Ryntäys
Ryntäys
Moi
Auto on Saab 9-3 2,2 diesel 2001 mallia,kesken ajon ja vaihtamisen moottori
löi täydet kierrokset päälle ja takana oli samallainen savupilvi,kun formulan kone laukee.Naapuri veikkasi turboa,toinen jotain säädintä,en löytänyt foorumilta tälläista "ryntäystä",osaisikohan joku auttaa?
Auto on Saab 9-3 2,2 diesel 2001 mallia,kesken ajon ja vaihtamisen moottori
löi täydet kierrokset päälle ja takana oli samallainen savupilvi,kun formulan kone laukee.Naapuri veikkasi turboa,toinen jotain säädintä,en löytänyt foorumilta tälläista "ryntäystä",osaisikohan joku auttaa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Ooks varma ettei jalka krampannu?
Onko se sitte toiminnu ton jälkee ?
Onko se sitte toiminnu ton jälkee ?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tuo savupilvi voisi olla turbon rikkoutumisen merkki, mutta jos turbo hajoaa ei kone kyllä "ryntää". Moottorista pitäisi silloin paremminkin tulla "tulpaton mopo".
Veikkaisin jotain sytytysjärjestelmän tai kaasuläpän häiriötä. Ota akunjohdot irti pariksi tunniksi ja yritä sitten uudestaan.
Veikkaisin jotain sytytysjärjestelmän tai kaasuläpän häiriötä. Ota akunjohdot irti pariksi tunniksi ja yritä sitten uudestaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?


Missä noin rautaisia diesel-asiantuntijoita on, ei sitä koskaan tiedä jos Pajeroon tulee jotain häikkää, niin olis hyvä olla help-deskin yhteystiedot

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
pyörisköhä se muka noi paljo... ? ite ku ymmärtäny et esim aereo mitsu TD04 pyörii jtn 70-90tk/minkelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?Täytyy kokeilla vielä niitä akunjohtoja.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No turbohan ei luule polttoaineeksi juuri mitään muuta totuuden jyväähän on että jostain tulee öljyä/kiiseliä takaisin männän päälle joka sitten paineessa taasen palaa/räjähtää->kierrokset katossa. Varmaankin tekee tuota vain lämpimänä? Montaa kertaahan ei kone tuota kestäkelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?Täytyy kokeilla vielä niitä akunjohtoja.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Pyh, noi ei varmaan ole nähneet turboja kuin elokuvissakelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?

Olisikohan mahdollista että jokin/jotkut pa-suuttimet laskisivat läpi?
(tuo oli kyllä arvaus, mutta ehkä mahdollista.)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Kyllä tuo öljyn tulo mukaan kuvioihin, on dieseleissä joskus se moottorin joutsenlaulu. Mersupuolella varmaan tutumpi ilmiö, ainakin näille superturbojen(diesel) rakentelijoille.MacTurbo kirjoitti:Pyh, noi ei varmaan ole nähneet turboja kuin elokuvissakelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?![]()
Olisikohan mahdollista että jokin/jotkut pa-suuttimet laskisivat läpi?
(tuo oli kyllä arvaus, mutta ehkä mahdollista.)
Tuollaista konettahan ei saa sammumaan juuri mitenkään. Ehkä tukkimalla ilmanoton, mutta miten senkin äkkiä tekee

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD