Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Elikkäs vähän on kytkimen kanssa tullut seuraavan laista kamppailua viime aikoina.
Kytkinpolkimessa on "tyhjää" tilaa jonkin verran, ennen kuin rupeaa alas painettaessa laittamaan vastaan. Semmoisen pykälän tuntunen melkein kun alas hitaasti laittaa.
Samalla jos hitaasti polkimen laittaa alas, se ei välttämättä tule ylös sieltä enää, ellei erikseen vedä. Tätä tapahtuu varsinkin, kun on ruuhkissa tai ydinkeskustassa joutunut jatkuvasti pysähtymään ja lähtemään liikkeelle uudestaan.
Olisiko kellään osaa antaa jotain jeesiä tähän? Autolla pystyy ajamaan normaalisti, mutta rupeaa pikkuhiljaa häiritsemään.
Kytkinpolkimessa on "tyhjää" tilaa jonkin verran, ennen kuin rupeaa alas painettaessa laittamaan vastaan. Semmoisen pykälän tuntunen melkein kun alas hitaasti laittaa.
Samalla jos hitaasti polkimen laittaa alas, se ei välttämättä tule ylös sieltä enää, ellei erikseen vedä. Tätä tapahtuu varsinkin, kun on ruuhkissa tai ydinkeskustassa joutunut jatkuvasti pysähtymään ja lähtemään liikkeelle uudestaan.
Olisiko kellään osaa antaa jotain jeesiä tähän? Autolla pystyy ajamaan normaalisti, mutta rupeaa pikkuhiljaa häiritsemään.
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Onko polkimen alla oleva palautusjousi + sen muovinen "pohjaanlyöntikumi" paikallaan?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Molemmat löytyy, mutta jousen toinen pää liikkuu vapaasti tuliseinää vasten. Onko tuolle joku oma kolonsa johon sen täytyisi mennä?
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
No nytten homma meni aivan päin mäntyjä... Tossa ihmetellessä ja tutkaillessa kaikki paine hävisi... Kytkin läimähtää pohjaan ja mitään muuta ei tapahdu...
Olisiko pääsylinteri antanut periksi? Tämä pitäisi saada korjattua asap, että jos joku asiantuntija osaisi neuvoa tai tulla katsomaan olisi tosi mukava, auto toimii työautona joka päivä
Olisiko pääsylinteri antanut periksi? Tämä pitäisi saada korjattua asap, että jos joku asiantuntija osaisi neuvoa tai tulla katsomaan olisi tosi mukava, auto toimii työautona joka päivä
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Viime viikonloppuna painin saman ongelman kanssa, "nopeat kysymykset" ja viimeinen sivu löytyy ratkaisu joka on toistaiseksi toiminut. Kytkin on hyvä.
Kesäharrasteet
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Og 9-3 -99
900i -86
MTX125R
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Kannattaa kokeilla mitä tapahtuu jos kytkimen ilmaa kunnolla, nesteruiskulla alanipasta. Jos neste karkaa ekalla polkaisulla eikä tule tennareille niin työsylkkä ainakin on rikki.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Kysäseppä Hookilta, jos ennättäisi auttamaan miestä mäessä. Itsellä Helsingissä samanmoinen T7 kolkki, joka vähäisellä käytöllä, joten pinteessä voinen lainata autoa. Vuokrailen sitä myös Shareit Bloxcarin kautta ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
NG9-5 -10 (KA) | 9-3 SC 2.0t -07 (KA) | 96 -73 kesäauto (MR)
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Pitääpä kokeilla tuota ilmausta huomenissa, jos lähtisi sillä toimimaan, kiitoksia näistä!
Hätä on pelastettu siinä mielessä että isäukko antoi oman volvonsa lainaksi loppuviikoksi niin töitä pääsee vielä tekemään
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#8486
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
-00 9-3 S 2.0t T5 Stage 3
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Moro.
Sama ongelma tai siltä kuulostaa. Ensin luulin, että jotain on polkimen välissä, joka estää poljinta palautumassa vapaasti. Vika oli siinä muovisessa kappaleessa, johon poljin kiinnittyy lukitusrenkaalla varustetun metalli tapin kanssa. Aiemmin pyöreänä ollut reikä oli kulunut jo lähes "8" muotoiseksi ja tappi tuli melkein sivulta ulos kytkintä painettaessa. Seurauksena oli riittämätön kytkimen liikerata ja huone kytkimen irrotus. Pientä työstöä ja muovi palasen tilalle ylikokoinen voideltu pronssiholkki, johon alkuperäinen tappi sopi. Tietysti voi hankkia uuden pääsylinterin. En kerinnyt selvittää saako pelkkää muovipalaa erikseen - tuskin tänä päivänä saa noin pientä osaa ainakaan Saabilta.
Sama ongelma tai siltä kuulostaa. Ensin luulin, että jotain on polkimen välissä, joka estää poljinta palautumassa vapaasti. Vika oli siinä muovisessa kappaleessa, johon poljin kiinnittyy lukitusrenkaalla varustetun metalli tapin kanssa. Aiemmin pyöreänä ollut reikä oli kulunut jo lähes "8" muotoiseksi ja tappi tuli melkein sivulta ulos kytkintä painettaessa. Seurauksena oli riittämätön kytkimen liikerata ja huone kytkimen irrotus. Pientä työstöä ja muovi palasen tilalle ylikokoinen voideltu pronssiholkki, johon alkuperäinen tappi sopi. Tietysti voi hankkia uuden pääsylinterin. En kerinnyt selvittää saako pelkkää muovipalaa erikseen - tuskin tänä päivänä saa noin pientä osaa ainakaan Saabilta.
Re: Kytkinongelmaa vm 2000 9-3
Omasta OG-kolkistani meni kytkimen pääsylinteri viime viikolla, muutaman polkaisun oireili ja sitten poljin jäi pohjaan. Pääsylinterin vaihdolla ongelma poistui.
Vanhan purkaa pois parissa tunnissa ja kasaamiseen menee saman verran aikaa, ensimmäisellä kerralla menee pari lisätuntia ihmetellessä. Itse ilmasin kytkintä painamalla pääsylinterin imuletkusta jarrunestettä 500ml lääkeruiskulla ja avaamalla ilmausruuvin. WIS antaa aika hyvät ohjeet hommaan.
Tein homman pihalla, eikä tässä urakassa tarvitse päästä auton alle (paitsi pudoneita työkaluja poimimaan).
Korin poikittainen tukitanko konehuoneessa kannattaa irroittaa.
Jarutehostimen tukirauta kannattaa irroittaa korin puolelta ja taivuttaa hieman sivuun.
Pieni tuurna (n. 1-2mm kärki) sopi hydrauliputken ja sylinterin liitoksessa olevan sokan irroittamiseen hyvin.
Itse tilasin pääsylinterin eestiläisestä AK24-verkokkaupasta, TRW:n laatikkoon pakattu sylinteri posteineen hieaman alle 80€.
Vanhan purkaa pois parissa tunnissa ja kasaamiseen menee saman verran aikaa, ensimmäisellä kerralla menee pari lisätuntia ihmetellessä. Itse ilmasin kytkintä painamalla pääsylinterin imuletkusta jarrunestettä 500ml lääkeruiskulla ja avaamalla ilmausruuvin. WIS antaa aika hyvät ohjeet hommaan.
Tein homman pihalla, eikä tässä urakassa tarvitse päästä auton alle (paitsi pudoneita työkaluja poimimaan).
Korin poikittainen tukitanko konehuoneessa kannattaa irroittaa.
Jarutehostimen tukirauta kannattaa irroittaa korin puolelta ja taivuttaa hieman sivuun.
Pieni tuurna (n. 1-2mm kärki) sopi hydrauliputken ja sylinterin liitoksessa olevan sokan irroittamiseen hyvin.
Itse tilasin pääsylinterin eestiläisestä AK24-verkokkaupasta, TRW:n laatikkoon pakattu sylinteri posteineen hieaman alle 80€.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02