SID2:n vaihto uuteen
SID2:n vaihto uuteen
Nykyisen SID2:n korjaukset eivät tuottaneet tulosta, joten olisi tarkoitus ostaa uusi. Tarviiko uuden SID2:n vaihdossa Tech2:sta?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SID2:n vaihto uuteen
Ei pitäisi tarvita. NG900:n SID menee paikoilleen heittämällä ja niin pitäisi mennä OG9-3:nkin SID.Allu29 kirjoitti:Nykyisen SID2:n korjaukset eivät tuottaneet tulosta, joten olisi tarkoitus ostaa uusi. Tarviiko uuden SID2:n vaihdossa Tech2:sta?
Kannattaa kysellä noita SIDejä takuupurkaamoista tai sitten Trolli.nusta. Ei kannata ostaa sitä viralliselta Saabin jälleenmyyjältä, koska se maksaa siellä maltaita.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: SID2:n vaihto uuteen
Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.
uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.
Etsi-toiminnolla lisää...
uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.
Etsi-toiminnolla lisää...
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SID2:n vaihto uuteen
Totta, mutta jenkkeihin ei ilmeisesti koskaan viety diesel -malleja, saati sitten valmistettu avodieseleitä (vasta kun 9-3SC)peinu kirjoitti:Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.
uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.
Etsi-toiminnolla lisää...

Jos SIDissä on "eurooppalainen" softa, niin pitäisi mennä heittämällä paikalleen.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: SID2:n vaihto uuteen
Purkaamoista ja Autovahinkokeskuksesta kyselty, mutta eipä löydy. Elkpartsista meinasin hankkia. Ainakin, kun viimeksi vilkasin, niin oli himpan edullisempi kuin Trolli. Toimituskuluja en vielä katellu.Allu29 kirjoitti:Kannattaa kysellä noita SIDejä takuupurkaamoista tai sitten Trolli.nusta. Ei kannata ostaa sitä viralliselta Saabin jälleenmyyjältä, koska se maksaa siellä maltaita.
Re: SID2:n vaihto uuteen
Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikkaTurbo Sensonic kirjoitti:Totta, mutta jenkkeihin ei ilmeisesti koskaan viety diesel -malleja, saati sitten valmistettu avodieseleitä (vasta kun 9-3SC)peinu kirjoitti:Jos SID on samanlaisesta autosta ei TECHiä tarvita.
uusi sidi on alustamattomana koodattu ameriikkalaiselle dieselavomallille, joten joitakin ajoneuvokohtaisia asetuksia on.
Etsi-toiminnolla lisää...![]()
Jos SIDissä on "eurooppalainen" softa, niin pitäisi mennä heittämällä paikalleen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: SID2:n vaihto uuteen
Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikka
[/quote]
Tuotta...mistäs sen tietää mílle se on konfattu vai onko "puhdas"?

Tuotta...mistäs sen tietää mílle se on konfattu vai onko "puhdas"?

Re: SID2:n vaihto uuteen
Tuotta...mistäs sen tietää mílle se on konfattu vai onko "puhdas"?Allu29 kirjoitti:Joo, pointtina olikin, että jos ostaa uuden SIDin mitä ei ole vielä konffattu mihinkään, niin perusasetukset on pielessä. Ja mulla oli juurikin sellainen sidi missä oli asetuksina diesel, evo ja amerikka

Siitä, että onko se uusi vai ei

Avoauton asetuksilla ei ole mitään vaikutusta umpiautossa (ei siis ilmoituksia katon asennosta) ja diisseliautosta otetulla tulee vain check oil level varoitus 5tkm välein. Eikä pahaa tee varmaan tarkistaa bensa-auton öljyntasoakaan

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: SID2:n vaihto uuteen
Jep, minulla oli cabessa ilmeisesti vaihdettu SIDi, ja ihmettelin miksi ei tullut mitään ilmoituksia jos yritti avata kattoa vaikka joku "vika" oli päällä, kuten salpa kiinni.
Käytin loppukesästä testerissä, ja eipä siellä oikeastaan mitään oikein ollut, Diesel, kovakattonen, väärät renkaat jne. Hyvin se silti pelas, lukuunottamatta noita katon ilmoituksia
Eli, ei ole pakko käyttää techissä, mutta jos haluaa että kaikki on varmasti oikein niin sitten.
Olen pyörittänyt eri sidejä kovakattosessa sen kummemmin välittämättä asetuksista, enkä ole missään vaiheessa huomannut mitään ongelmia.
Käytin loppukesästä testerissä, ja eipä siellä oikeastaan mitään oikein ollut, Diesel, kovakattonen, väärät renkaat jne. Hyvin se silti pelas, lukuunottamatta noita katon ilmoituksia

Eli, ei ole pakko käyttää techissä, mutta jos haluaa että kaikki on varmasti oikein niin sitten.
Olen pyörittänyt eri sidejä kovakattosessa sen kummemmin välittämättä asetuksista, enkä ole missään vaiheessa huomannut mitään ongelmia.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06
- 9-3SC 1.8t Aut. -07 NoPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower