OG9-3, 110 tkm huolto, käyttöhihna ja rullat

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Iso-J
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 13:14
Paikkakunta: Kuopio

OG9-3, 110 tkm huolto, käyttöhihna ja rullat

Viesti Kirjoittaja Iso-J »

Olisi tarkoitus viedä kohta saapikas 110 tkm huoltoon. Työt ajattelin teetättää paikallisella merkkikorjaajalla (Delta Kuopio), mutta osat (tai ainakin mahdollisimman paljon osia) ajattelin tilata Motonetista/muualta. Tästä johtuen mieleen juolahti pari kysymystä:

Kuuluuko huolto-ohjelmaan hihnan vaihdon yhteydessä myös niiden rullien vaihto. Huoltokirja puhuu vain käyttöhihnan vaihdosta. Eikö ne rullat kaiken järjen mukaan kannattaisi vaihtaa samalla? Ja jos näin kerran on, niin mitkä rullat pitäisi Motonetista tilata, kun auto on vm. 1999 OG9-3 2.0 l bensavapari, jossa ilmastointi.

Olisiko kellään tietoa etukäteen, paljonko työ kustantaa Deltalla Kuopiossa, että menisi tiskillä arviot samalle sataluvulle?

Kukas muuten huoltaisi Kuopiossa ilmastointilaitteen?

J

Ps. Yritin käyttää hakua ja huoltovihkoa, mutten saanut järkeiltyä selkeää vastausta.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ehdottomasti kannattaa vaihdattaa rullat samalla, muuten ne menee abaut 150tkm kohdalla rikki (muutaman tapauksen nähneenä)! Koko työhön menee aikaa hiukan vajaa puolipäivää.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kyseiset osat voi tilata myös ProCar Servicestä.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

LR kirjoitti:Ehdottomasti kannattaa vaihdattaa rullat samalla, muuten ne menee abaut 150tkm kohdalla rikki (muutaman tapauksen nähneenä)! Koko työhön menee aikaa hiukan vajaa puolipäivää.
Hitsi, dieseliin en ole kiristintä vaihtanut vielä kertaakaan 8O

Irti sen kyllä saa alle puolen tunnin...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin