Tyyppiviat 1999-2000

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Tyyppiviat 1999-2000

Viesti Kirjoittaja toms »

kiinnostaisi että mitä moottorivikoja / tyyppivikoja on 9 3 malleissa vm-1999-2000 ? Varsinkin Turbot ja Matalapaineturbot.
Yritin hakua mutta....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6494
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Onhan noista jauhettu moneen kertaan, mutta B204-koneissa on todella vähän mitään moottorivikoja. Turbokin (T25M) on kestävämpi kuin uudemmissa (GT17). Alustapalikat noissa on se heikoin lenkki, mutta siihenkin on lääkkeet keksitty...

Eski
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No se kannen tiivisteen vuotaminen on aika yleinen, siitä tosin selviää monesti kannen jälkikiristyksellä, vartin homma jos löytyy sopiva torxi venttiilikoppaan ja e16 (?) epätorksi sekä momenttiavain kannen pultteihin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Huomioitavaa myös että kannentiivisteen tihkumiseen ei enemmän ajetuissa välttämättä jälkikiristyksestä ole apua, mikäli jälkikiristystä ei alunperin ole ensimmäisten huoltojen yhteydessä tehty, ja jos hikoilua esiintynyt jo useampien kymmenien tuhansien kilometrien ajan. Tiiviste on jo kovettunut ja hakenut paikkansa eikä se kiristämällä miksikään muutu. Mutta helppohan tuo on kokeilla, varovasti, ettei katkaise jo hieman venyneitäkin pultteja :)

Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja mursu »

NG900T kirjoitti:Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Itsellä tämä pieni kosmeettinen ongelma paljastui oston jälkeen luultua isommaksi, pakoputkesta tulee tällähetkellä höyryä ja öljyynkin tuo näyttäis vähän sekottavan, ja maanantaina korjaamolle molle molle...
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Mitä vikoja alustassa ja mitä lääkkeitä ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6494
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Surkeat ja heikot iskarit, jouset ja puslat. Myös ulkonäkö on kuin traktorissa varsinkin 17" vanteilla, kun pää mahtuu pyörän ja lokarin kaaren väliin... Lääkkeenä alustapäivitys esim. reseptillä Koni Sportit, Eibach vieterit ja Powerflex-puslat sekä tevisun clamppi.

Eski
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

mursu kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Jos öljyä ei kulu mainittavasti ongelma on vain kosmeettinen. Suosittu ilmestys kyllä otsikossa mainituissa vuosimalleissa.
Itsellä tämä pieni kosmeettinen ongelma paljastui oston jälkeen luultua isommaksi, pakoputkesta tulee tällähetkellä höyryä ja öljyynkin tuo näyttäis vähän sekottavan, ja maanantaina korjaamolle molle molle...
No niin tarkennetaan nyt tuohon kosmeettiseen hikoiluongelmaan vielä se, että olettaen ettei muuta vikaa ole kuten esimerkiksi höyryä pakoputkesta tai öljynsekaista jäähdytinnestettä :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Valottakaa OG saabien harrastajalle mikä on tuo klamppi mistä täällä puolella puhutaan.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1230
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Eikös jonkin asteiseksi tyyppiviaksi voisi sanoa myös vaihteiston ongelmia, ja ilmastoinnin kompuroita on jouduttu uusimaan ennenaikojaan. Nämä on niitä kalliita juttuja, mitä ei korjailla itse...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

"vetarin holkki" löytyy haulla.

Tuo on lähes tulkoon kaikissa ng900/og9-3:ssa ilmenevä ongelma.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

eli se clamppi on tuo vetarin holkki jossain vaihdelaatikon uumenissa ??? vai , vai eikö??? Haulla en oikeen saanut selvää ku tuli vaikka mitä juttuja.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ei....

Clamppi on palikka tukitankoineen, joka tulee kumisen rimpulan tilalle ohjaustehostimen kiinnitykseen rintapeltiin. Kuminen rimpula antaa ohjauksen "elää", jolloin ohjauksen keskialue on mallia tunnoton ja kiihdytyksessä auto menee eri suuntaan kuin kuski haluaisi.
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Ahaa ! nyt sain kiinni asiasta. eli mukavuuden ja hiljaisuuden takia auton ominaisuuksia on heikennetty.... Paljonko ko. Clamppi maksaa ja mistä saa helpoiten ?
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin