Nopeat kysymykset

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

Edit edelliseen...

Pikku selvittelyllä, lienee laatikon pään kiinnityksessä nylon holkki mikä antautuu ja siitä välys.

Säästyisi 100€ ja ilkeä homma jos siihen sorvaisi jonkun holkin ja sijalla kiinni..(?)

harkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 08:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja harkon »

Kytkimen ilmaus edessä, työnnän ruutalla nipasta päin nestettä alustavasti, mutta missäs se nippa tarkemmin sijaitsee, kun en haulla onnistunut jotenkin paikkaa selvittämään? Toinen auto pukilla niin ylhäältä vaan hetken öljyiseen pimeyteen tihrustin ja aattelin helpottaa ja kysyä. Useamman vuoden seisonut projekti auto johon jarrunesteet kyllä vaihettu ja nyt vappuna leimattu. Kytkin polkimen alussa tyhjää ja tänään jo meinas sitten pohjaan jäädä. Og 9-3 vapari.
Ng 9-3 2.0t -03
Og 9-3 -99
900i -86

harkon
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ti Marras 06, 2007 08:16
Paikkakunta: Lahti

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja harkon »

harkon kirjoitti:
La Touko 23, 2020 17:57
Kytkimen ilmaus edessä, työnnän ruutalla nipasta päin nestettä alustavasti, mutta missäs se nippa tarkemmin sijaitsee, kun en haulla onnistunut jotenkin paikkaa selvittämään? Toinen auto pukilla niin ylhäältä vaan hetken öljyiseen pimeyteen tihrustin ja aattelin helpottaa ja kysyä. Useamman vuoden seisonut projekti auto johon jarrunesteet kyllä vaihettu ja nyt vappuna leimattu. Kytkin polkimen alussa tyhjää ja tänään jo meinas sitten pohjaan jäädä. Og 9-3 vapari.
No joo aamulla löysin ihan ite, eli vähän vaikeampaa paikkaa oletin :wink: eli siinä virranjakajan alla het näky. Aluksi työnsin, imin, painetta pönttöön yms. kaikki keinot ja sain vaan kytkimen täysin veltoksi. Sitten paremmin tiiviit letkut nippaan ja 100ml apteekin huuhteluruiskulla alakautta vaan työntäen jonka vastus kyllä yllätti mutta kolme ruiskua työnsin ja kytkin on parempi kuin "koskaan" ei tyhjää liikettä yhtään. No kauan lie en hurraile. 340tkm ja meillä ollut noin 12v. Ja 160tkm eikä kytkin remppaa tehty mitään, nesteetkin samat tähän asti jarruissakin... Ehkä enemmänkin nyt olisi pitänyt nestettä työntää mut kokeillaan nyt tämä ekana
Ng 9-3 2.0t -03
Og 9-3 -99
900i -86

samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

Mikäköhän vikana kun bensamittari rupesi näyttämään tyhjää vaikkakin bensaa reilusti tankissa tätä edelsi alustan kolautus

RiikkaK
"Hirsch"
Viestit: 934
Liittynyt: Su Elo 11, 2013 08:47
Paikkakunta: Joroinen

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja RiikkaK »

ahtopainemittari 9-3 t5 jälkiasennuksena, mistä kannattaa ottaa lähtö? :?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T

samppa1976
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja samppa1976 »

Vaikka letkusta

Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3284
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

T5 tonnarissa alunperin täyspaineisessa mittaristolle menee bypass letkusta t- haaralta, irtoahtomittariin vedetty oma letku imusarjalta. Mittaristolta letkun irrottua bypassletkun t- liittimen tilalle laitoin i-liittimen.

S40 myös otettu imusarjalta, siinä jäi evapin poistossa alipainetötsä vapaaksi.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

VilleA
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Touko 28, 2020 10:00

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja VilleA »

Sopiiko ng900 1996 vuosimallin 2.0 Saabin vaihdelaatikko Aero og93 2001 malliseen? Kaverilla olisi tuollainen Aero vaihdelaatikkovikaisena myynnissä ja minulla olisi varaosa-autona tuollainen ng900.

Sledge
"Tuplakaasari"
Viestit: 58
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 19:32
Paikkakunta: Turku

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Sledge »

eegas kirjoitti:
Su Touko 03, 2020 09:47
https://www.lakkapaa.com/maatalous-ja-k ... en/ATFM20/
Itse laitoin tuollaista Aeroon.

Kiitos! Tilasin Virosta pari pottua: https://erimell.ee/toode/mannol-8218-o- ... s-3309-4l/

jppeltsi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2013 09:40

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jppeltsi »

Sopiiko Viggenin takaiskarit Aeroon mitoiltansa? Oriolla ois vaan Viggenin takaiskarit melko edukkaat...
________________
9-3 Aero -01 (HA)
9000CS -97 (KA)
#5634

ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1219
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja ippe »

VilleA kirjoitti:
To Touko 28, 2020 10:09
Sopiiko ng900 1996 vuosimallin 2.0 Saabin vaihdelaatikko Aero og93 2001 malliseen? Kaverilla olisi tuollainen Aero vaihdelaatikkovikaisena myynnissä ja minulla olisi varaosa-autona tuollainen ng900.
Ilmeisesti käsivaihteisia molemmat? Jos molemmissa on nestekytkin, niin luulisin niiden sopivan yhteen. Samanlaiset ne tuskin ovat kuitenkaan, eli kestossa ja välityksissä on todennäköisesti eroa.
#5417

Gare
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

Hmm, mulla oli vm01 9-3 liikkeessä kuskin puolelta edestä vuotavan ohjaustehostimen putken vaihdossa. Putki vaihdettiin (näyttäisi olevan pumpulta asti uutta puskurin syövereihin) ja tuntuisi parin päivän perusteella pitävän tehostinlitkut alta pois. Nyt kun nappasin tallin lattialta tahostinlitkussa olevat lattiasuojapahvit pois ja auto päivän pari nyt ollut tallissa niin taas on öljyä lattialla. Tällä kertaa vuotaa pelkääjän puolelta suurinpiirtein etugrillin ja eturenkaan välistä (tarkkaan en osaa sanoa kun on tuo pohjamuovi tuossa tiellä) ja näyttäisi tällä kertaa olevan moottoriöljyä.

Ei ole ikinä tullut puskurin taakse tai edes pohjasuojamuovin taakse kurkittua mutta pikagoogletuksella tuolla taitaa mennä öljynjäähdyttimeen letkua. Oiskohan mahista että olisivat liikkeessä tehostinletkua vaihtaessa onnistunut vähän kolhimaan noita osia jotta vuotaisi sieltä? Ei ole 7 vuoden ja 100tkm aikana moottoriöljyä vuotanut ja 10-15tkm vaihdon välissä ehkä kerran lorauttanut vähän lisää öljyä koneeseen, mutta nyt tikku juuri ja juuri kastui.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2016
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ymmärtääkseni öljynlauhduttimen o-renkaat ovat potentiaalinen vuotokohde. Se kenno tuskin vuotaa, vaikka olis saanutkin vähän osumaa.

Ei muuta kuin puskuri pohjamuoveineen irti ja tarkastelemaan, mistä vuotaa. Jos vuoto on tuore, niin vuotokohdan paikallistaminen lienee suht helppoa. Yleisesti saabin koneet tykkää hikoilla vähän sieltä ja täältä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Gare
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Helmi 27, 2015 21:10
Paikkakunta: HKI

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Gare »

Jep kyllähän tuon vuotokohdan tuolta varmasti kaiveltua saisi, vaikka onkin aikalailla märkää koko alue tuolla. Vähinnä vaan vuodon ajotus tässä askarruttaa, auto ollut kohta 7 vuotta eikä kertaakaan ole muuta kun tuota tehostinlitkua vuotanut ja nyt pari päivää sen jälkeen kun pajalla on just tuossa kyseisessä nurkassa peuhattu niin alkaa vuotamaan tavaraa. Pohdiskelen vain että oisko tuolla jäänyt joku nippa vähän löysälle jos on tarvinnut avata noita lauhduttimen letkuja tms. jotta saa uitettua uuden tehostajan putken sinne paikalleen.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2016
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Cona »

Tehostimen putken saa minusta paikalleen ilman öljyjäähyn irrotusta. Etupuskuri pitää irrottaa ja muistaakseni intercoolerin letkujen kanssa on ahdasta.

Voi myös olla, että T7 perisynti eli kampiakselin stefa vuotaa, taskulampulla kannattaa kurkata kampiakselin hihnapyörän ympäristöä moottoritilassa. Jos on öljyinen niin stefa on rikki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Vastaa Viestiin