Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Terve,

Pieni ongelma juuri ennen katsastusta tuli kun autosta turbon vaihdoin. Oire on korkea ja seilaileva tyhjäkäynti. Kylmänä kone käy sen juuri alle 1000 mutta heti lämmettyään seilaa 1200-1350rpm. Tätä ongelma ei ollut ennen turbon vaihtoa. Samaan ongelmaan liittyy savutus. Ei savuta startissa vaan ainoastaan kun on lämmin, ei pölläyttele sinistä kiihdytessä.
Rempatessa vaihdoin turbon, syylärin, termostaatin ja puhdistin IAC:n.

Katoin hausta mutta siellä oli enimmäkseen vapareita ja biopower softalla ongelmia.
IAC on puhdistettu mutta mietityttää alipaine letkut. Kuinka monta niitä pitäisi olla ja mistä mihin? En ole kyllä niihin koskenut mutta löysin tyhjiä nippoja imusarjasta. Löystiskö wissistä kaavio tai vastaava noista letkuista?
Voiko peruspaineet tai muut tehdä tällasia kepposia?

Saab NG900 2.0t -96 T5
Saab 9-3 1.8t SS man -04
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

alipaine vuotoja
johtuu juurikin niistä nipoista jotka ovat tyhjinä
luultavimmin nipan läheltä löytyy letkun pää
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

T5 ng900:ssa ei ole imusarjassa yhtään alipaineletkun nippaa (toisin kuin tonnarissa), ne on läppäkotelossa läpän jälkeen joten efekti on vuototilanteessa sama.
Läppäkotelon nipat:
- yksi menee MAP anturille, on kiinni poikkitukitangossa
- yksi venakopan kannen nippaan takaiskun kautta ( testaa että takaisku toimii)
- yksi bensaregulaattorille, suutintukin kuskin puoleisessa päässä
- yksi luikertelee bypassille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja turku900 »

regulaattorille menevä oli jääny jumiin ja näin ollen tukkiutunu. käynti tasantui mutta on vieläkin korkea. Ei vilkuta CE valoa niin mistä ongelmaa voisi aloittaa tarkastelemaan?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Vieläkin sama ongelma ja säät kylmetessä voimistuu. Ei lähde kunnolla käyntiin ilman pientä kaasun painallusta. Kylmänä kierrokset liikkuu siinä 800rpm kohilla obd tikulla katsottu. lämpimänä jopa 1200 mutta normaalisti 1000rpm paikkeilla. tyhjäkäynti moottorin ajattelin vaihtaa mutta mietitytti kaasuläpän asento. Obd antaa tyhjäkäynnillä arvon 10%, et olisi vähäsen auki kokoajan. haulla löysin että se ei ikinä olisi kokonaan kiinni? onko siis 10% lukema obd tikulta normaali vai jumittaako läppä?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

pakkohan sen on auki olla että tulee ilmaa.

tyhjäkänti moottoriin vaan CRC:tä tai WD40 liotushoitoa.

plus putsii kaikken rään pois sieltä sisältä.

luulis turkkusen alueelta löytyvän yks T5 saapas mistä voisit kokeeksi lainata toista tyhjäkäynti moottoria...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t

Viesti Kirjoittaja turku900 »

juu, ajattelin vaan jos 10% on se normaali lukema. On putsattu ja rassattu, toimiva käytetty on jo paikallistettu. Oireet vaan ei oikein viittaa mun mielestä siihen tyhjäkäynti moottoriin, kylmänä alhaset kierrokset ja lämpimänä korkeat. eiks sen kaiken järjen mukaan pitäis olla toisinpäin:)
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Vastaa Viestiin