Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Pe Joulu 22, 2017 16:55
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Koneistuttaminen on minullakin haaveissa, mutta hinnan takia tein pikavirityksen: käänsin pumpun päässä olevan öljysäiliön 90o, jolloin täyttötulppa osoittaa ylöspäin. Tulppaan reikä ja siihen tinaten kupariputki, josta silikoniletku ylös suksiluukun seinään ripustettuun n. 1,5 dl säiliöön. Onpa helppo lisätä öljyä. Täytin aluksi Opelin tehostajaöljyllä ja sitten jollakin Motonetin vastaavalla, mikä ei kylläkään tainnut olla ihan fiksua. Vuoto on näet vähentynyt niin, että ei enää tiputa koteloiden päästä öljyä eikä sitä ole pahemmin tarvinnut lisätä. Näin on nyt mennyt kaksi kesää. Toivottavasti ei kaikki muovit sula eikä pumppu kilahda.
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Barko Motorcars lupasi syksyllä 5kpl 4 hinnalla. Viime aikoina Google-arvosteluissa muutamia 1* arvosteluja, kun kamaa kadonnut, ei vastaa yhteydenottoihin jne. En nyt uskalla tuollaisele kuitenkaan lähettää, jos jääkin matkalle.
Sen sijaan RSC Autotechnik on saanut hyviä arvosteluita ja lopulta lähetän vain 4 katon sylinteriä, kun katon suojakuomun sylinteri kontin puolella täysin ehjän näköinen ja onhan se muutenkin pienemmällä kuormituksella. Tuolta lupasivat erikseen kysyttäessä 749€/4kpl (normi 199€/kpl). Ja englanniksi onnistui kommunikaatio. Tekstin mukaan eivät tee samalla tavalla kuin moni muu, eli eivät koneista lisäosaa siihen päähän. Korjaavat muulla tavoin ja vaihtavat myös sisätiivisteitä ja antavat 3v takuun. Tuonne nuo ovat nyt lähdössä, kunhan saan nyt vielä putsailen noi sylinterit ja saan pakattua sopivaan laatikkoon, joka kestää postin käsissä Saksaan asti
PS. WIS ohjeilla sylintereiden purku autosta oli helppoa
Sen sijaan RSC Autotechnik on saanut hyviä arvosteluita ja lopulta lähetän vain 4 katon sylinteriä, kun katon suojakuomun sylinteri kontin puolella täysin ehjän näköinen ja onhan se muutenkin pienemmällä kuormituksella. Tuolta lupasivat erikseen kysyttäessä 749€/4kpl (normi 199€/kpl). Ja englanniksi onnistui kommunikaatio. Tekstin mukaan eivät tee samalla tavalla kuin moni muu, eli eivät koneista lisäosaa siihen päähän. Korjaavat muulla tavoin ja vaihtavat myös sisätiivisteitä ja antavat 3v takuun. Tuonne nuo ovat nyt lähdössä, kunhan saan nyt vielä putsailen noi sylinterit ja saan pakattua sopivaan laatikkoon, joka kestää postin käsissä Saksaan asti
PS. WIS ohjeilla sylintereiden purku autosta oli helppoa
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Eipä ole kotimainen sylinterinvalmistaja antanut vieläkään vastausta kyselyyni.
Täytyy vielä muistuttaa että unohtiko ne tarjouskyselyni.
Ulkomaiset ovat melko hinnakkaita.
https://www.tophydraulics.com/6-saab
Täytyy vielä muistuttaa että unohtiko ne tarjouskyselyni.
Ulkomaiset ovat melko hinnakkaita.
https://www.tophydraulics.com/6-saab
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Vasemman puolen sylintereissä on anturit molemmissa päissä sylinteriä. Ei pystyne ihan mitä tahansa sylinteriä tilalle laittamaan.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Joo tämä on tiedossa, anturit ovat tehty jousella, vastaavat M3 kierretappiin.Vasemman puolen sylintereissä on anturit molemmissa päissä sylinteriä
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Wheeler Dealersin jakso, jossa 9-3 avon katon syltyt käytetään Top Hydraulicisilla on ilmeisesti tulossa Kutoselta 22.2. klo 20.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Eipä ole kotimainen sylinterinvalmistaja antanut vieläkään vastausta kyselyyni.
Täytyy vielä muistuttaa että unohtiko ne tarjouskyselyni
Nyt tuli vastaus, yli 500 euroa kpl, ohhoh.
On kuulemma käsotyötä, ja putketkin pitää tilata ulkomailta. No ainoa positiivinen asia on että näihin pystyy tulevaisuudessa itse vaihtamaan tiivisteet,eli ovat purettavissa. Ja kuulemma tilausmäärät vaikuttaisivat hintaan.
Kuva 5113584 työ 439,- raaka-aineet 34,-
Kuva 5363130 työ 484,- raaka-aineet 44,-
Kuva 5363155 työ 484,- raaka-aineet 34,-
Kuva 5113568 työ 439,- raaka-aineet 44,-
Tästä puuttuu vielä yhden sylinterin tiedot.
Nämä hinnat ovat alv-0%
Valmistaja odottaa vastatarjoustani.
Täytyy vielä muistuttaa että unohtiko ne tarjouskyselyni
Nyt tuli vastaus, yli 500 euroa kpl, ohhoh.
On kuulemma käsotyötä, ja putketkin pitää tilata ulkomailta. No ainoa positiivinen asia on että näihin pystyy tulevaisuudessa itse vaihtamaan tiivisteet,eli ovat purettavissa. Ja kuulemma tilausmäärät vaikuttaisivat hintaan.
Kuva 5113584 työ 439,- raaka-aineet 34,-
Kuva 5363130 työ 484,- raaka-aineet 44,-
Kuva 5363155 työ 484,- raaka-aineet 34,-
Kuva 5113568 työ 439,- raaka-aineet 44,-
Tästä puuttuu vielä yhden sylinterin tiedot.
Nämä hinnat ovat alv-0%
Valmistaja odottaa vastatarjoustani.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
^Melko hapokkaan kuuloinen oli kyllä tarjous.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Ennakkotiedoista poiketen WD:n Saab-jakso oli tullut jo viime viikolla. Onneksi itselläni oli jatkuva tallennus päällä, niin sain jakson katsottua.
Näyttivät Top Hydraulicsilla tietokoneohjatulla sorvilla vetävän osan siitä sylinterin päästä pois ja lisäävän runkoon kierteet, johon uusi pää sitten kierretään. Uudet tiivisteet toki väliin.
Näyttivät Top Hydraulicsilla tietokoneohjatulla sorvilla vetävän osan siitä sylinterin päästä pois ja lisäävän runkoon kierteet, johon uusi pää sitten kierretään. Uudet tiivisteet toki väliin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
juu ohjelma katsottiin ja hetimiten käsi tarttui tuttuun airamiin eli kyllähän mielellään cnc kone saisi olla jossa sipaisisi kierteen siihen turpaan, ohjelmassa ei tosin esitetty sitä että kun sen prässäyksen sorvaa veke, aksilaa ei pidättele mikään siinä parin tonni vauhdissa, ja jos oikein näin aksilaa ei otettu pois kesken sorvauksen vaan se oli mukana kun otti sylinterin veke.miten lie pysyi siellä
no jokamieshän sorvaa tuon vaikka manukoneella mutta sitte päästäänkin siihen holkin koneistukseen jossa sietäs vissiin olla kierteet aika pohjaan ja olake sille pölytiivistelle, taikka jos halvalla haluisi tehdä nin jättää sen pois kun alkup ei ole pölytiivistettä jos oikein olen ymmärtänyt?
olikohan ne uuden männän tiivisteet mitä matskua?
onko kukaan mitannut aksilan halkaisijaa ja hydrauliluettelosta stekannut sopivaa tiivistettä jo valmiiksi?
loppuhommaahan voisi verrata vaikka kakun haukkamiseen (siis oman)
no jokamieshän sorvaa tuon vaikka manukoneella mutta sitte päästäänkin siihen holkin koneistukseen jossa sietäs vissiin olla kierteet aika pohjaan ja olake sille pölytiivistelle, taikka jos halvalla haluisi tehdä nin jättää sen pois kun alkup ei ole pölytiivistettä jos oikein olen ymmärtänyt?
olikohan ne uuden männän tiivisteet mitä matskua?
onko kukaan mitannut aksilan halkaisijaa ja hydrauliluettelosta stekannut sopivaa tiivistettä jo valmiiksi?
loppuhommaahan voisi verrata vaikka kakun haukkamiseen (siis oman)
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Kyllä mitoitin sylinterit, ja vakiomittaiset urarenkaat kyllä löytyy männälle ja varrellekkin.
Kuvat löytyy sw 3d.
Jos löytyy innokaita sorvareita.
Kuvat löytyy sw 3d.
Jos löytyy innokaita sorvareita.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
niitähän on joka konepajassa, kandee valkata lähin niin pääsee käymään siellä helposti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Rättikaton sylinterin vuoto 9-3 -99
Onkos tämä koneistusprojekti edennyt mihinkään? Nimimerkillä "talven jälkeen vuotaa sylinterit"...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.