ng 900 kytkimen työsylinteri

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Noniin eli tein topicin tänne näin.. eipä löytynyt procarservicestäkään oikeata.. toivottavasti te saapistit löytäisitte mulle oikean työsylinterin.. tätä siis ollaan todellakin metsästetty jo toista viikkoa !

Vaihdelaatikon tyyppikilvestä napattu tälläiset numerosarjat:
S3851
NO8533
FC5550T
J=3,82

Edit: kuvat lisätty

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Janne_, Pe Loka 08, 2010 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab NG900 96' 2.0t
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

Kahta eri vaihtoehtoa tyrkytti PCS, kumpikaan ei vaan sopinut.. :cry:

Tää oli ensimmäinen, muuten kaikki samanlailla mutta korkeus täysin eri:
Kuva

Seuraava oli muuten samanlainen, korkeus täsmäsi mutta stefan koko ei ollut oikea, ei mennyt kytkinakselille:
Kuva
Kuva
Saab NG900 96' 2.0t
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö tuo omasi ole Sensonicin työsylinteri?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

ng900aero kirjoitti:Eikö tuo omasi ole Sensonicin työsylinteri?
Jaa-a.. en ainakaan itse tiedä.. tietäisi ees auton historiaa vähän että mitä ollaan tehty..

E: jos joku vähääkään tietää onko toi Sensonicin niin viestiä tähän topickiin, ois kiva löytää oikea osa vihdoin.
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

tulipa mieleeni ei kait vaan sun saabi ole entinen sensonik joka olisi muutettu tavalliselle neste kytkimelle

jaha toiset ehti ensin :roll:

itelläni ainakin on ex sensonic loota paikoillaan
ja siinä on erillainen työsylinteri kun vertaa tavalliseen laatikkoon

laitappa lähi kuvaa laatikosta
auton akun takapuolelta ja sulakerasian välistä

toinen vaihtoehto että otappas pois hanskalokero ja kato löytyykö ylimääräistä pitkää liitintä (saman näköinen kuin moottorin ohjaus yksikössä)
siihen olisi pitänyt rakennella "hyppylankoja"
liitin sijaitsee lähes keskellä apparin jalkotilaa lokeron takana
Viimeksi muokannut jusa_71, Pe Loka 08, 2010 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

jusa_71 kirjoitti:tulipa mieleeni ei kait vaan sun saabi ole entinen sensonik joka olisi muutettu tavalliselle neste kytkimelle
kaikki on mahdollista.. auton ostin pienestä autoliikkeestä ja ei tiennyt auton historiaa tarkemmin.. :/ tää on kyl ollut semmonen mysteeri, osaatteko kuvien perusteella sanoa onko toi sensonic mallin työsylinteri vai joku muu :?
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

katoppa sitä boksia tarkemmin onko siinä teksti saab 4491577
tuliko tohon työ sylinteriin metallinen putki jossa oli liitos laatikon ulkopuolella

onko tohon työsylinteriin laitettu minkään laisia numerosarjoja tai tekstiä
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

jusa_71 kirjoitti:katoppa sitä boksia tarkemmin onko siinä teksti saab 4491577
tuliko tohon työ sylinteriin metallinen putki jossa oli liitos laatikon ulkopuolella

onko tohon työsylinteriin laitettu minkään laisia numerosarjoja tai tekstiä
Kumpaakaan sylinteriin ei tullut tuota metalliputkea.. pitää tsekata toi boksi.
ja vanhassa työsylkässä ei lue mitään. ja tuossa pcs:än toisessa lähettämässä työsylinterissä on numerosarja 511387 ja toisella puolella S3C
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

tarkoitin vanhaa sylinteriä joka oli paikoillaan
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

jusa_71 kirjoitti:tarkoitin vanhaa sylinteriä joka oli paikoillaan
kyllä juurikin näin, pieni pätkä metalliputkea työsylinteriltä laatikon kylkeen jossa liitos ja sitten lähteekin kumiputki säiliölle! ratkasiko tämä jotain ? 8)
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

kumiputken pitäs muuttua kupariputkeksi (maalattu vihreäksi yleensä) ja mennä poljin sylinteriin ja sieltä menee vasta letku säiliölle
muistatko onko lootan päällä sellainen tötterö oikeessa laidassa päältä katsottaessa
(vaihde asento anturi)
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

jusa_71 kirjoitti:kumiputken pitäs muuttua kupariputkeksi (maalattu vihreäksi yleensä) ja mennä poljin sylinteriin ja sieltä menee vasta letku säiliölle
muistatko onko lootan päällä sellainen tötterö oikeessa laidassa päältä katsottaessa
(vaihde asento anturi)
En kyllä muista yhtään onko tuollaista tötteröä oikeessa laidassa.. ja noin se menee miten sanoit, kupariputki ainakin vihreä mulla.

E: voisiko tämä siis olla Sensonic-mallin työsylinteri, jos mun auto on muutettu?
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

hyvin pitkälti alkaa vaikuttamaan siltä että on.
mutta tarkista vielä se boksi joka on siellä jalko tilassa. onko numero sarja sama jonka annoin
moottorin ohjaus on oikeessa laidassa alhaalla sensonikin boksi keskellä jalkotilaa noin puolessa välissä
tosin mulla sitä ei ole kun otin sen pois kokonaan kun sitä ei enään tarvitse mihinkään
enään
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Janne_
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Elo 18, 2010 20:10
Paikkakunta: Merikarvia

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja Janne_ »

jusa_71 kirjoitti:hyvin pitkälti alkaa vaikuttamaan siltä että on.
mutta tarkista vielä se boksi joka on siellä jalko tilassa. onko numero sarja sama jonka annoin
moottorin ohjaus on oikeessa laidassa alhaalla sensonikin boksi keskellä jalkotilaa noin puolessa välissä
tosin mulla sitä ei ole kun otin sen pois kokonaan kun sitä ei enään tarvitse mihinkään
enään
selvä, tää pitää kyl varmistaa että on todellakin sensonicin työsylinteri tää mun, koska PCS ilmoitti että sitä ei enään sitten pysty palauttamaan..
Saab NG900 96' 2.0t
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: ng 900 kytkimen työsylinteri

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

mittaa vanhasta sylinteristä reijän koko (mistä akseli menee läpi)
sylinterin ulko/sisä halkaisia
kiinnitys reikien etäisyydet toisistaan
ja kaikki muut vastaavat mitat ja anna ne osan myyjälle ja sano että tällainen :D
mutta kato tosiaan sen boksin numerot jos sellainen siellä on
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin