa kokoajan vaihtaa kakkoselle, ellei sitten vauhtia ole jo 130+. Winter moodin kun lyö päälle niin vähän helpottaa testausta.
			
			
									
									Mreq 950
Mair 850
Rpm 3500
Pinl 1800
edit: hankalaa automaatin kanssa testata kun lappu lattiassa meinaa kokoajan vaihtaa kakkoselle, ellei sitten vauhtia ole jo 130+. Winter moodin kun lyö päälle niin vähän helpottaa testausta.
9-3 5d SE AT '01 RE85
						Re: saab 9-3 ohjelmointi
Ykköspytty näköjään kerää nakuja, nyt 40. KnC2: 2, KnC3: 2, KnC4: 8
edit: MiFi 26
			
			
									
									edit: MiFi 26
9-3 5d SE AT '01 RE85