Joillain nettisivuilla oli kuvia tuollaisesta tulpasta ja ei ihan noin tarkkaa kuvaa, mutta siinä se näytti ns. normaalin tasaiselta. Kai minun on sitten uskominen itseäni viisaampiin. Kiitos vaan 9-5T

Eikös Maptunin sivuilla sanota että jopa pikku t:stä että lastun (steg 1) kera laitetaan 7:n tulpat? Ja sama homma T:n kanssa jossa lastu? Ite noudatan ko ohjetta vaikka lastu onkin eri firman. Ei ongelmia itseasiassa 6:n tai 7:n tulppien kanssa.juhokare kirjoitti:Itseni ei ole tarvinnut 'taistella' yhtään noiden tulppien kanssa. Eli ovat pelanneet hyvin lastutetussa 9-3 T5 :ssa.Tehoja on jotain 240 hv ja vääntöjä noin 380-400 Nm. Auto pelaa hyvin mielestäni.
Eli tulpat ovat ne perinteiset NGK BCPR7ES-11.
Nostetaanpa, kun nyt on uutta asiaa.Termos kirjoitti: Mulla on tuossa sigun autossa (170hp/280Nm => 235hp/380Nm "lastuvoimaa") Maptunin suosittelemat BCPR7ES-11 - tulpat 1,2 millin kärkivälillä. Pikkaisen auto nykii pienillä kierroksilla, mutta liekö syy sitten jossain muualla kuin tulpissa![]()
Onkohan turha homma vaihtaa tulppien tyyppiä noihin 8ES:iin?
Kyllä ne BCR8ES:kin toimii, kun säätää kärkivälin 0,75-0,8 mm:iin.Termos kirjoitti:Nostetaanpa, kun nyt on uutta asiaa.Termos kirjoitti: Mulla on tuossa sigun autossa (170hp/280Nm => 235hp/380Nm "lastuvoimaa") Maptunin suosittelemat BCPR7ES-11 - tulpat 1,2 millin kärkivälillä. Pikkaisen auto nykii pienillä kierroksilla, mutta liekö syy sitten jossain muualla kuin tulpissa![]()
Onkohan turha homma vaihtaa tulppien tyyppiä noihin 8ES:iin?
Vaihdoinpa uudet BCPR7ES-11 - tulpat, mutta naputtelin kokeeksi kärkiväliksi tasan millin. Kyllä kannatti, auto vetää selkeesti paremmin, eikä nypytä pintakaasulla ajellessa. Eikä ole mikään placebo-ilmiö, vaimokin kertoi auton kiihtyvän nyt paremmin vähemmällä kaasupedaalin tallaamisella.
Entiset samanlaiset tulpat olivat reilun vuoden vanhat, ajettu ~18 000 kilometriä. Ihan hyvän näköiset, mutta asennetaessa säädetty 1,2 millin kärkiväli oli selkeesti liian suuri tuohon koneeseen.
Oppia ikä kaikki...
Samaa mieltä, mutta jos jo ostanut, niin olisi varmaan hyvä saada käytettyä. Ja minulla vakiokoneessa ainakin toimii 6:nen tosi hyvin, jopa niin hyvin, että juuri tällä viikolla sanoin morsiamelleni, että kohta joku paikka laukeaa, kun auto toimii, niin hyvin.ng900aero kirjoitti:Mitäs järkeä on laittaa kalliita platinatulppia kun niiden hinnalla vaihtaa useampaan otteeseen hyviksi ja toimiviksi todetut BCPR7ES-11