asentoanturiko?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

asentoanturiko?

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Ongelmana siis tyhjäkäynti mutta ainoastaan lämpimänä. Nyt on alkanut jo sammuileenkin. Tyhjäkäynti pomppii n.800-1500 rpm. välillä. Tyhjäkäyntimoottorin oon putsannut ja di-kassukin on vain 2 tkm. ajettu. Tulpat täytyis vielä vaihtaa, kun ovat olleet 35 tkm.

Tyhjäkäyntiongelmia on ollut aika monella. Viittaiskohan tämäkin kampparin asentoanturiin?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Jos auto sammuilee, eikä meinaa välillä lähteä käyntiin, niin sitten ongelman aiheuttajana voi olla kampiakselin asentoanturi.

Jos olet tsekannut sytkäkasetin ja tyhjäkäyntiventtiilin, niin sitten kannattaisi vaihtaa tuo kampiakselin asentoanturi. Se kun ei välttämättä ilmoittele mitään vikakoodia itsestään, vaikka olisikin hajoamassa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Pal mahdollista ja varsin todennäköistä... mulla teki tyhjäkäyntiongelmien lisäksi vielä niin että kun antaa reippaasti kierroksia ja kenkää (=ahtoja) niin moottorin käynti pätkäsee. Tyhjäkäyntiongelmat esiintyivät ainoastaan moottorin ollessa lämmin. Tästä mun tapauksesta on foorumin syövereissä oma topicci.

Tosin, mun tapauksessa asentoanturi itse ei tainnut olla rikki, vaan ko anturin johto joka oli varsin brutaalisti hankaantunut täysin paskaksi siinä kannen kupeessa menevässä johtonipussa, joten piuha pääsi koskettamaan runkoa. Tech2 tunnisti tämän vian.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

NG900T kirjoitti:Tech2 tunnisti tämän vian.
Mun auton tapauksessa Tech2 ei tunnistanut mitään vikaa itse autosta, mutta silloin vielä autossa kiinni ollut Sensonic -järjestelmä antoi vikakoodin asiasta ja sen jälkeen asia oli selvä.

Uuden asentoanturin jälkeen loppui auton tukkoisuus (josta se oli kärsinyt puoli vuotta) sekä pätkiminen, eli moottorin käynti palautui täysin normaaliksi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Tech2 tunnisti tämän vian.
Mun auton tapauksessa Tech2 ei tunnistanut mitään vikaa itse autosta, mutta silloin vielä autossa kiinni ollut Sensonic -järjestelmä antoi vikakoodin asiasta ja sen jälkeen asia oli selvä.
Joo niin mä muistelinkin että sulla tuli tieto sensonicin kautta. Mulla oli siinä kyllä pahemman luokan oikosulku joten ainakin sen puolesta luulis olevan selvää että tech ilmottaa viasta.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Kyllä toi lähtee aina heti käyntiin ihan normaalisti sammumisen jälkeen. Tosiaan tarvii ajaa aina noin 30 min ennen kuin alkaa tyhjäkäynti soutaan ja sammuileen. Ei kyllä pätkäise isommilla kierroksilla ajossa. Outo on vika ja todella ärsyttävä. :x
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Kyllä toi lähtee aina heti käyntiin ihan normaalisti sammumisen jälkeen. Tosiaan tarvii ajaa aina noin 30 min ennen kuin alkaa tyhjäkäynti soutaan ja sammuileen. Ei kyllä pätkäise isommilla kierroksilla ajossa. Outo on vika ja todella ärsyttävä. :x
Joo, niin munkin auto lähti käyntiin sammumisen jälkeen ja samat oireet oli kuin sinä nyt tässä kuvailet. Vian syy: kampiakselin asentoanturi oli p :evil: sk :evil: n :evil: .
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Luovuta jodeportivo ja vaihda tonnariin.. Eks o komeeta, kun vaihdat mitä vaan niin 200e. Vielä yksi nukuttavanako?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sabo kirjoitti:Luovuta jodeportivo ja vaihda tonnariin.. Eks o komeeta, kun vaihdat mitä vaan niin 200e. Vielä yksi nukuttavanako?
Eiks tonnarissakin ole tuo kampiakselin asentoanturi? Eli eiks se kampiakselin asentoanturin hinta (noin 160 €) voi mennä sekä NG900:een, OG9-3:een kuin tonnariinkin :?:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Sabo kirjoitti:Luovuta jodeportivo ja vaihda tonnariin.. Eks o komeeta, kun vaihdat mitä vaan niin 200e. Vielä yksi nukuttavanako?
Eiks tonnarissakin ole tuo kampiakselin asentoanturi? Eli eiks se kampiakselin asentoanturin hinta (noin 160 €) voi mennä sekä NG900:een, OG9-3:een kuin tonnariinkin :?:
Jep, meneehän se. Sama osanumerokin vielä näyttäs olevan. 9-3 T7:ssa eri numerolla.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Lieköhän tossa Sabon vanhassa tonnarin romussa mitään tunnistimiakaan. 8O No vikoja siinä on ainakin ollut. :lol:

Kai se on taas välillä mentävä Metrolla käymään..

Joo Sabo, yks o vielä.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Moron,
Vilkaisin joku aika sitten kaupassa Spinneri-lehteä, jossa esiteltiin joku 70-luvun toyota corolla turbo johon oli laitettu haltec (hestec)?? Ei muista kumpi. Tuossa jutussa kirottiin myöskin sarjassa olevaa GM:n asentoanturia joka oli korvattu jollain muulla, mutta ei muistaakseni mainittu millä. Eikös tuollainen anturi pitäisi olla aika yleismallinen? Josko tuossa trionicissakin voisi kokeilla jotain muuta kuin GM:n leimalla varustettua tuotetta? Voisi hintakin olla hivenen lievempi kuin saabin-tiskiltä.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Sabo
"Hölösuu"
Viestit: 1048
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 21:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Sabo »

Oikein asiaakin. Miksikäs noita tunnistimia ei ole tonnareista mossahtanu? En ole ainakaan täältä lukenut, ja muutamia on ainakin uudemmista "pikku"saabeista mennyt. Mikäs logiikka tuossa on?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Mä koitin haulla etsiä noita anturivikoja ja ei tonnaripuolelta löytynyt. Ng 900 sen sijaan juuri NG900T ja turbo sensonic:lla olivat vikaantuneet.
Paljonko teidän autoilla oli ajettu, kun meni anturi rikki? Mulla on nyt 150 000 rullattu. ...tanan anturit. :x
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

deportivo kirjoitti:Mä koitin haulla etsiä noita anturivikoja ja ei tonnaripuolelta löytynyt. Ng 900 sen sijaan juuri NG900T ja turbo sensonic:lla olivat vikaantuneet.
Paljonko teidän autoilla oli ajettu, kun meni anturi rikki? Mulla on nyt 150 000 rullattu. ...tanan anturit. :x
Vajaat 160tkm.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin