Avaimen pariston vaihto
Avaimen pariston vaihto
Ajotietokone herjaa avaimen patterista.
Haku antoi jotain mutta tyhmänä kysyn uudestaan:
*Onko patteri justiin nyt hajoamassa vai onko jäljellä peliaikaa?
*Mistä saa Vantaalla uuden patterin halvalla?
*Mikä on oikea patterin tyyppi?
*Miten se vaihdetaan?
Tietääkö kukaan? Mimmi edes?
Haku antoi jotain mutta tyhmänä kysyn uudestaan:
*Onko patteri justiin nyt hajoamassa vai onko jäljellä peliaikaa?
*Mistä saa Vantaalla uuden patterin halvalla?
*Mikä on oikea patterin tyyppi?
*Miten se vaihdetaan?
Tietääkö kukaan? Mimmi edes?
Tässä vaiheessa olisi hyvä täsmentää kauko-ohjaimen tyyppi. Niitä on ainakin kahta erilaista. Vibraattorin näköinen patukka ja avaimeen suoraan integroitu.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Moi!
Peliaikaa on, mutta ota vara-avain mukaan.
Vantaalta ja muualtakin saa pattereita kelloliikkeistä ja tavallisista "citymarketeista" ym. missä on foto-osasto tms.
Avaa kauko-ohjain ja katso tyyppi, tai vilkaise ohjekirjaa. Yleinen patterimalli.
Ruuvarilla kauko-ohjain auki ja patteri vaihtoon.
Oikeasti, tosi helppoa ja hauskaa.
Peliaikaa on, mutta ota vara-avain mukaan.
Vantaalta ja muualtakin saa pattereita kelloliikkeistä ja tavallisista "citymarketeista" ym. missä on foto-osasto tms.
Avaa kauko-ohjain ja katso tyyppi, tai vilkaise ohjekirjaa. Yleinen patterimalli.
Ruuvarilla kauko-ohjain auki ja patteri vaihtoon.
Oikeasti, tosi helppoa ja hauskaa.
Re: Avaimen pariston vaihto
Ohjekirjassa käsketään mennä huoltoon
Ainakin 9-3 -02:n ohjekirjassa on näin. Siis malli jossa kauko-ohjaus avaimessa. Mitenköhän se aukee? kun ei uskaltanu meisselillä kovin kovaa vääntää....
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Aero"
- Viestit: 426
- Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41
Re: Avaimen pariston vaihto
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Aika paha
-01 mallin ohjekirja neuvoo työntämään alle 1,5 mm piikin avaimen päässä olevaan reikään ja kääntämään.... 1 mm poranterällä ei onnistunut. Kuvakin on kirjassa, mutta ei kun ei. Vaikuttaa aika pahalta vaihdettavalta. Joku lirpukka kai pitäisi siirtyä kääntämällä, mutta en kyllä onnistunut.
No joo...edellinen viesti kertoikin saman jutun jo....
No joo...edellinen viesti kertoikin saman jutun jo....
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Re: Aika paha
iskarix kirjoitti:-01 mallin ohjekirja neuvoo työntämään alle 1,5 mm piikin avaimen päässä olevaan reikään ja kääntämään.... 1 mm poranterällä ei onnistunut. Kuvakin on kirjassa, mutta ei kun ei. Vaikuttaa aika pahalta vaihdettavalta. Joku lirpukka kai pitäisi siirtyä kääntämällä, mutta en kyllä onnistunut.
No joo...edellinen viesti kertoikin saman jutun jo....
Piikki siitä reiästä sisään ja meisseli täytyy painaa luukun ja avaimen välistä, niin luukku lähtee nätisti irti.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Avaimen pariston vaihto
Nätteydestä en tiedä, enkä tyylipisteistä, mutta aukesihan se....paitsi toinen, jonka reijässä pari milliä poranterää, heh.LR kirjoitti:Piikki siitä reiästä sisään ja meisseli täytyy painaa luukun ja avaimen välistä, niin luukku lähtee nätisti irti.
9-5 2.3t -03, VIII Saab
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
eka 96 1976, veronanvihreä, vm -72
Re: Avaimen pariston vaihto
Paperiklemmari reiästä sisään ja pieni talttapäinen meisseli kannen väliin . Noin 20 paristoa tällaisiin avaimiin oon vaihtanut ja ihan hyvin on joka kerta onnistunut.iskarix kirjoitti:Nätteydestä en tiedä, enkä tyylipisteistä, mutta aukesihan se....paitsi toinen, jonka reijässä pari milliä poranterää, heh.LR kirjoitti:Piikki siitä reiästä sisään ja meisseli täytyy painaa luukun ja avaimen välistä, niin luukku lähtee nätisti irti.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Avaimen pariston vaihto
Sain toisen avaimen kannen lukon hajoitettua ja on teipillä nyt kiinni
Paikallisessa huollossa (1632)pariston hinta 15-euroo/kpl ohlsonilla oli 2.5 euroo/kpl ...Paljonkohan olis pariston vaihto työ maksanut huollossa??
Pirssi vm-01
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Paikallisessa huollossa (1632)pariston hinta 15-euroo/kpl ohlsonilla oli 2.5 euroo/kpl ...Paljonkohan olis pariston vaihto työ maksanut huollossa??
Pirssi vm-01
puh.050-3748237
#3078
#3078
Re: Avaimen pariston vaihto
Omaani maksoi merkki patteri laakkosella noin 10e ja vaihtotyö 0e ,kun varaosamyyjä vaihtoi. Oikein pyysi saada vaihtaa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Avaimen pariston vaihto
junnu kirjoitti:Sain toisen avaimen kannen lukon hajoitettua ja on teipillä nyt kiinni![]()
Paikallisessa huollossa (1632)pariston hinta 15-euroo/kpl ohlsonilla oli 2.5 euroo/kpl ...Paljonkohan olis pariston vaihto työ maksanut huollossa??
Pirssi vm-01
Merkkihuollossa kahteen avaimeen samalla kertaa vaihdettuna, 10euroa.