9-3 osto?
9-3 osto?
Ajatuksissa tällä hetkellä 9-3 osto noin puolen vuoden päästä, eli tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:
Kestävyys? Rahaa ei kamalasti ole enää auton jälkeen mihinkään korjauksiin (viriinkin tulee menemään rahaa), joten on mahdollisimman tärkeää, että auto kestää hyvin eikä mitään ärsyttäviä pikkuvikoja ilmene. Ainakin moottorin pitäisi kestää hyvin pienen virinkin (steg1 aluksi)? Onko Saab siis oikea vaihtoehto vai pitääkö ostaa japski . Ja korjaustaidot on sitten todella huonot, että sen mukaan vastauksia
Hinta? Mitä kannattaa maksaa about 98-00 9-3 2.0T, ajokilsoja saa maksimissaan olla sellaset 120 tkm. Aeroa ekaksi mietin, mutta liian kalliiksi menee...Jos 15k pääsisi niin mahtava homma olisi, mutta taitaa olla toive vaan?
Ja kaikkea muuta saa kirjotella, omia kokemuksia jne.
Kestävyys? Rahaa ei kamalasti ole enää auton jälkeen mihinkään korjauksiin (viriinkin tulee menemään rahaa), joten on mahdollisimman tärkeää, että auto kestää hyvin eikä mitään ärsyttäviä pikkuvikoja ilmene. Ainakin moottorin pitäisi kestää hyvin pienen virinkin (steg1 aluksi)? Onko Saab siis oikea vaihtoehto vai pitääkö ostaa japski . Ja korjaustaidot on sitten todella huonot, että sen mukaan vastauksia
Hinta? Mitä kannattaa maksaa about 98-00 9-3 2.0T, ajokilsoja saa maksimissaan olla sellaset 120 tkm. Aeroa ekaksi mietin, mutta liian kalliiksi menee...Jos 15k pääsisi niin mahtava homma olisi, mutta taitaa olla toive vaan?
Ja kaikkea muuta saa kirjotella, omia kokemuksia jne.
Re: 9-3 osto?
Rahaa kannattaa jättää auton ostamisen jälkeenkin muutama tonni lompakkoon, merkistä huolimatta. Moottori ei kestä viriä jos ei ole kannenpultteja jälkikiristetty, pikkuvikoja noissa on tyypillisesti jonkin verran mutta eivät ole vaikeita korjata itsekään, mm. käsijarrujen vaijerit, kannen jälkikiristys, sidin näytön korjaus, vesipumpun vaihto, kytkinremontti alle 150tkm, jne.pamppa kirjoitti:Ajatuksissa tällä hetkellä 9-3 osto noin puolen vuoden päästä, eli tyhmiä kysymyksiä koko rahalla:
Kestävyys? Rahaa ei kamalasti ole enää auton jälkeen mihinkään korjauksiin (viriinkin tulee menemään rahaa), joten on mahdollisimman tärkeää, että auto kestää hyvin eikä mitään ärsyttäviä pikkuvikoja ilmene. Ainakin moottorin pitäisi kestää hyvin pienen virinkin (steg1 aluksi)? Onko Saab siis oikea vaihtoehto vai pitääkö ostaa japski . Ja korjaustaidot on sitten todella huonot, että sen mukaan vastauksia
Hinta? Mitä kannattaa maksaa about 98-00 9-3 2.0T, ajokilsoja saa maksimissaan olla sellaset 120 tkm. Aeroa ekaksi mietin, mutta liian kalliiksi menee...Jos 15k pääsisi niin mahtava homma olisi, mutta taitaa olla toive vaan?
Ja kaikkea muuta saa kirjotella, omia kokemuksia jne.
Sori mutta pakko on mainostaa Mulla olis pari vuotta vanhempi ng900 aero lähes kaikilla herkuilla ja kaikki mahdolliset viat juuri korjattuina ja täyshuollettuna halvalla myynnissä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12431
Edit: siis täsmennän vähän vastaustani: kannenpulttien löystyminen on ongelmana erityisesti 9-3:ssa , ja konetyypeissä B205 ja B235, mutta nähtävästi myös B204:n moottorityypeillä tuota taipumusta pulttien löyhtymiseen myös ilmenee. Useimmiten tämä hoituu kiristyttämällä kansi normaalihuollon yhteydessä, kustannuksiltaan tämä operaatio on edullinen, ja se olisi suositeltavaa tehdä jokaiseen riskiryhmän autoon varmuustoimenpiteenä.
Sidin eli "ajotieturin" näytöstä saattaa ruveta häviämään pikseleitä, mutta sen osaa jokainen korjata itse, ohjeet siihen löytyvät tältä forumilta.
Käsijarru saattaa jäätyä talvella jos vaijerien kuoret tai vaijerin kuoren loppuosan kumisuojus on rikki, ongelma poistuu uusimalla vaijerit tai käyttämättä käsijarrua talvella.
Kytkinremontin tarvetta näissä ei pitäisi tulla normaalisti alle 200tkm, mutta vääränlaisella ajotyylillä/ajamalla paljon ruuhkissa kytkin saattaa kulua aikaisemmin, omaani se vaihdettiin siinä 140tkm:n kohdalla.
Vesipumpun vesiputkien o-renkaat saattavat alkaa falskaamaan, operaatio ei ole kallis teettääkään eikä vaikea tehdä itse, uusi pumppu maksaa 39 euroa, tätä ei varmaankaan voi laskea ns. tyyppiviaksi.
Sytytyskasetteja on porukalta kuulemma paukkunut silloin tällöin, uuden vaihtaa itse 5 minutissa mutta se on aika tyyris, about 190 euroa.
Kannattaa tosiaankin varata jonkinverran ylimääräistä lompsan pohjalle, varmoja pelejä nämä ovat mutta nykyaikana pienikin homma maksaa teetettynäö paljon.
Kokeile lukea vanhoja viestejä, löydät niistä vastauksia kysymyksiisi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vehossa näyttäis olevan kivan näkönen 9-3 2.0t sport
Paina tästä
Vois käydä huvin vuoksi vaikka kattomassa ja haistelemassa miltä saab näyttää.
Myös länsiautossa on muutama ihan varteenotettava ehdokas, hitto vaan kun ei ihan vielä ole autonoston aika
Edit: mitä tohon sport-varusteluun kuuluu? ite olin huomaavinaan hieman erilaiset puskurit/helmat...
Paina tästä
Vois käydä huvin vuoksi vaikka kattomassa ja haistelemassa miltä saab näyttää.
Myös länsiautossa on muutama ihan varteenotettava ehdokas, hitto vaan kun ei ihan vielä ole autonoston aika
Edit: mitä tohon sport-varusteluun kuuluu? ite olin huomaavinaan hieman erilaiset puskurit/helmat...
sport - malleissa on ainakin alunperin vain SE - malleissa olleet etu,taka ja sivuhelmat. jatkaisko joku tästä ja sivistäis samalla että onko myös nahkarattia ja automaatti-ilmastointia kuten SE:ssä..eli mikä oli SE:n ja Sportin eropamppa kirjoitti: Edit: mitä tohon sport-varusteluun kuuluu? ite olin huomaavinaan hieman erilaiset puskurit/helmat...
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
Onko Saab siis oikea vaihtoehto vai pitääkö ostaa japski ic
Elä osta japskia,sellanenhan löytyy joka toisen pihalta.Ja sitten kun se alkaa olla 10 v vanha niin ei muutaku koko helevatan pohja uusiin pelteihin.Osta AUTO.
900i 2.1 16v -92 # 2361
Eipä soitin kuulunut myöskään SE-varusteluun. Ainakin vuonna 2002, kun oman 9-3:n ostin, pyysin tarjouksen myös uudesta Turbo Jubileesta ja kyllä siihenkin olisi AS2-soittimesta joutunut erikseen maksamaan muistaakseni noin 700 euroa. Silloin taisi uuteen perusmalliinkin kuulua jo manuaali-ilmastointi, mutta automaattisesta oli maksettava lisähinta.peinu kirjoitti:Sportissa ei taida olla muuten AS2. Ainaskin näin yhden sellasen rintajoupilla. Oli joku muu soitin.
Eski
Ei kuulunut AS2 soitinta hintaan ei, listahinta oli todella tuo 700e kun omaan Turbo Jubileeseeni sen tilasin 2003Eski kirjoitti:Eipä soitin kuulunut myöskään SE-varusteluun. Ainakin vuonna 2002, kun oman 9-3:n ostin, pyysin tarjouksen myös uudesta Turbo Jubileesta ja kyllä siihenkin olisi AS2-soittimesta joutunut erikseen maksamaan muistaakseni noin 700 euroa. Silloin taisi uuteen perusmalliinkin kuulua jo manuaali-ilmastointi, mutta automaattisesta oli maksettava lisähinta.peinu kirjoitti:Sportissa ei taida olla muuten AS2. Ainaskin näin yhden sellasen rintajoupilla. Oli joku muu soitin.
Eski
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781
110 tkm huolto on suhteellisen tyyris, koska siinä vaihdetaan se "valtaremmi" ja sen kiristinpyörät. Taitaa olla noin tuplahinta verrattuna 90tkm huoltoon joka onkin ihan perushuolto. Jos huolto alkaa olla ostohetkellä lähellä niin se kannattaa tinkiä samaan kauppaan.
Itselläni on vm. -00 2.0t sport, jossa seuraavat varusteet (osa saattaa olla vakiokamaakin eikä liity sport varustukseen):
- automaatti-ilmastointi
- vakionopeudensäädin
- SID2
- AS2 (CD, RDS)
- helmalevikkeet + takaspoileri
- sähköllä ohjautuvat peilit, antenni ja ikkunat
- sumuvalot
- selektiivilasit
- 5-puolaiset 15" Saab aluvanteet
- monitoimi nahkaratti
- valoilla varustetut meikkauspeilit (vaimoväki huomasi
Mitä itse vuosi sitten näitä kiertelin niin seuraavat asiat piti olla tarkistuslistalla:
- kytkimen toiminta
- ovien ruostevauriot (saumat)
- alusta (takapään iskarit usein huonot)
- kannentiiviste
- jarrujen ravistaminen (vakiolevyt kieroutuvat ilmeisen helposti)
- käsijarru
- pakoputken toiseksiviimeinen pönttö kohtuullisen ruosteherkkä.
- DI-boksi. Tätä on vaikeampi tarkistaa, mutta kannattaa tehdä muutama täyskiihdytys ja katsoa ettei tule nykimisiä.
Muuta havaittua:
- vakioalusta natisee talvella
- sähköantenni jumittuu pakkasessa
- DI-boksi vaihdettu kahdesti
-Timo-
Itselläni on vm. -00 2.0t sport, jossa seuraavat varusteet (osa saattaa olla vakiokamaakin eikä liity sport varustukseen):
- automaatti-ilmastointi
- vakionopeudensäädin
- SID2
- AS2 (CD, RDS)
- helmalevikkeet + takaspoileri
- sähköllä ohjautuvat peilit, antenni ja ikkunat
- sumuvalot
- selektiivilasit
- 5-puolaiset 15" Saab aluvanteet
- monitoimi nahkaratti
- valoilla varustetut meikkauspeilit (vaimoväki huomasi
Mitä itse vuosi sitten näitä kiertelin niin seuraavat asiat piti olla tarkistuslistalla:
- kytkimen toiminta
- ovien ruostevauriot (saumat)
- alusta (takapään iskarit usein huonot)
- kannentiiviste
- jarrujen ravistaminen (vakiolevyt kieroutuvat ilmeisen helposti)
- käsijarru
- pakoputken toiseksiviimeinen pönttö kohtuullisen ruosteherkkä.
- DI-boksi. Tätä on vaikeampi tarkistaa, mutta kannattaa tehdä muutama täyskiihdytys ja katsoa ettei tule nykimisiä.
Muuta havaittua:
- vakioalusta natisee talvella
- sähköantenni jumittuu pakkasessa
- DI-boksi vaihdettu kahdesti
-Timo-
Nostellaas taas vaihteeks...
Kävin tänään kokeilemassa -02 9-3 2.0turpoa. Aika kivalta tuntu, tosin alustassa tais olla jotakin kränää. Kokoajan ohjasi oikealle ja tuntui täristävän jonkin verran. Voi tosin johtua myös tiestä, enpä taida olla mikään mestari arvioimaan autoja. Myös radion antenni?? piti hölmöä melua noustessaan ylös, sellanen rahina kuului.
Vajaa 20ke oli hintapyyntö ja kilsoja hiukka yli 110tkm.
Kävin tänään kokeilemassa -02 9-3 2.0turpoa. Aika kivalta tuntu, tosin alustassa tais olla jotakin kränää. Kokoajan ohjasi oikealle ja tuntui täristävän jonkin verran. Voi tosin johtua myös tiestä, enpä taida olla mikään mestari arvioimaan autoja. Myös radion antenni?? piti hölmöä melua noustessaan ylös, sellanen rahina kuului.
Vajaa 20ke oli hintapyyntö ja kilsoja hiukka yli 110tkm.
Kuulostaapa tutulta. Vakio alusta on noissa näköjään aina huono, mm. löysä. Oikealle vetämisestä ei varmaan vakioalustalla pääse eroon millään. Itsekin tarkistutin oston yhteydessä aurauskulmat, mutta eipä niistä vikaa löytänyt. Ei se vetäminen nyt mitään kovin valtaisaa ole, mutta kun OG900nenkin meni suoraan.... En tiedä onko uretaanipuslilla päästy tästä sitten eroon.
Moottoriantenni on äänekäs. Sellainen uudempien mallien katolla oleva kiinteä antenni olisi paljon parempi. Ei ongelmia talvella, eikä jurnuta joka kerta kun laittaa CD:n päälle (antenni voisi tulla esiin vain silloin kun valitaan radio äänilähteeksi).
-Timo-
Moottoriantenni on äänekäs. Sellainen uudempien mallien katolla oleva kiinteä antenni olisi paljon parempi. Ei ongelmia talvella, eikä jurnuta joka kerta kun laittaa CD:n päälle (antenni voisi tulla esiin vain silloin kun valitaan radio äänilähteeksi).
-Timo-