Terve,
Pieni ongelma juuri ennen katsastusta tuli kun autosta turbon vaihdoin. Oire on korkea ja seilaileva tyhjäkäynti. Kylmänä kone käy sen juuri alle 1000 mutta heti lämmettyään seilaa 1200-1350rpm. Tätä ongelma ei ollut ennen turbon vaihtoa. Samaan ongelmaan liittyy savutus. Ei savuta startissa vaan ainoastaan kun on lämmin, ei pölläyttele sinistä kiihdytessä.
Rempatessa vaihdoin turbon, syylärin, termostaatin ja puhdistin IAC:n.
Katoin hausta mutta siellä oli enimmäkseen vapareita ja biopower softalla ongelmia.
IAC on puhdistettu mutta mietityttää alipaine letkut. Kuinka monta niitä pitäisi olla ja mistä mihin? En ole kyllä niihin koskenut mutta löysin tyhjiä nippoja imusarjasta. Löystiskö wissistä kaavio tai vastaava noista letkuista?
Voiko peruspaineet tai muut tehdä tällasia kepposia?
Saab NG900 2.0t -96 T5
Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
alipaine vuotoja
johtuu juurikin niistä nipoista jotka ovat tyhjinä
luultavimmin nipan läheltä löytyy letkun pää
johtuu juurikin niistä nipoista jotka ovat tyhjinä
luultavimmin nipan läheltä löytyy letkun pää
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
T5 ng900:ssa ei ole imusarjassa yhtään alipaineletkun nippaa (toisin kuin tonnarissa), ne on läppäkotelossa läpän jälkeen joten efekti on vuototilanteessa sama.
Läppäkotelon nipat:
- yksi menee MAP anturille, on kiinni poikkitukitangossa
- yksi venakopan kannen nippaan takaiskun kautta ( testaa että takaisku toimii)
- yksi bensaregulaattorille, suutintukin kuskin puoleisessa päässä
- yksi luikertelee bypassille
Läppäkotelon nipat:
- yksi menee MAP anturille, on kiinni poikkitukitangossa
- yksi venakopan kannen nippaan takaiskun kautta ( testaa että takaisku toimii)
- yksi bensaregulaattorille, suutintukin kuskin puoleisessa päässä
- yksi luikertelee bypassille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
regulaattorille menevä oli jääny jumiin ja näin ollen tukkiutunu. käynti tasantui mutta on vieläkin korkea. Ei vilkuta CE valoa niin mistä ongelmaa voisi aloittaa tarkastelemaan?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
Vieläkin sama ongelma ja säät kylmetessä voimistuu. Ei lähde kunnolla käyntiin ilman pientä kaasun painallusta. Kylmänä kierrokset liikkuu siinä 800rpm kohilla obd tikulla katsottu. lämpimänä jopa 1200 mutta normaalisti 1000rpm paikkeilla. tyhjäkäynti moottorin ajattelin vaihtaa mutta mietitytti kaasuläpän asento. Obd antaa tyhjäkäynnillä arvon 10%, et olisi vähäsen auki kokoajan. haulla löysin että se ei ikinä olisi kokonaan kiinni? onko siis 10% lukema obd tikulta normaali vai jumittaako läppä?
Saab 9-3 1.8t SS man -04
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
pakkohan sen on auki olla että tulee ilmaa.
tyhjäkänti moottoriin vaan CRC:tä tai WD40 liotushoitoa.
plus putsii kaikken rään pois sieltä sisältä.
luulis turkkusen alueelta löytyvän yks T5 saapas mistä voisit kokeeksi lainata toista tyhjäkäynti moottoria...
tyhjäkänti moottoriin vaan CRC:tä tai WD40 liotushoitoa.
plus putsii kaikken rään pois sieltä sisältä.
luulis turkkusen alueelta löytyvän yks T5 saapas mistä voisit kokeeksi lainata toista tyhjäkäynti moottoria...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Seilaileva tyhjäkäynti Ng 2.0t
juu, ajattelin vaan jos 10% on se normaali lukema. On putsattu ja rassattu, toimiva käytetty on jo paikallistettu. Oireet vaan ei oikein viittaa mun mielestä siihen tyhjäkäynti moottoriin, kylmänä alhaset kierrokset ja lämpimänä korkeat. eiks sen kaiken järjen mukaan pitäis olla toisinpäin:)
Saab 9-3 1.8t SS man -04