"Check Oil level"

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

"Check Oil level"

Viesti Kirjoittaja peinu »

Tollasen sammakon päästi Sinikka eilen suustaan. Auto oli startatessa nokka loivaa alamäkeä kohti ja vasemmalla kallistuneena. Ajoin auton tasaiselle, ja kattelin mittatikusta. Öljyä oli olevinaan melkein min-tasolla, mutta kun laitoin noin 8dl lisää, niin se meni jo yli max-tason. Väliöjynvaihto noin tonni-kaksi sitten. Koskaan en ole huomannut öljyn vajuvan aikaisemmin.

Outoa.

Outoa 2: Se mikä on lisäksi myös outoa, että WIS eikä EPC mainitse öljyntason anturia ollenkaan. Ainoastaan öljynpaineanturi, joka on lohkon takana imusarjan alapuolella.

Outoa 3: WIS mainitsee mielestään SID:n kaikki varoitukset, mutta ei tuota.

Outoa 4: "Check Oil Level"-ilmoitus tulee SID:iin vielä öljyn lisäyksen jälkeenkin. Öljykannuvalo ei ole vilkahtanutkaan, mutta kuin käynnistyksen tarkastusjakson aikana.

En ole koittanut vielä nollata vikamuistia akunkenkää irroittamalla. Auttaakohan sekään. :( Auton alle en ole kurkinut öljyvuotoja. Kansi on näemmä alkanut huokaamaan lootan puoleisesta päästä. Mikä tuo venakopan torxin koko on?

Auto menee paaliin, meikäläinen jokeen jne. :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aikas outoa, ei kait tuossa kuuluisi ollakaan öljymäärän tason anturia 8O Oliskos öljynpaine laskenut tilapäisesti tuon kallistelun vuoksi ja sen seurauksena tulisi tuollainen herjaus?

Niin mitäs tuohon oikein osaisi sanoa, laitoit kuitenkin Mobilit ja uuden suodattimen?
Josko sieltä puuttui se reilu puoli litraa öljyä, jos viime vaihdossa oli jäänyt vähän vajaaksi tms?

Jos Saabin kone ei vuoda öljyä jostain niin silloin öljy on loppu :lol:

Kovaa ajoa vaan 8)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Autohan oli ns. merkkihuollossa eli PCS:llä öljynvaihdossa. Ei kai nyt sivistyneet ihmiset itse ala autojaan räpeltämään :!:

Pitää tsekata sinne auton sisuksiin/alle ja akuttaa se koodi jahka emäntä tuo sen auton kovasta ajosta kotiin.

Edelleen ihmetyttää tuo "Check Oil Level"-mistä ei ole WIS:ssä mitään mainintaa, eikä anturia ole, eikä öljyvalo palanut...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos se kuitenkin herjaa jarru- tai jäähdytinnesteen vähyyttä, tai sitten Sinikkasi luulee olevansa vanha tonnari :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Diesel
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 13:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Diesel »

Ainakin diesel antaa tota 5 tuhannen kilometrin välein eli ei riipu oikeesti öljyn määrästä. Sen voi kuitata SID;n clr nappulaa pitämällä pohjassa olikohan 4-7 sekuntia. Antaa kuitenkin äänen josta tiedät että homma pulkassa.
9-3 Diesel
84 Aero
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Diesel kirjoitti:Ainakin diesel antaa tota 5 tuhannen kilometrin välein eli ei riipu oikeesti öljyn määrästä. Sen voi kuitata SID;n clr nappulaa pitämällä pohjassa olikohan 4-7 sekuntia. Antaa kuitenkin äänen josta tiedät että homma pulkassa.
Ai, meidän ng900 ei tuota ainakaan näyttänyt, lienee siis vuosimalli/vientimaakohtaisia eroja?

Joko ehdit paalata Sinikan, olisin tarvinnut pari pikkuosaa siitä? :lol: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo paalissa on. Voi kyllä oikoa muutamat ruosteettomat pellit sulle vielä. Saattaa olla myös tyhjä oluttölkki takajalkatilassa.

Tuo SID2 on mulle vaihdettu mahdollisesti ehkä dieselistä 8O Ei si ole ollut kuin kuukauden verran kiinni, joten tuo Dieselin teoria voi pitää paikkansa. Pitää käydä oikomassa tuo vekotin ja katsoa jos sen voisi TECHittää epädieseliksi.

Meinasin tuupata ittenikin sinne jokeen, mutta kun ahventa tuli niin hyvin niin unohdin sen homman. Just otin savustimesta ulos.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Diesel kirjoitti:Ainakin diesel antaa tota 5 tuhannen kilometrin välein eli ei riipu oikeesti öljyn määrästä. Sen voi kuitata SID;n clr nappulaa pitämällä pohjassa olikohan 4-7 sekuntia. Antaa kuitenkin äänen josta tiedät että homma pulkassa.
Joo tolla pitkällä clearaamisellahan se toppasi. Kiitti vinkistä. Pitää käydä vielä asettamassa se SID bensaksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lopullinen päätös tälle episodille saatiin kun vaimo kävi hakemassa OG-satkuun etupumput PCS:ltä ja samalla tsekattiin SIDin asetukset.

Auto oli kuulema jenkkimallin avodiesel, että se siitä :roll: :wink:

Nykyään se on euttoopalainen umpibensa...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Sam76
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 21:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Mutta sellainen jenkimallinen avodieselhän ois ollut todella makee, mikset antanu olla sellaisena? :D :D
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Olis vielä tullut dieselvero :twisted:
96 M75 i12 5-speed ;)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei ole nuo riiselin käryt oikein mun makuun kun on katto alhaalla... :roll:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin