Kannen jälkikiristys??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Tomppa_
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Tammi 19, 2013 18:12
Paikkakunta: Imatra

Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja Tomppa_ »

:saab: 900S. Autolla ajettu 171000km. Kansi vuotaa kuskinpuoleisen kulmasta. Taitaa olla tyyppivika.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Joo on se tyyppivikapaikka 15 vuotta vanhan kansipahvin ja alkuperäisten pulttikiristysten kanssa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13459
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja täällä Saabin omat ohjeet kannen jälkikiristykseen. Tämä ohje on T7-koneelle, mutta pätee varmaan myös NG900:n kanteen.

Voi auttaa tai sitten ei. Jos ei auta, niin menee tiivisteenvaihtohommiksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1522
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos kyseessä on vapaastihengittävä moottori, niin myös virranjakajan akselissa oleva iso O-rengas on aika todennäköinen vuotopaikka.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04 X1/9
Tomppa_
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: La Tammi 19, 2013 18:12
Paikkakunta: Imatra

Re: Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja Tomppa_ »

AZP kirjoitti:Ja täällä Saabin omat ohjeet kannen jälkikiristykseen. Tämä ohje on T7-koneelle, mutta pätee varmaan myös NG900:n kanteen.

Voi auttaa tai sitten ei. Jos ei auta, niin menee tiivisteenvaihtohommiksi.

Kokeilen kiristystä ensin.. Suositeltavaa on varmaankin kannesta ottaa 0.10mm--. eli oikaista. Tietenkin uudet pultit.. Minulla ei ole, saappi ollut kun pari viikkoa. Onko kansi alumiiniä vai terästä?
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Kannen jälkikiristys??

Viesti Kirjoittaja core2 »

Tomppa_ kirjoitti: Kokeilen kiristystä ensin.. Suositeltavaa on varmaankin kannesta ottaa 0.10mm--. eli oikaista. Tietenkin uudet pultit.. Minulla ei ole, saappi ollut kun pari viikkoa. Onko kansi alumiiniä vai terästä?
Sanotaanko näin, että alumiini ja lisäaine sekoitettua valua.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Vastaa Viestiin