asentoanturiko?
asentoanturiko?
Ongelmana siis tyhjäkäynti mutta ainoastaan lämpimänä. Nyt on alkanut jo sammuileenkin. Tyhjäkäynti pomppii n.800-1500 rpm. välillä. Tyhjäkäyntimoottorin oon putsannut ja di-kassukin on vain 2 tkm. ajettu. Tulpat täytyis vielä vaihtaa, kun ovat olleet 35 tkm.
Tyhjäkäyntiongelmia on ollut aika monella. Viittaiskohan tämäkin kampparin asentoanturiin?
Tyhjäkäyntiongelmia on ollut aika monella. Viittaiskohan tämäkin kampparin asentoanturiin?
-
- "Hölösuu"
Jos auto sammuilee, eikä meinaa välillä lähteä käyntiin, niin sitten ongelman aiheuttajana voi olla kampiakselin asentoanturi.
Jos olet tsekannut sytkäkasetin ja tyhjäkäyntiventtiilin, niin sitten kannattaisi vaihtaa tuo kampiakselin asentoanturi. Se kun ei välttämättä ilmoittele mitään vikakoodia itsestään, vaikka olisikin hajoamassa.
Jos olet tsekannut sytkäkasetin ja tyhjäkäyntiventtiilin, niin sitten kannattaisi vaihtaa tuo kampiakselin asentoanturi. Se kun ei välttämättä ilmoittele mitään vikakoodia itsestään, vaikka olisikin hajoamassa.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Pal mahdollista ja varsin todennäköistä... mulla teki tyhjäkäyntiongelmien lisäksi vielä niin että kun antaa reippaasti kierroksia ja kenkää (=ahtoja) niin moottorin käynti pätkäsee. Tyhjäkäyntiongelmat esiintyivät ainoastaan moottorin ollessa lämmin. Tästä mun tapauksesta on foorumin syövereissä oma topicci.
Tosin, mun tapauksessa asentoanturi itse ei tainnut olla rikki, vaan ko anturin johto joka oli varsin brutaalisti hankaantunut täysin paskaksi siinä kannen kupeessa menevässä johtonipussa, joten piuha pääsi koskettamaan runkoa. Tech2 tunnisti tämän vian.
Tosin, mun tapauksessa asentoanturi itse ei tainnut olla rikki, vaan ko anturin johto joka oli varsin brutaalisti hankaantunut täysin paskaksi siinä kannen kupeessa menevässä johtonipussa, joten piuha pääsi koskettamaan runkoa. Tech2 tunnisti tämän vian.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
-
- "Hölösuu"
Mun auton tapauksessa Tech2 ei tunnistanut mitään vikaa itse autosta, mutta silloin vielä autossa kiinni ollut Sensonic -järjestelmä antoi vikakoodin asiasta ja sen jälkeen asia oli selvä.NG900T kirjoitti:Tech2 tunnisti tämän vian.
Uuden asentoanturin jälkeen loppui auton tukkoisuus (josta se oli kärsinyt puoli vuotta) sekä pätkiminen, eli moottorin käynti palautui täysin normaaliksi.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joo niin mä muistelinkin että sulla tuli tieto sensonicin kautta. Mulla oli siinä kyllä pahemman luokan oikosulku joten ainakin sen puolesta luulis olevan selvää että tech ilmottaa viasta.Turbo Sensonic kirjoitti:Mun auton tapauksessa Tech2 ei tunnistanut mitään vikaa itse autosta, mutta silloin vielä autossa kiinni ollut Sensonic -järjestelmä antoi vikakoodin asiasta ja sen jälkeen asia oli selvä.NG900T kirjoitti:Tech2 tunnisti tämän vian.
-
- "Hölösuu"
Joo, niin munkin auto lähti käyntiin sammumisen jälkeen ja samat oireet oli kuin sinä nyt tässä kuvailet. Vian syy: kampiakselin asentoanturi oli pdeportivo kirjoitti:Kyllä toi lähtee aina heti käyntiin ihan normaalisti sammumisen jälkeen. Tosiaan tarvii ajaa aina noin 30 min ennen kuin alkaa tyhjäkäynti soutaan ja sammuileen. Ei kyllä pätkäise isommilla kierroksilla ajossa. Outo on vika ja todella ärsyttävä.

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
Eiks tonnarissakin ole tuo kampiakselin asentoanturi? Eli eiks se kampiakselin asentoanturin hinta (noin 160 €) voi mennä sekä NG900:een, OG9-3:een kuin tonnariinkinSabo kirjoitti:Luovuta jodeportivo ja vaihda tonnariin.. Eks o komeeta, kun vaihdat mitä vaan niin 200e. Vielä yksi nukuttavanako?

NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jep, meneehän se. Sama osanumerokin vielä näyttäs olevan. 9-3 T7:ssa eri numerolla.Turbo Sensonic kirjoitti:Eiks tonnarissakin ole tuo kampiakselin asentoanturi? Eli eiks se kampiakselin asentoanturin hinta (noin 160 €) voi mennä sekä NG900:een, OG9-3:een kuin tonnariinkinSabo kirjoitti:Luovuta jodeportivo ja vaihda tonnariin.. Eks o komeeta, kun vaihdat mitä vaan niin 200e. Vielä yksi nukuttavanako?
Moron,
Vilkaisin joku aika sitten kaupassa Spinneri-lehteä, jossa esiteltiin joku 70-luvun toyota corolla turbo johon oli laitettu haltec (hestec)?? Ei muista kumpi. Tuossa jutussa kirottiin myöskin sarjassa olevaa GM:n asentoanturia joka oli korvattu jollain muulla, mutta ei muistaakseni mainittu millä. Eikös tuollainen anturi pitäisi olla aika yleismallinen? Josko tuossa trionicissakin voisi kokeilla jotain muuta kuin GM:n leimalla varustettua tuotetta? Voisi hintakin olla hivenen lievempi kuin saabin-tiskiltä.
Vilkaisin joku aika sitten kaupassa Spinneri-lehteä, jossa esiteltiin joku 70-luvun toyota corolla turbo johon oli laitettu haltec (hestec)?? Ei muista kumpi. Tuossa jutussa kirottiin myöskin sarjassa olevaa GM:n asentoanturia joka oli korvattu jollain muulla, mutta ei muistaakseni mainittu millä. Eikös tuollainen anturi pitäisi olla aika yleismallinen? Josko tuossa trionicissakin voisi kokeilla jotain muuta kuin GM:n leimalla varustettua tuotetta? Voisi hintakin olla hivenen lievempi kuin saabin-tiskiltä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Vajaat 160tkm.deportivo kirjoitti:Mä koitin haulla etsiä noita anturivikoja ja ei tonnaripuolelta löytynyt. Ng 900 sen sijaan juuri NG900T ja turbo sensonic:lla olivat vikaantuneet.
Paljonko teidän autoilla oli ajettu, kun meni anturi rikki? Mulla on nyt 150 000 rullattu. ...tanan anturit.