SID2:n vaihto uuteen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Allu29
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 06:24

SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Allu29 »

Nykyisen SID2:n korjaukset eivät tuottaneet tulosta, joten olisi tarkoitus ostaa uusi. Tarviiko uuden SID2:n vaihdossa Tech2:sta?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Allu29 kirjoitti:Nykyisen SID2:n korjaukset eivät tuottaneet tulosta, joten olisi tarkoitus ostaa uusi. Tarviiko uuden SID2:n vaihdossa Tech2:sta?
Ei pitäisi tarvita. NG900:n SID menee paikoilleen heittämällä ja niin pitäisi mennä OG9-3:nkin SID.

Kannattaa kysellä noita SIDejä takuupurkaamoista tai sitten Trolli.nusta. Ei kannata ostaa sitä viralliselta Saabin jälleenmyyjältä, koska se maksaa siellä maltaita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja peinu »

Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.

uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.

Etsi-toiminnolla lisää...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

peinu kirjoitti:Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.

uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.

Etsi-toiminnolla lisää...
Totta, mutta jenkkeihin ei ilmeisesti koskaan viety diesel -malleja, saati sitten valmistettu avodieseleitä (vasta kun 9-3SC) :wink:

Jos SIDissä on "eurooppalainen" softa, niin pitäisi mennä heittämällä paikalleen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Allu29
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 06:24

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Allu29 »

Allu29 kirjoitti:Kannattaa kysellä noita SIDejä takuupurkaamoista tai sitten Trolli.nusta. Ei kannata ostaa sitä viralliselta Saabin jälleenmyyjältä, koska se maksaa siellä maltaita.
Purkaamoista ja Autovahinkokeskuksesta kyselty, mutta eipä löydy. Elkpartsista meinasin hankkia. Ainakin, kun viimeksi vilkasin, niin oli himpan edullisempi kuin Trolli. Toimituskuluja en vielä katellu.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja peinu »

Turbo Sensonic kirjoitti:
peinu kirjoitti:Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.

uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.

Etsi-toiminnolla lisää...
Totta, mutta jenkkeihin ei ilmeisesti koskaan viety diesel -malleja, saati sitten valmistettu avodieseleitä (vasta kun 9-3SC) :wink:

Jos SIDissä on "eurooppalainen" softa, niin pitäisi mennä heittämällä paikalleen.
Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikka :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Allu29
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 06:24

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Allu29 »

Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikka :)[/quote]

Tuotta...mistäs sen tietää mílle se on konfattu vai onko "puhdas"? 8O
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja peinu »

Allu29 kirjoitti:Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikka :)
Tuotta...mistäs sen tietää mílle se on konfattu vai onko "puhdas"? 8O[/quote]

Siitä, että onko se uusi vai ei :) Kyllä edellinen omistaja tietää, että onko se otettu jostain autosta vai onko se uusi.

Avoauton asetuksilla ei ole mitään vaikutusta umpiautossa (ei siis ilmoituksia katon asennosta) ja diisseliautosta otetulla tulee vain check oil level varoitus 5tkm välein. Eikä pahaa tee varmaan tarkistaa bensa-auton öljyntasoakaan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Re: SID2:n vaihto uuteen

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Jep, minulla oli cabessa ilmeisesti vaihdettu SIDi, ja ihmettelin miksi ei tullut mitään ilmoituksia jos yritti avata kattoa vaikka joku "vika" oli päällä, kuten salpa kiinni.
Käytin loppukesästä testerissä, ja eipä siellä oikeastaan mitään oikein ollut, Diesel, kovakattonen, väärät renkaat jne. Hyvin se silti pelas, lukuunottamatta noita katon ilmoituksia :)
Eli, ei ole pakko käyttää techissä, mutta jos haluaa että kaikki on varmasti oikein niin sitten.

Olen pyörittänyt eri sidejä kovakattosessa sen kummemmin välittämättä asetuksista, enkä ole missään vaiheessa huomannut mitään ongelmia.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin