9-3:seen ahtomittarin asennus??!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

9-3:seen ahtomittarin asennus??!

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli mites se tapahtuu? Lähinnä sitä läpivientiä, että löytyykö mitään erityistä helppoa läpivientiä konehuoneen puolelta?? Ja mieluummin kuskin puolelta...
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Releboxin alla on läpivientikumi. Sitten purkuun ratin alta paneeli+diagnostiikkaportti ja kädellä kaivelemaan letkunpäätä. Paikka on ahdas, mutta kyllä se sieltä tulee :wink:
Saab 9³
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Sain asennettua ilmeisesti oikein. Ja ahtoja näyttäisi oleva siinä 0,29 bar suunnilleen eli huippuahtoja. Perusahtoja en vielä kerennyt testailemaan. Olisiko noinkin vähän ahtoja, koska olettaisin huippuahtojen olevan siinä n. 0,4 bar?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
SnAABel
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 01:36
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja SnAABel »

mulla ainakin näyttää 0,45 ja perus paineella sinähän ajelet koko ajan ku sulla on toi matalapaineturbo...
HorGrath
Matalapaineturbo
Viestit: 172
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 22:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja HorGrath »

pientä lisää aiheeseen... ELI tosiaan nugge:n kanssa ihmetelty nyt tota mittarinasennusta, ELI minkä letkun väliin pitäisi tyrkätä että näkyy vakuumit ja by-pass toimii normaalisti? Mä laitoin ensin siihen väliin missä tulee letku kaasuläpältä mankkuvenan vasempaan puoleen (edestä katsottuna), mutta tuloksena ei näy vakuumit muuten ok. No kokeilin tänään vaihtaa sen siihen väliin missä tulee letku mankkuvenan oikeaan puoleen "nipplestä" jossa on siis 2 letkua ja ylempään kytkin mittarin lekun. nyt näkyy vakuumit mutta mittari näyttää vakuumia tasakaasulla ajaessa? vasta kun runttaa pohjaan niin nousee normaalisti ahdot yli 1barin... eli eli mikä on pielessä? niin ja mittari on bsr:n oma 1,5 barin, tilattu doc-powerista... kiitos etukäteen

Toni
//EX\\ 9-3 1.8t SS vm.03 + BSR-Stage2 [Catback W/O resonator + Optiflow] //EX\\

Mazda 3 MPS N61
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

HorGrath kirjoitti:pientä lisää aiheeseen... ELI tosiaan nugge:n kanssa ihmetelty nyt tota mittarinasennusta, ELI minkä letkun väliin pitäisi tyrkätä että näkyy vakuumit ja by-pass toimii normaalisti?

Toni
Oman otin bensanpaineen säätimelle menevästä letkusta..toimii ok..

HorGrath kirjoitti: nyt näkyy vakuumit mutta mittari näyttää vakuumia tasakaasulla ajaessa? vasta kun runttaa pohjaan niin nousee normaalisti ahdot yli 1barin... eli eli mikä on pielessä?

Toni

Ei mikään..näin sen kuuluukin näyttää..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

kyl se ny mun mielestä vähä outoa jos mul näyttää esim ajaes 130kmh motaril niin -0.5bar ? ku kiekat sitä 3k luokkaa ja taasku toises piuhas kii nii näyttää et ois 0.3-0.4bar et emt sit mitä toi mu kone sekoaa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

http://img48.imageshack.us/my.php?image=img0224ck4.jpg

Tuon kuvan mukaiseen paikkaan olen ahtomittarin letkun (ainoa kirkas letku) tyrkännyt. Eli, tuo T-haara on imusarjaan menevässä letkussa. PCS:n Riku neuvoi paikan, joten oletan sen olevan oikea. Näin siis T7-moottorissa.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

ja bypassi toimii kunnol?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Juu. Kaikki pelaa. Ei kai tuon pitäisi vaikuttaa bypassin toimintaan mitenkään? Siinähän on vain otettu haara imusarjaan menevältä letkulta, eli mittari näyttää sen paineen mikä on imusarjassa ja ko. letkussa :roll: ja käsittääkseni imusarjassa on alipaine ajettaessa tasaisella tiellä tasakaasulla.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Saab-man kirjoitti: käsittääkseni imusarjassa on alipaine ajettaessa tasaisella tiellä tasakaasulla.
Juurikin näin..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

taas oppii uusia asioita :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Siinähän tää foorumi on parhaimmillaan :D
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

niinpä niin...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 878
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

japa japa... vaikka ei taida enää hirveesti liittyä asiaan :D
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin