Nopeat kysymykset
Re: Nopeat kysymykset
Edit edelliseen...
Pikku selvittelyllä, lienee laatikon pään kiinnityksessä nylon holkki mikä antautuu ja siitä välys.
Säästyisi 100€ ja ilkeä homma jos siihen sorvaisi jonkun holkin ja sijalla kiinni..(?)
Pikku selvittelyllä, lienee laatikon pään kiinnityksessä nylon holkki mikä antautuu ja siitä välys.
Säästyisi 100€ ja ilkeä homma jos siihen sorvaisi jonkun holkin ja sijalla kiinni..(?)
Re: Nopeat kysymykset
Kytkimen ilmaus edessä, työnnän ruutalla nipasta päin nestettä alustavasti, mutta missäs se nippa tarkemmin sijaitsee, kun en haulla onnistunut jotenkin paikkaa selvittämään? Toinen auto pukilla niin ylhäältä vaan hetken öljyiseen pimeyteen tihrustin ja aattelin helpottaa ja kysyä. Useamman vuoden seisonut projekti auto johon jarrunesteet kyllä vaihettu ja nyt vappuna leimattu. Kytkin polkimen alussa tyhjää ja tänään jo meinas sitten pohjaan jäädä. Og 9-3 vapari.
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Re: Nopeat kysymykset
No joo aamulla löysin ihan ite, eli vähän vaikeampaa paikkaa oletin eli siinä virranjakajan alla het näky. Aluksi työnsin, imin, painetta pönttöön yms. kaikki keinot ja sain vaan kytkimen täysin veltoksi. Sitten paremmin tiiviit letkut nippaan ja 100ml apteekin huuhteluruiskulla alakautta vaan työntäen jonka vastus kyllä yllätti mutta kolme ruiskua työnsin ja kytkin on parempi kuin "koskaan" ei tyhjää liikettä yhtään. No kauan lie en hurraile. 340tkm ja meillä ollut noin 12v. Ja 160tkm eikä kytkin remppaa tehty mitään, nesteetkin samat tähän asti jarruissakin... Ehkä enemmänkin nyt olisi pitänyt nestettä työntää mut kokeillaan nyt tämä ekanaharkon kirjoitti: ↑La Touko 23, 2020 17:57Kytkimen ilmaus edessä, työnnän ruutalla nipasta päin nestettä alustavasti, mutta missäs se nippa tarkemmin sijaitsee, kun en haulla onnistunut jotenkin paikkaa selvittämään? Toinen auto pukilla niin ylhäältä vaan hetken öljyiseen pimeyteen tihrustin ja aattelin helpottaa ja kysyä. Useamman vuoden seisonut projekti auto johon jarrunesteet kyllä vaihettu ja nyt vappuna leimattu. Kytkin polkimen alussa tyhjää ja tänään jo meinas sitten pohjaan jäädä. Og 9-3 vapari.
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: Nopeat kysymykset
Mikäköhän vikana kun bensamittari rupesi näyttämään tyhjää vaikkakin bensaa reilusti tankissa tätä edelsi alustan kolautus
Re: Nopeat kysymykset
ahtopainemittari 9-3 t5 jälkiasennuksena, mistä kannattaa ottaa lähtö?
Nro 6180
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
9-3 1999 2.0/R.I.P. 900 1983 2.0/9-3 1999 2.0T
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: La Heinä 09, 2005 13:38
Re: Nopeat kysymykset
Vaikka letkusta
Re: Nopeat kysymykset
T5 tonnarissa alunperin täyspaineisessa mittaristolle menee bypass letkusta t- haaralta, irtoahtomittariin vedetty oma letku imusarjalta. Mittaristolta letkun irrottua bypassletkun t- liittimen tilalle laitoin i-liittimen.
S40 myös otettu imusarjalta, siinä jäi evapin poistossa alipainetötsä vapaaksi.
S40 myös otettu imusarjalta, siinä jäi evapin poistossa alipainetötsä vapaaksi.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Nopeat kysymykset
Sopiiko ng900 1996 vuosimallin 2.0 Saabin vaihdelaatikko Aero og93 2001 malliseen? Kaverilla olisi tuollainen Aero vaihdelaatikkovikaisena myynnissä ja minulla olisi varaosa-autona tuollainen ng900.
Re: Nopeat kysymykset
eegas kirjoitti: ↑Su Touko 03, 2020 09:47https://www.lakkapaa.com/maatalous-ja-k ... en/ATFM20/
Itse laitoin tuollaista Aeroon.
Kiitos! Tilasin Virosta pari pottua: https://erimell.ee/toode/mannol-8218-o- ... s-3309-4l/
Re: Nopeat kysymykset
Sopiiko Viggenin takaiskarit Aeroon mitoiltansa? Oriolla ois vaan Viggenin takaiskarit melko edukkaat...
________________
9-3 Aero -01 (HA)
9000CS -97 (KA)
#5634
9-3 Aero -01 (HA)
9000CS -97 (KA)
#5634
Re: Nopeat kysymykset
Ilmeisesti käsivaihteisia molemmat? Jos molemmissa on nestekytkin, niin luulisin niiden sopivan yhteen. Samanlaiset ne tuskin ovat kuitenkaan, eli kestossa ja välityksissä on todennäköisesti eroa.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Nopeat kysymykset
Hmm, mulla oli vm01 9-3 liikkeessä kuskin puolelta edestä vuotavan ohjaustehostimen putken vaihdossa. Putki vaihdettiin (näyttäisi olevan pumpulta asti uutta puskurin syövereihin) ja tuntuisi parin päivän perusteella pitävän tehostinlitkut alta pois. Nyt kun nappasin tallin lattialta tahostinlitkussa olevat lattiasuojapahvit pois ja auto päivän pari nyt ollut tallissa niin taas on öljyä lattialla. Tällä kertaa vuotaa pelkääjän puolelta suurinpiirtein etugrillin ja eturenkaan välistä (tarkkaan en osaa sanoa kun on tuo pohjamuovi tuossa tiellä) ja näyttäisi tällä kertaa olevan moottoriöljyä.
Ei ole ikinä tullut puskurin taakse tai edes pohjasuojamuovin taakse kurkittua mutta pikagoogletuksella tuolla taitaa mennä öljynjäähdyttimeen letkua. Oiskohan mahista että olisivat liikkeessä tehostinletkua vaihtaessa onnistunut vähän kolhimaan noita osia jotta vuotaisi sieltä? Ei ole 7 vuoden ja 100tkm aikana moottoriöljyä vuotanut ja 10-15tkm vaihdon välissä ehkä kerran lorauttanut vähän lisää öljyä koneeseen, mutta nyt tikku juuri ja juuri kastui.
Ei ole ikinä tullut puskurin taakse tai edes pohjasuojamuovin taakse kurkittua mutta pikagoogletuksella tuolla taitaa mennä öljynjäähdyttimeen letkua. Oiskohan mahista että olisivat liikkeessä tehostinletkua vaihtaessa onnistunut vähän kolhimaan noita osia jotta vuotaisi sieltä? Ei ole 7 vuoden ja 100tkm aikana moottoriöljyä vuotanut ja 10-15tkm vaihdon välissä ehkä kerran lorauttanut vähän lisää öljyä koneeseen, mutta nyt tikku juuri ja juuri kastui.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Ymmärtääkseni öljynlauhduttimen o-renkaat ovat potentiaalinen vuotokohde. Se kenno tuskin vuotaa, vaikka olis saanutkin vähän osumaa.
Ei muuta kuin puskuri pohjamuoveineen irti ja tarkastelemaan, mistä vuotaa. Jos vuoto on tuore, niin vuotokohdan paikallistaminen lienee suht helppoa. Yleisesti saabin koneet tykkää hikoilla vähän sieltä ja täältä.
Ei muuta kuin puskuri pohjamuoveineen irti ja tarkastelemaan, mistä vuotaa. Jos vuoto on tuore, niin vuotokohdan paikallistaminen lienee suht helppoa. Yleisesti saabin koneet tykkää hikoilla vähän sieltä ja täältä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Nopeat kysymykset
Jep kyllähän tuon vuotokohdan tuolta varmasti kaiveltua saisi, vaikka onkin aikalailla märkää koko alue tuolla. Vähinnä vaan vuodon ajotus tässä askarruttaa, auto ollut kohta 7 vuotta eikä kertaakaan ole muuta kun tuota tehostinlitkua vuotanut ja nyt pari päivää sen jälkeen kun pajalla on just tuossa kyseisessä nurkassa peuhattu niin alkaa vuotamaan tavaraa. Pohdiskelen vain että oisko tuolla jäänyt joku nippa vähän löysälle jos on tarvinnut avata noita lauhduttimen letkuja tms. jotta saa uitettua uuden tehostajan putken sinne paikalleen.
2001 T7 9-3 Coupe. Stage1
Re: Nopeat kysymykset
Tehostimen putken saa minusta paikalleen ilman öljyjäähyn irrotusta. Etupuskuri pitää irrottaa ja muistaakseni intercoolerin letkujen kanssa on ahdasta.
Voi myös olla, että T7 perisynti eli kampiakselin stefa vuotaa, taskulampulla kannattaa kurkata kampiakselin hihnapyörän ympäristöä moottoritilassa. Jos on öljyinen niin stefa on rikki.
Voi myös olla, että T7 perisynti eli kampiakselin stefa vuotaa, taskulampulla kannattaa kurkata kampiakselin hihnapyörän ympäristöä moottoritilassa. Jos on öljyinen niin stefa on rikki.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00