ACC:n puhallus tehoton
Re: ACC:n puhallus tehoton
No eipä tuo purkaminen kovin aikaa vievä homma onneksi ollut. Eikä tuota nyt vielä ole varsinaisesti kiire saada toiminta kuntoon ellei sitten katsastuksessa tule sanomista, se kun on viimeistään maanantaina edessä. Täytyy tsekkailla yleismittarilla osaavamman kaverin kanssa kun ehdin .
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Noniin, päästiin nyt koittamaan yleismittarilla, ja alkoi tosiaan pyöriä täysillä maata antaessa. Puhaltimen moottori siis ilmeisesti ok? ACC:sta kun oli puhallus nopeus 1 tai 2, ei tosin pyöri ollenkaan. 3 nopeudesta ylöspäin jokaisella pykällä pyörii ja vauhti muuttuu joka painalluksesta loppujen välillä. Tällöin yleismittari näytti n. 9,8-10,2V riippuen pykälästä. Kaivoin myös sen fettiohjaimen esille kun on muutenkin hanskalokero toistaiseksi irti. Mitäs ehdotuksia sitten, ACC-paneelin tai fettiohjaimen etsintään vaiko maadoitusvian?
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
Kannattaa putsata liitinjatkokappale moottorin läheltä. On etuvastuksen paikalla ja omassa ainakin liittimet aika hapettuneet ja sai moottorin pätkimään.
Viimeksi muokannut Juho80, Su Loka 02, 2022 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china
Re: ACC:n puhallus tehoton
Nyt kun sulla on kaikki käsillä, saisko joltakin vaikkapa ehjän fettiohjaimen lainaan? Mä taisin omani löytää netistä ihan muutamalla kympillä, ei Suomesta tosin. Mutta juurikin se ohjailee maata tuonne moottorille, +12V tulee suoraan sulakkeelta. Moottori sulla on ok, eli kolme vaihtoehtoa jää: Fettiohjaimen maadoitusvika, jolloin se ei saa kunnolla maata. Tai sitten itse ohjaimen vika, jolloin se ei anna "tarpeeksi" maata, en tosin oo sellaisen vikaan koskaan törmännyt. Tai sitten ACC-paneeli antaa ohjaimelle vääriä komentoja.
'01 9-3 2.0 turbo
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: ACC:n puhallus tehoton
Täältä löytyisi kunnostettu ohjain.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: ACC:n puhallus tehoton
Juttelin tänään töissä asioista pikkasen paremmin perillä olevan elektroniikkaharrastajan kanssa. Toisessa ketjussa täällä joku mainitskin nähneensä jossakin videossa vaihdettavan FET:in lisäksi toinenkin kompomentti. Tuon kaverin mukaan, tällaisessa tapauksessa kun on automaatti-ilmastointi, eikä mitään potikkaa, tuota FET:tiä todennäköisesti ohjataan taajuudella, ja sen ohjaavan komponentin täytyy olla suht lähellä fettiä. Eli tuossa videossa oli todennäköisesti just tuosta piiristä kysymys, yleensä kuulemma 8-jalkainen pieni mikropiiri. Vaikka oon noita muutaman avannut, en muista paljonko siellä pintaliitostekniikkaa on, mutta jos on niin suosiolla lähtisin vaihtamaan nyt sen ohjausyksikön.Crea kirjoitti: ↑La Loka 01, 2022 18:27Noniin, päästiin nyt koittamaan yleismittarilla, ja alkoi tosiaan pyöriä täysillä maata antaessa. Puhaltimen moottori siis ilmeisesti ok? ACC:sta kun oli puhallus nopeus 1 tai 2, ei tosin pyöri ollenkaan. 3 nopeudesta ylöspäin jokaisella pykällä pyörii ja vauhti muuttuu joka painalluksesta loppujen välillä. Tällöin yleismittari näytti n. 9,8-10,2V riippuen pykälästä. Kaivoin myös sen fettiohjaimen esille kun on muutenkin hanskalokero toistaiseksi irti. Mitäs ehdotuksia sitten, ACC-paneelin tai fettiohjaimen etsintään vaiko maadoitusvian?
Korjatkaa jos oon aivan väärässä, nämä on siis kommentteja kaverilta joka hallitsee elektroniikan, muttei tiedä Saabeista mitään
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Nyt on tyhmä kysymys, mutta muistatko yhtään liittimestä, että mikä väri oli mikäkin? Liittimessä on punainen ja ruskea johto, sekä itse puhaltimessa oranssi ja ruskea. Tuli sen verran vauhdilla purettu, että unohdinCrea kirjoitti: ↑La Loka 01, 2022 18:27Noniin, päästiin nyt koittamaan yleismittarilla, ja alkoi tosiaan pyöriä täysillä maata antaessa. Puhaltimen moottori siis ilmeisesti ok? ACC:sta kun oli puhallus nopeus 1 tai 2, ei tosin pyöri ollenkaan. 3 nopeudesta ylöspäin jokaisella pykällä pyörii ja vauhti muuttuu joka painalluksesta loppujen välillä. Tällöin yleismittari näytti n. 9,8-10,2V riippuen pykälästä. Kaivoin myös sen fettiohjaimen esille kun on muutenkin hanskalokero toistaiseksi irti. Mitäs ehdotuksia sitten, ACC-paneelin tai fettiohjaimen etsintään vaiko maadoitusvian?
Kestävä kehitys syntyy pienin askelein.
Re: ACC:n puhallus tehoton
Jos puhut moottorin johdoista, kyllä mä muistaisin että ruskea ruskeaan. Mutta eipä siitä kokeilusta haittaa ole jos menee väärinpäin ... pyörii vaan väärään suuntaan Äkkiäkös ne sitten vaihtaa taas.NipaLa kirjoitti: ↑Ma Loka 24, 2022 16:09Nyt on tyhmä kysymys, mutta muistatko yhtään liittimestä, että mikä väri oli mikäkin? Liittimessä on punainen ja ruskea johto, sekä itse puhaltimessa oranssi ja ruskea. Tuli sen verran vauhdilla purettu, että unohdinCrea kirjoitti: ↑La Loka 01, 2022 18:27Noniin, päästiin nyt koittamaan yleismittarilla, ja alkoi tosiaan pyöriä täysillä maata antaessa. Puhaltimen moottori siis ilmeisesti ok? ACC:sta kun oli puhallus nopeus 1 tai 2, ei tosin pyöri ollenkaan. 3 nopeudesta ylöspäin jokaisella pykällä pyörii ja vauhti muuttuu joka painalluksesta loppujen välillä. Tällöin yleismittari näytti n. 9,8-10,2V riippuen pykälästä. Kaivoin myös sen fettiohjaimen esille kun on muutenkin hanskalokero toistaiseksi irti. Mitäs ehdotuksia sitten, ACC-paneelin tai fettiohjaimen etsintään vaiko maadoitusvian?
'01 9-3 2.0 turbo
Re: ACC:n puhallus tehoton
Päivitellään nyt tännekin kun ongelma saatiin ratkaistua. Vaihdoin koko puhaltimen säätömoduulin (jonka sisällä fettiohjain ilmeisesti on?) uuteen alkuperäiseen varaosaan (5045158). Piitahnaa ohjainyksikön pohjalevyn ja kiinnityskohdan väliin, liitin kiinni, auto käyntiin ja ACC:n kalibrointi --> alkoi puhallin pyörimään niin että hiukset lähtee. Kiitos kaikille vinkeistä!
ex. '01 9-3 2.0t stage 1
ex. '04 Focus 1.6
ex. '04 Focus 1.6
Re: ACC:n puhallus tehoton
^aivan, muistan oman OG93 kun ACC alkoi puhaltaa täysillä, melkoinen humina kabiinissa
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: ACC:n puhallus tehoton
Juu, mulla tosin alkoi pyöriä täysillä siinä kohtaa kun se fetti paloi ... sitä ennen en tuota ollut kokeillutkaan
'01 9-3 2.0 turbo
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 187
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: ACC:n puhallus tehoton
Vuosimallin 2002 OG kolkin puhaltimen johtojen värit:shamrock kirjoitti: ↑Ma Loka 24, 2022 18:31Jos puhut moottorin johdoista, kyllä mä muistaisin että ruskea ruskeaan. Mutta eipä siitä kokeilusta haittaa ole jos menee väärinpäin ... pyörii vaan väärään suuntaan Äkkiäkös ne sitten vaihtaa taas.NipaLa kirjoitti: ↑Ma Loka 24, 2022 16:09Nyt on tyhmä kysymys, mutta muistatko yhtään liittimestä, että mikä väri oli mikäkin? Liittimessä on punainen ja ruskea johto, sekä itse puhaltimessa oranssi ja ruskea. Tuli sen verran vauhdilla purettu, että unohdinCrea kirjoitti: ↑La Loka 01, 2022 18:27Noniin, päästiin nyt koittamaan yleismittarilla, ja alkoi tosiaan pyöriä täysillä maata antaessa. Puhaltimen moottori siis ilmeisesti ok? ACC:sta kun oli puhallus nopeus 1 tai 2, ei tosin pyöri ollenkaan. 3 nopeudesta ylöspäin jokaisella pykällä pyörii ja vauhti muuttuu joka painalluksesta loppujen välillä. Tällöin yleismittari näytti n. 9,8-10,2V riippuen pykälästä. Kaivoin myös sen fettiohjaimen esille kun on muutenkin hanskalokero toistaiseksi irti. Mitäs ehdotuksia sitten, ACC-paneelin tai fettiohjaimen etsintään vaiko maadoitusvian?
PUNAINEN = +30 VDC JÄNNITE sulakkeelta C (napa 3) ja RUSKEA = MAADOITUS nopeudensäätimeltä (napa 5).
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551