moottorin häiriövalo
moottorin häiriövalo
check engine valo syttyy palamaan silloin tällöin Saab 9-3 auton näytössä ja vaikka sen nollaa niin kohta se palaa uudestaan.Vikakoodi on luettu ja se ilmoittaa tyhjäkäynnin olevan liian korkean(jonkun verran yli 1000 kierrosta),miten tyhjäkäyntiä voisi pudottaa alle tuhanteen kierrokseen?
Re: moottorin häiriövalo
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o&start=30
Noista halvoista/helpoista ensin, letkut/tiiveys/puhdistus ?
Noista halvoista/helpoista ensin, letkut/tiiveys/puhdistus ?
Re: moottorin häiriövalo
kerro myös auton vuosimalli ja moottorin tyyppi niin helpottaa huomattavasti avun antoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: moottorin häiriövalo
Saab 9-3 vm.-98 2.0l bensa ( ei turboa )tturku kirjoitti:kerro myös auton vuosimalli ja moottorin tyyppi niin helpottaa huomattavasti avun antoa.
Re: moottorin häiriövalo
Missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee,onko hankala vaihtaa ja kuinkahan kallis osa on.baasenar kirjoitti:Tyhjäkäyntimoottori viallinen.
Re: moottorin häiriövalo
Haku/etsi ja selaamaan eri vikoja, auttaa pitkälle omatoimista korjaajaa
Re: moottorin häiriövalo
kyllä sieltä erittäin todennäköissti löytyy imuvuoto ja moottorinohjaus kompensoi kierroksilla
- alipaineletkut tarkistaen/uusiksi
- resonaattorin/läppäkotelon O-rengas
- alipaineletkut tarkistaen/uusiksi
- resonaattorin/läppäkotelon O-rengas
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: moottorin häiriövalo
Saattaa äkkiseltään kuulostaa tyhmältä, mutta polttoainesäiliön korkki kannattaa pitää kunnolla suljettuna. Ainakin kolme naksua kuten auton ohjekirjakin muistaakseni neuvoo. Jos se on löysällä eli käytännössä auki niin raakaa tai ainakin raa'ahkoa ilmaa pääsee polttoainehöyryjen kierrätys(=poltto)järjestelmän kautta imusarjalle.
Re: moottorin häiriövalo
Ei se kuulosta tyhmältä. Avonainen tai huonosti suljettu korkki saattaa sytyttää vikavalon.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: moottorin häiriövalo
Minulla jo kauan ollut ei alkuperäinen, joka ei ole tiivis, ei vaikuta mitenkään.
Re: moottorin häiriövalo
Kiitos vinkistä täytyy sitä heti kokeilla eikä maksa paljoa.Naxu kirjoitti:Ei se kuulosta tyhmältä. Avonainen tai huonosti suljettu korkki saattaa sytyttää vikavalon.