aurauskulmista vielä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

aurauskulmista vielä

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

niin kävin taasen säädättämässä aurauksia saabista, kun suvikumit kärtsähtää edestä sisäkarvin puolelta ja vetelyä esiintyi aikalailla. Homman juju on näköjään pyöräkoossa. Eli jos käyttää esim. 17" (225/45 )nakkeja ja säätää WIS:n ohjearvoihin niin alkaa hartioissa punottamaan. Mulla on nyt 0 astetta ja auto menee kuin juna, ei tarvita enää mitään rescuesafetyfenderclamppikittejä! :wink:
Talvikiekoilla 16" ( 205/55 ) ei vetelyä esiintynyt vanhoilla arvoillakaan ( 4ast ) ja kumit kuluivat tasaisesti...on tämä ihmeellistä!
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mikäs se oli se normiarvo? On muuten pikkasen kumma että pitää olla eri kulmat eri vannekoolle. Sama ulkokehähän niissä kumeisa kuitenkin on.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mutta jos profiili vaihtuu jne. ni muuttuuhan se, miten rengas osuu maahan, eikös?
STCF #3
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Nii joo, leveysmielessä kyllä

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Speedou kirjoitti:Mutta jos profiili vaihtuu jne. ni muuttuuhan se, miten rengas osuu maahan, eikös?
Kyllä. Varsinkin jos on aurausta. Normiarvo oli muistaakseni -4 astetta ( toleranssi oli aika iso ) johon mulla oli aik. säädetty. Eli edestä katsottuna renkaan yläosa on sisempänä autoa. Nyt renkaat ovat edestä katsottuna suorassa. Ero vanhaan vetelyyn on suorastaan dramaattinen, kokeilkaapa. Jos renkaat ovat "vinossa" niin mitä leveämpi profiili :arrow: sitä äkkinäisemmin se reagoi uriin jne.
Vastaa Viestiin