ARP- pultit
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
ARP- pultit
Moro. Löytyi sopivat pultit t5 moottoriin, Ford 2.0 ohc. Pituus ja paksuus sopivat. Kannen pultit ja runkolaakerin pultit pitäisi käydä suoraan, mittojen perusteella. Jos jotaki kiinnostaa.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: ARP- pultit
Kannenpulteissa on momenttiin kiristys ja kulmaan kiristys päälle. Mitä ohjetta aiot noudattaa? Jos pultin ominaisuudet muuttuu, niin samalla ohjeella kiristettynä saavutettu kannen ja lohkon välinen puristusvoima voi olla ihan muuta, kuin vakiopulteilla. Kulmaan kiristyksessähän on selkeästi oletus, että pultit venyy jossain määrin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: ARP- pultit
Pulttien mukana tuli ohje kuinka ne kiristetään. Sen mukaan teen.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: ARP- pultit
Ihan uteliaisuuttani kysyn miten ne kiristetään?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: ARP- pultit
Ovatko nuo >RP:t venyviä pultteja vai ns. kovia ja mitä kansipahvia aiot käyttää?
Nuo kiristämiset kun riippuvat pulteista, pahvista ja moottorista, jos ohje on toiseen moottoriin, niin se ei välttämättä toimi kovinkaan hyvin, etenkään jos kansipahvi ja moottori ovat erilaiset kuin mihin pulttisarja on tarkoitettu.
Nuo kiristämiset kun riippuvat pulteista, pahvista ja moottorista, jos ohje on toiseen moottoriin, niin se ei välttämättä toimi kovinkaan hyvin, etenkään jos kansipahvi ja moottori ovat erilaiset kuin mihin pulttisarja on tarkoitettu.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: ARP- pultit
http://www.genuinesaab.com/psi/files3/HeadStuds.pdf
Taisipas olla juurikin samalaiset kiristely ohjeet laatikossa. Kyllä kumminki luotan myyjään tässä asiassa. Vaikka joku muu olisiki erimieltä. Tulee t7 tiiviste. Puristussuhde jää 8.4:1 noin suurin piirtein. Lohkosta otettu vähä pois.
Taisipas olla juurikin samalaiset kiristely ohjeet laatikossa. Kyllä kumminki luotan myyjään tässä asiassa. Vaikka joku muu olisiki erimieltä. Tulee t7 tiiviste. Puristussuhde jää 8.4:1 noin suurin piirtein. Lohkosta otettu vähä pois.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: ARP- pultit
Oletko nyt ihan varma tosta puristussuhteesta....nipponkippo kirjoitti:http://www.genuinesaab.com/psi/files3/HeadStuds.pdf
Taisipas olla juurikin samalaiset kiristely ohjeet laatikossa. Kyllä kumminki luotan myyjään tässä asiassa. Vaikka joku muu olisiki erimieltä. Tulee t7 tiiviste. Puristussuhde jää 8.4:1 noin suurin piirtein. Lohkosta otettu vähä pois.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: ARP- pultit
Olen.... Eiku muuten vaan lämpimikseni puhun.
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: ARP- pultit
+500hp tavoite kerta vakiot ei riitä? Ja miksi helv.. 8.4 puristussuhde?
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 175
- Liittynyt: Su Joulu 04, 2011 20:00
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Re: ARP- pultit
400kw on tavoite. Eikä ole tarkoitus ajaa e85. Kerroppas sitte mikä on se helvetin hyvä puristussuhde!
Jäsen 5478
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Saab ng900 2.0t -96
Opel vectra c 1,9cdti -06
Menossa mukana:
JMO Racing
Re: ARP- pultit
Turha on hiiltyä. Ei ole yhtä ainoaa vastausta oikeaan puristussuhteeseen. Riippuu ihan täysin siitä mihin käyttöön tuota rakennetaan. Taisivathan jotkut tehdä jopa alle 7 rutuilla olevia koneita, jotta niitä voi ahtaa ihan "höpelönä". 
edit:
Wayback machinella löytyi ton legendan Firges Corsan tietoja. Googlella löytyy toki lisääkin tietoa ja videota jne tosta vehkeestä. http://web.archive.org/web/200504120052 ... /corsa.htm

edit:
Wayback machinella löytyi ton legendan Firges Corsan tietoja. Googlella löytyy toki lisääkin tietoa ja videota jne tosta vehkeestä. http://web.archive.org/web/200504120052 ... /corsa.htm
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: ARP- pultit
Joo kylläpä tuo varmasti noilla rutuilla menee ok bensan kanssa, nykyään vaan oletuksena näiden kanssa on että mennään re85.
Muistaakseni esim. vanhemmassa VR-4 galantissakin on puristukset luokkaa 7.8:1 vakiona.

Re: ARP- pultit
Meikän kuplassa on 7,1:1 puristukset. Siinä vasta urheiluauto 

Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K