Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
jeps eli toi mu 9-3 aero alko kiihdyttäessä pätkii tosi pahasti.
epäilin ekana et kansipahvi ois menny mut ei oo öljys vettä eikä toisinpäinkään.
eli siis stagea löytyy mut en usko et liittyis siihe.
toiminu hyvi tähä asti.
ahtaa hyvin ja pitää ahdot. nousee yhtä nopeesti kuin enneki
kiihtyy hyvin paitsi silloin ku nykii.
lämmöt ei nouse eikä mitään muutakaa ihmeellisempää.
vapaalla kiertää iha hyvin eikä tyhjäkäynnis vikaa.
tnx
epäilin ekana et kansipahvi ois menny mut ei oo öljys vettä eikä toisinpäinkään.
eli siis stagea löytyy mut en usko et liittyis siihe.
toiminu hyvi tähä asti.
ahtaa hyvin ja pitää ahdot. nousee yhtä nopeesti kuin enneki
kiihtyy hyvin paitsi silloin ku nykii.
lämmöt ei nouse eikä mitään muutakaa ihmeellisempää.
vapaalla kiertää iha hyvin eikä tyhjäkäynnis vikaa.
tnx
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
...
Viimeksi muokannut Jonni Peura, Ti Kesä 17, 2008 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Kassu?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Nordicin softa ? 

Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Bilteman akku?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
T7 & dumppi?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
-
- "Turbo"
- Viestit: 274
- Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
- Paikkakunta: lohja
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Onko Nordic softineen päässy ja mustalle listalle? Eikö noita BSR softia vain haukuttu aikaisemmin.
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Noh.. Harva T7 softa toimii... ja eritoten kun kyse on stage 4+ autoista.
Taisi LPR:n ajoissakin "paras" T7 auto repiä peräti 244, vaikka rautaa oli muille jakaa.
Taisi LPR:n ajoissakin "paras" T7 auto repiä peräti 244, vaikka rautaa oli muille jakaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Mikä sen tekee että T5 softat toimii paremmin kuin T7? Onhan koneissa eroja mutta osaisko joku selittää tarkemmin?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
T5 ja T7 ovat totaalisen erilaisia. T5:ssa ruiskutus toimii speed density-laskennalla (imusarjan paine ja imuilman lämpötila sekä VE-kartta) ja ahtopaineen ohjaus on oma toimintonsa joka hakee karttaan asetettua tavoitepainetta. Lisänä tietysti kaikki sytytykset, nakutuskontrollit, lambdasäätö sun muut, mutta perustoiminta on varsin simppeliä ja taipuu helpohkosti viritykseen, eri toiminnot ovat selkeämmin eriytettävissä toisistaan ja säädettävissä karttoja muokkaamalla joita on huomattavasti vähemmän kuin T7:ssa.
T7 on MAF (ilmamassa)-ohjattu ja pyrkii kaasupolkimen asennon sekä kierrosluvun funktiona (kartalta, lisäksi monenlaisia rajoituksia on) tiettyyn ilmamassaan/vääntömomenttiin ja ahtopaine on vain yksi säätösuureista kuten myös sähköisesti säätyvä läppäkulma sen tavoittelussa. T7:ssa on huomattavasti enemmän parametreja ja enemmän tietyn vakioraudan mallinnusta ihan koodissa mukana, jolloin säätäminen erilaiselle raudalle on huomattavasti vaikeampaa. Hommaa ei helpota lainkaan paljon T5:tä suuremmassa roolissa oleva jatkuva adaptaatio eikä kehittyneempi diagnostiikka jne jne.
Kyse on siis ihan eri sukupolven järjestelmistä eri toimintalogiikalla, T5 on yksinkertaisempi ja helpommin hallittavissa muutoksia tehtäessä. T7 on liian "hieno" ja vakiopalikoille viilattu joka vaikeuttaa koska muutettavia parametreja ja vaikutuksia on niin paljon.
T7 on MAF (ilmamassa)-ohjattu ja pyrkii kaasupolkimen asennon sekä kierrosluvun funktiona (kartalta, lisäksi monenlaisia rajoituksia on) tiettyyn ilmamassaan/vääntömomenttiin ja ahtopaine on vain yksi säätösuureista kuten myös sähköisesti säätyvä läppäkulma sen tavoittelussa. T7:ssa on huomattavasti enemmän parametreja ja enemmän tietyn vakioraudan mallinnusta ihan koodissa mukana, jolloin säätäminen erilaiselle raudalle on huomattavasti vaikeampaa. Hommaa ei helpota lainkaan paljon T5:tä suuremmassa roolissa oleva jatkuva adaptaatio eikä kehittyneempi diagnostiikka jne jne.
Kyse on siis ihan eri sukupolven järjestelmistä eri toimintalogiikalla, T5 on yksinkertaisempi ja helpommin hallittavissa muutoksia tehtäessä. T7 on liian "hieno" ja vakiopalikoille viilattu joka vaikeuttaa koska muutettavia parametreja ja vaikutuksia on niin paljon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 790
- Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Koneissa on siis huomattavasti enemmän eroja kuin äkkiseltään osaisi kuvitella... Tämä oli kyllä hyvin informatiivinen vastaus, kiitoksia siitä!jcarlson kirjoitti:T5 ja T7 ovat totaalisen erilaisia. T5:ssa ruiskutus toimii speed density-laskennalla (imusarjan paine ja imuilman lämpötila sekä VE-kartta) ja ahtopaineen ohjaus on oma toimintonsa joka hakee karttaan asetettua tavoitepainetta. Lisänä tietysti kaikki sytytykset, nakutuskontrollit, lambdasäätö sun muut, mutta perustoiminta on varsin simppeliä ja taipuu helpohkosti viritykseen, eri toiminnot ovat selkeämmin eriytettävissä toisistaan ja säädettävissä karttoja muokkaamalla joita on huomattavasti vähemmän kuin T7:ssa.
T7 on MAF (ilmamassa)-ohjattu ja pyrkii kaasupolkimen asennon sekä kierrosluvun funktiona (kartalta, lisäksi monenlaisia rajoituksia on) tiettyyn ilmamassaan/vääntömomenttiin ja ahtopaine on vain yksi säätösuureista kuten myös sähköisesti säätyvä läppäkulma sen tavoittelussa. T7:ssa on huomattavasti enemmän parametreja ja enemmän tietyn vakioraudan mallinnusta ihan koodissa mukana, jolloin säätäminen erilaiselle raudalle on huomattavasti vaikeampaa. Hommaa ei helpota lainkaan paljon T5:tä suuremmassa roolissa oleva jatkuva adaptaatio eikä kehittyneempi diagnostiikka jne jne.
Kyse on siis ihan eri sukupolven järjestelmistä eri toimintalogiikalla, T5 on yksinkertaisempi ja helpommin hallittavissa muutoksia tehtäessä. T7 on liian "hieno" ja vakiopalikoille viilattu joka vaikeuttaa koska muutettavia parametreja ja vaikutuksia on niin paljon.

Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Kyseisessä vedossa taisi suurin vaihde olla nelonen, että olisi saattanut vähän kovempaankin kulkea.Hook kirjoitti:Taisi LPR:n ajoissakin "paras" T7 auto repiä peräti 244, vaikka rautaa oli muille jakaa.

Saab 9-3 Sport Sedan -07
#4467
#4467
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
Minkäs takia sitä vitosta piti säästellä? Tulokset ratkaisee, selitykset katkaisee. (nimimerkillä viime kesänä rajoitinta vasten viimeiset 500m)-Lasse- kirjoitti:Kyseisessä vedossa taisi suurin vaihde olla nelonen, että olisi saattanut vähän kovempaankin kulkea.Hook kirjoitti:Taisi LPR:n ajoissakin "paras" T7 auto repiä peräti 244, vaikka rautaa oli muille jakaa.

Foxbody turbo
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24654
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Pätkii kiihdyttäessä , pahasti
ooppelit ei kestä




#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659