Ryntäys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
kelase
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 07:30
Paikkakunta: kirkkonummi
Viesti:

Ryntäys

Viesti Kirjoittaja kelase »

Moi
Auto on Saab 9-3 2,2 diesel 2001 mallia,kesken ajon ja vaihtamisen moottori
löi täydet kierrokset päälle ja takana oli samallainen savupilvi,kun formulan kone laukee.Naapuri veikkasi turboa,toinen jotain säädintä,en löytänyt foorumilta tälläista "ryntäystä",osaisikohan joku auttaa?
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ooks varma ettei jalka krampannu?

Onko se sitte toiminnu ton jälkee ?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
kelase
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 07:30
Paikkakunta: kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kelase »

Ei ja kyllä jalka toimii auto ei käynnistin kolme kertaa ja hetken päästä taas sama juttu enää en uskalla testata.Naapurin ja muutaman muun "asiantuntijan" mielestä turbo rikki.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Tuo savupilvi voisi olla turbon rikkoutumisen merkki, mutta jos turbo hajoaa ei kone kyllä "ryntää". Moottorista pitäisi silloin paremminkin tulla "tulpaton mopo".

Veikkaisin jotain sytytysjärjestelmän tai kaasuläpän häiriötä. Ota akunjohdot irti pariksi tunniksi ja yritä sitten uudestaan.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kelase
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 07:30
Paikkakunta: kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kelase »

"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?Täytyy kokeilla vielä niitä akunjohtoja.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?
:lol: :lol:
Missä noin rautaisia diesel-asiantuntijoita on, ei sitä koskaan tiedä jos Pajeroon tulee jotain häikkää, niin olis hyvä olla help-deskin yhteystiedot :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja nugge »

kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?Täytyy kokeilla vielä niitä akunjohtoja.
pyörisköhä se muka noi paljo... ? ite ku ymmärtäny et esim aereo mitsu TD04 pyörii jtn 70-90tk/min
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?Täytyy kokeilla vielä niitä akunjohtoja.
No turbohan ei luule polttoaineeksi juuri mitään muuta totuuden jyväähän on että jostain tulee öljyä/kiiseliä takaisin männän päälle joka sitten paineessa taasen palaa/räjähtää->kierrokset katossa. Varmaankin tekee tuota vain lämpimänä? Montaa kertaahan ei kone tuota kestä :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?
Pyh, noi ei varmaan ole nähneet turboja kuin elokuvissa :D

Olisikohan mahdollista että jokin/jotkut pa-suuttimet laskisivat läpi?
(tuo oli kyllä arvaus, mutta ehkä mahdollista.)
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
kelase
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 07:30
Paikkakunta: kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kelase »

Turbo vaihdettu,ja ainakin lyhyen koeajon auto toimi moitteettomasti,mitä nyt vähän aluksi savutti.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

MacTurbo kirjoitti:
kelase kirjoitti:"Asiantuntijat" selitti ryntäystä sillä,kun turbo vuotaa öljyä imukanavistoon ja se pyörii 200000 kierrosta/min niin öljy sumuttuu ja diesel luulee sitä polttoaineeksi jota tulee ja tulee vaan lisää?
Pyh, noi ei varmaan ole nähneet turboja kuin elokuvissa :D

Olisikohan mahdollista että jokin/jotkut pa-suuttimet laskisivat läpi?
(tuo oli kyllä arvaus, mutta ehkä mahdollista.)
Kyllä tuo öljyn tulo mukaan kuvioihin, on dieseleissä joskus se moottorin joutsenlaulu. Mersupuolella varmaan tutumpi ilmiö, ainakin näille superturbojen(diesel) rakentelijoille.

Tuollaista konettahan ei saa sammumaan juuri mitenkään. Ehkä tukkimalla ilmanoton, mutta miten senkin äkkiä tekee :)
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Vastaa Viestiin