Mikä Turbo seuraavaksi

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
TomStar
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 17:29

Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja TomStar »

Moro kaikille !

Olen aiheesta itseäni viisaammilta jo kysellyt, mutta kertokaapa foorumilaiset mielipiteenne, perusteluiden kera mieluusti:

Auto on 9-3 2.0T sport -98 stage3, vakio Garrett:in T25 Turbo.
Suunnittelen lähitulevaisuudessa Turbon vaihtoa.
Tavoite on n.300+ hepoa tehoa, mutta erittäin alhaalta heräävä. (kuten vakio fööni)

Mitäpä tämmöiseen setup:iin suosittelette Turbo:ksi ?
9-3 2.0T SE -98
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

http://www.turbomeck.se/19T-Saab-9-3-5

tuollakin toimii hyvin seiskan pakopesällä...

sit oli se 16G tjsp 8pakopesällä
9-3.1972
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Onko kukaan tilannut tuolta Turbomeckilta tuota ahdinta?
Onko se oikeasti noin itsekyhätyn mate in pinkponk näköinen?
Seiskan pesällä riittänee mukavan ylhäälle, mutta alapotku jää kyllä vakioahtimesta selkeesti.
Mulla on Maptunin 19T/6 ja silläkin alapotku jo jonkin verran vakiota hitaampi.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

mulla on turbomeckiltä tilattu tuo 7kan pesällä oleva... kompurapuoli tehty aeron 15T koteloon ja 7pesä volvon johon vaihdettu laippa t25
9-3.1972
SeenFinn
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ti Syys 25, 2007 14:41
Paikkakunta: Klaukkala/PK-seutu

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja SeenFinn »

http://www.turbomeck.se/TD04-19T

käviskö tollanen 9-3 aeron mitsun tilalle suoraan?
pelaiskohan niinkun alkuperäinen ja tarvitseeko mitään muuta muuttaa?!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

no ei käy, tossa on vollen laipat. Siellä on valmiiksi modattuja 19T mallejakin myynnissä jotka on bolt-on mitsun tilalle
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
sämpylä
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 06:57

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja sämpylä »

Terve.Onko kukaan tilannu semmosesta kun:www.ahtoja.com
turboa.Kyselin ahdinta matalapaine saappiini kyseisestä paikasta mut ei ollu hyllyssä ja toimitus aika oli n.5viikkoa.Tarjosi tilalle aeron tdo4hl-15t/6 ahdinta,pitäisi passata pienillä muutoksilla.Onko kyseisen liikkeen ahtimet ns kiinakopioita vaiko ihan kunnonkamaa.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

hinnasta ja kuvista päätellen ihan aitoa kiinakamaa.

riippuen matalapainesaabin mallista joudut hankkimaan myös imuputken jonka saa tuohon lyhyeen kaulaan tarttumaan ja vaihdella vesi/öljylinjoja tarvittava määrä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja NG900T »

<----- gt28rs ar .64
TomStar kirjoitti:Tavoite on n.300+ hepoa tehoa, mutta erittäin alhaalta heräävä. (kuten vakio fööni)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

sämpylä kirjoitti:Terve.Onko kukaan tilannu semmosesta kun:www.ahtoja.com
turboa.Kyselin ahdinta matalapaine saappiini kyseisestä paikasta mut ei ollu hyllyssä ja toimitus aika oli n.5viikkoa.Tarjosi tilalle aeron tdo4hl-15t/6 ahdinta,pitäisi passata pienillä muutoksilla.Onko kyseisen liikkeen ahtimet ns kiinakopioita vaiko ihan kunnonkamaa.
Itse tilasin tuolta tonnariini viime kesän lopuilla kiinalaisen WR380 ja hyvin pelitti niin kauan kun kärry mulla oli :) Ilmeisesti vieläkin kyllä toiminnassa. Tonnaripuolella aiheesta lisää, dp:n laippa piti laittaa kokonaan uusiksi, muuten ei ihmeitä.

e: Ei tosin missään nimessä herää alhaalta (vasta 3500 rpm paikkeilla täysi höyry päällä), muuten hyvä peli.
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
sämpylä
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 06:57

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja sämpylä »

Hei.Nyt pitäs alakaa tilaan uutta ahdinta.Millaista muuta mallia suosittelette vakio garretin gt 17 tilalle jonka saisi sopimaan suoraan tai kohtuu pienin muutoksin.Auto vm.01.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mitsun 15T ja vesi/öljyputkisarja vaikkapa PCS:ltä bolt-on asennukseen. Vai olitko isompaa etsimässä ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
sämpylä
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 19, 2009 06:57

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja sämpylä »

Tarviiko mitsun turboon tehä muita muutoksia kun vesi/öljy putket uusiksi?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ei turboon tarvi mitään tehdä. Imukaula sopii samoin kuin garretissa, DP:n laippa on sama. Banjot eroaa ja siksi on selkeintä ottaa se asennussarja samalla. Puoli päivää siihen vaihtoon tuhrantui ekalla kerralla.
Tuon päivityksen myötä softaakin sopii rukata aika kivasti, pakko ei ole mutta sääli se olis jättää käytämättä hyväksi.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
renner
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 14:01
Paikkakunta: ESPOO

Re: Mikä Turbo seuraavaksi

Viesti Kirjoittaja renner »

Vastaa Viestiin