Aero Vs. Boxter S

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

NG:llä luetun ymmärtämisessä/sisäistämisessä hieman treenattavaa 8O
Ei muuten mutta siinä bemari hommassakin puhuttiin ainoastaan välistä 100-200.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

ng900aero kirjoitti:
renner kirjoitti:NG:lle kuinka niin levottomia, mitään mitä täällä on puhuttu ei ole "speksien" ulkopuolella?
Vai perustatko uskomattoman epäluulosi/skeptisyytesi tietoon vai luuloon.
Luulo kun tunnetusti ei ole tiedän väärti.
No kaikkihan tietävät että vanha tonnari päihittää boxterin siinä missä 9-5 2.0t e39 M5:n, etenkin unessa tai jossain mahdollisessa rinnakkaismaailmassa :D
Mutta saahan sitä olla unelmia :)
Jos oli minulle tarkoitettu piikkinä, niin metsään meni. Olipa silloin vielä vakioahtimella varustettu tonnari, tosin ahtoja hiukan reippaammin.

Pääseekös tuolla E39 ämmällä jo kuuhun?
Foxbody turbo
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Nää jutut on aina yhtä hauskoja..joku kertoo sattuneen ja näin kaikki alkoi..

Tuloo aivan mopoajat mieleen kun oli tehoputkea ja kaasutinta ja kulki aina sen 125km/t poliisin tutkaan..
VW transporter 2.5tdi vm.99
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No joo, kulkihan 2.3T-tonttukin jotenkin steg3-lastulla ja w-letku irti mutta en oikein ymmärrä mikä pointti näillä jutuilla on? :D

Siis jos verrataan esim. laitonta 9-5:ttä jonka tehoa on lisätty 100% ja laillista M5:ttä? Samassa suhteessa viritetyssä M5:ssä olisi tehoa vaatimattomat 800hv :)

Ei nuo mun romut ainkaan mihinkään kulje, eikä ole tarveskaan :)
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 29, 2006 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Viesti Kirjoittaja renner »

Älä nyt lyö läskiks NG koko ajan vaan puhu asiaa, jos osaat.

Tässä sen saabin speksit joten ei nyt ihan 100% ole tehon nosto

300Hk / 408Nm
Mjukvara Nordic Uhr
KN Airfilter
3,5bar bränsletrycks regulator
3" Racekatalysator
2,5" Rostfritt sportavgassystem med ett ovalt 4"
18t/#6 turboagg.
Alu IC
Ferrita "luftsnok"

Ja pointtinahan näissä jutuissa on AJONAUTINTO, parasta mitä autoilu voi tarjota.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

ng900aero kirjoitti:Samassa suhteessa viritetyssä M5:ssä olisi tehoa vaatimattomat 800hv :)
Jep, niitähän onkin aika paljon :lol:
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

vjbrenner kirjoitti:...2.0t...~300hv)
renner kirjoitti: Tässä sen saabin speksit joten ei nyt ihan 100% ole tehon nosto
300Hk / 408Nm
Noh, 2.0t vakioteho on 150hv...Siihen kun lisätään 100% eli käsittääkseni 150hv, saadaan...ööh...tota...nomissäsekalkulaattori...eiku...totanoi...300hv? :wink:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

V.J.S kirjoitti:
vjbrenner kirjoitti:...2.0t...~300hv)
renner kirjoitti: Tässä sen saabin speksit joten ei nyt ihan 100% ole tehon nosto
300Hk / 408Nm
Noh, 2.0t vakioteho on 150hv...Siihen kun lisätään 100% eli käsittääkseni 150hv, saadaan...ööh...tota...nomissäsekalkulaattori...eiku...totanoi...300hv? :wink:
Eikös renner: llä ole aero... :roll:

Edit:
Joo joo just, olis pitänny lukee ed. viestit tarkemmin :)
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Liekkö ollut Jyrkiltä mainospuhetta, mutta tällaisen kirjoituksen mm. sain kysellessäni mm. Trollin tuotteita:
Stage 3 Viggen vie muuten M3 bemuakin mutta vain 200km/h asti jonka jälkeen bemarin voima vie autoa eteenpäin
Ei ole omaa väitettä, vaan kuulemma eli siis muualta. :wink: Itselläni ei ole kummastakaan autosta minkäänlaista kokemusta ja varmaan ei tule olemaankaan, niin itse en tiedä minkäänlaista omaa faktaa asiaan liittyen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

juhokare kirjoitti:Liekkö ollut Jyrkiltä mainospuhetta, mutta tällaisen kirjoituksen mm. sain kysellessäni mm. Trollin tuotteita:
Stage 3 Viggen vie muuten M3 bemuakin mutta vain 200km/h asti jonka jälkeen bemarin voima vie autoa eteenpäin
Ei ole omaa väitettä, vaan kuulemma eli siis muualta. :wink: Itselläni ei ole kummastakaan autosta minkäänlaista kokemusta ja varmaan ei tule olemaankaan, niin itse en tiedä minkäänlaista omaa faktaa asiaan liittyen.
Ihan tottahan tuo trollin teksti on. M3sia on olemassa erilaisia ja tuossa ei sen tarkemmin puhuta mistä ämmästä on kyse :)
"Uusi" e46 ei välttämättä kyykisty kun taas aikaisempi e36 saattaa hyvinkin jäädä jalkoihin :)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1366
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

noh.. onneksi noita m bemuja on aika vähän liikkeellä... mahtaisko olla sama syy kuin se mikei kossuja ole missään... ÖH.. maksaakos ne nyt ihan älyttömästi.. no maksaahan ne.

ja rahalla saa ja hevosilla pääsee, mutta kun ei ole rahaa, niin joutuu tyytymään kaikkiin sähköherkkuihin, ja vaan 2.3T:hen.. varttimaili onneksi omalla automaattitonnarilla samaan aikaan kuin kaverin uuskoppasella supralla... :lol: ja tuon voi tarkistaa..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

M3 on tosiaan erilaisia eri vuosilta, mutta mallimerkinnöistä ei ollut muistissa kovinkaan. E36:lle voi tosiaan siis pärjätäkin stagetettu Viggeni. E46 kyllä on sitten eri asia. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

M3 e36:siakin on eri versiota:

"(3.2l-24v I6) Euro Version - 236 kW/321 bhp 0-60 mph - 5.5 s. Top Speed: 155 mph (electronically limited)

Special Models
There were five special-edition models of the E36 M3 produced: the M3 Euro-Spec (Canadian Edition), M3 CSL (also known as the M3 Lightweight), M3 GT, M3 GT-R, and the M3-R."

Luulisin että noiden nöyryyttäminen voisi olla aika haastava projekti.

(Olen nyt ajellut parina päivänä appiukon 9000iA 2.0 -combicoupella, erinomaisen leppoisa ja sivistynyt peli turbottomana, voimaa tulee lienaarisesti ilman rykäisyjä ja bensaa ei kulu juuri mitään, kerrassaan ideaalinen kulkupeli.)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

ng900aero kirjoitti: M3 e36:siakin on eri versiota:

"(3.2l-24v I6) Euro Version - 236 kW/321 bhp 0-60 mph - 5.5 s. Top Speed: 155 mph (electronically limited)

Special Models
There were five special-edition models of the E36 M3 produced: the M3 Euro-Spec (Canadian Edition), M3 CSL (also known as the M3 Lightweight), M3 GT, M3 GT-R, and the M3-R."

Luulisin että noiden nöyryyttäminen voisi olla aika haastava projekti.

(Olen nyt ajellut parina päivänä appiukon 9000iA 2.0 -combicoupella, erinomaisen leppoisa ja sivistynyt peli turbottomana, voimaa tulee lienaarisesti ilman rykäisyjä ja bensaa ei kulu juuri mitään, kerrassaan ideaalinen kulkupeli.)
Onhan niitä joo. Jenkeissä esim tuota "perusmallia" myytiin huomattavasti pienemmillä tehoilla.

Itse viittasin kyllä tuohon perusmalliin koska olettaen noita muita ei suomessa ihan hirveen montaa ole.
Enkä kyllä ole koskaan kuullut e36 CSL:stä ? E46 tiedän hyvinkin, niitä on pari tullut nähtyäkin. Tosin eihän sitä kaikkea voi tietää :D

Eikä noi pelkät nimikkeet eivät kovin paljoa sano auton kulkupuolesta joten niiden perusteella on kovin hankala mennä sanomaan nöyryyttämisen vaikeudesta yhtikäs mitään :)
Jos vaikka M3 GT tarkoittaa, että siinä takaluukussa komeilee GT leima ja autossa on erilaiset nahkajakkarat niin tuskin se kulkupuoleen hirveesti vaikuttaa :)

EDIT:
-M3 Euro-Spec (Canadian Version) perus 3.0l 286hv. Lisätyt sumuvalot ja kolmas jarruvalo tuskin menopuolta sen kummemmin parantavat :D

-M3 CSL kevennetty versio, tarkoituksena kisavalmis ämmä.

-M3 GT kuten arvelin, hieman erilailla varusteltu versio. 295hv.

-M3 GTR joku DTM versio. Tuskin kovinkaan montaa maailmassa. Etenkään katukäytössä.

-M3-R; 15kpl tilattu tarkoituksena kisata Australian Super Production sarjassa. Kaikki toimitettu Frank Gardiner Racingille. 324hv.

Eli mikään näistä ei ole tuota perusversiota tehokkaampi (poikkeuksena tuo DTM auto mutta sitä tuskin muutenkaan Suomen liikenteessä kohtaa). CSL näistä kevennetty joten sitä kautta kulkupuoli ehkä hiukan paranneltu.

Summa sumarum, perusversio on kaiketi se josta kannattaa tässä yhteydessä puhua ;)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No ei ne kaikki e36:t noin laiskoja ole, tuokin vanha romu vm 1995 saattaisi jo mennäkin johonkin ;)
http://www.europeancarweb.com/features/ ... index.html :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Elo 29, 2006 16:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin