Ajattelin viedä ruosteenestokäsittelyyn vm.2000 saab 9-3 auton jolla ajettu 130 000 km . Auto huippuhieno.
Kysymyksiä;
-onko liian myöhäistä ? (ei kai)
-annatteko aina porata reiät ? Onko välttämätöntä ?(varmaan on ?)
-muuta huomioitavaa kuin riitävän pitkä alustan kuivumisaika pesun jälkeen ?
-helmalevikkeet pois, tietysti ?
-onko muilla asiaa samaan paikkaan, liike ei pääkaupunkiseudulla ?
Ruosteenestokäsittely
Re: Ruosteenestokäsittely
-annatteko aina porata reiät ? Onko välttämätöntä ?(varmaan on ?)
Ei ainakaan mulla tarvinut tehdä. Siellä ne pitäisi olla valmiina.
-helmalevikkeet pois, tietysti ?
Ite en ottanut pois, ja näköjään jättivät suojaamatta vaikka kuului hintaan. Näin Oulussa.
Ei ainakaan mulla tarvinut tehdä. Siellä ne pitäisi olla valmiina.
-helmalevikkeet pois, tietysti ?
Ite en ottanut pois, ja näköjään jättivät suojaamatta vaikka kuului hintaan. Näin Oulussa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Ruosteenestokäsittely
Eihän tuo Saabbi suojaamattakaan taida ruostua, vai onko muilla ruostunu? Omassa ainoat ruosteet löytynyt pellistä, jonka joskus kolhaisun takia vaihtaneet ja paksusti maalanneet. Auton alkuperäiset pellit ei oo ruostunu ainakaan vielä. Ihmeen vähän siellä kyllä tehtaan jäljiltä massaa on pohjassa. Muuta monikerros käsittelyä kylläkin. Pitäis varmaan pensselöidä tai ruiskia vähän lisää massaa, vaikka vähän äänieristeeksi ja kivenisku suojaksi. Ainiin olinhan minä kaariin sitä massaa jo pistänytkin.
Noista reikien poraamisista, niin en antaisi tehdä, sillä niistä se ruoste varmasti lähtee liikkeelle, jos on lähteäkseen. Jos kerta reiät tulppineen jo valmiina niin tosi hyvä homma. Jos autossa ei ole pahemmin ruostetta, niin ei varmasti ole myöhäistä viedä ruosteenestokäsittelyyn.
Noista reikien poraamisista, niin en antaisi tehdä, sillä niistä se ruoste varmasti lähtee liikkeelle, jos on lähteäkseen. Jos kerta reiät tulppineen jo valmiina niin tosi hyvä homma. Jos autossa ei ole pahemmin ruostetta, niin ei varmasti ole myöhäistä viedä ruosteenestokäsittelyyn.
Passat TDI 90hv farkku paku
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
ex: Saab 9-3 (200hv) -99 SE "Pre Aero"
Re: Ruosteenestokäsittely
Mulla oli ennen nykyistä Saabia japaninrauta, joka oli ruostesuojattu melko uutena ja reikiä oli porattu. Ei ne yli 12 vuotta vanhassa autossa ollut vielä ruosteessa, reiätkin oli sitten jo varmaan 10 vuotta vanhoja.
Tämän Saabini suojautin heti ostettuani, ei ollut ruostetta pelleissä silloin reilut 5 vuotta vanhana. En tiedä tehtiinkö reikiä, helmamuoveja lupasivat irrotella tai raotella ja suojata minkä pystyvät. En oo tarkistanut tulosta, kun en viitsi niitä muoveja mennä rikkomaan.
Tämän Saabini suojautin heti ostettuani, ei ollut ruostetta pelleissä silloin reilut 5 vuotta vanhana. En tiedä tehtiinkö reikiä, helmamuoveja lupasivat irrotella tai raotella ja suojata minkä pystyvät. En oo tarkistanut tulosta, kun en viitsi niitä muoveja mennä rikkomaan.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Ruosteenestokäsittely
Meillä pientä alkavaa kuplimista kuskin puoleisen oven ikkunalistan alla. Samaten Takaoven karmissa takalokasuojan päällä olevan peltiliitoksen alla.
Ja kyllä, auto on Finikor-suojattu 6 vuotta ja 300tkm sitten...
Ja kyllä, auto on Finikor-suojattu 6 vuotta ja 300tkm sitten...
"Tant Lybia" 9-3 TiD SE -00
Re: Ruosteenestokäsittely
Alustan eri kohdista löytyy kyllä ruostetta kunhan osaa katsoa. Ovien alaosat kuplii jne. Sinkki kun ei ole kuin pelkkä pinnoite vain. Ruostuvaa peltiä sen alla kuten ennenkin. Ruostumatonta ei taida pellistä pystyä tekemään. Joten suojaus kannattaa.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=78540
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=78540
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Ruosteenestokäsittely
Ei ole liian myöhäistä, ellei jotain kunnon kukkaa ole jossain kohtaa, johon tietenkin huolellinen korjaus ennen suojausta. Jos meinaa autolla ajella enemmän kuin tankillisen tai pari vuodessa, ja maksaa samalla autovakuutuksia ja -veroja, niin sen verran köyhä ei kannata olla, ettei voi silmää räpäyttämättä vaikka tonniakin laittaa kunnolliseen käsittelyyn.Kapteeni Aika kirjoitti:Ajattelin viedä ruosteenestokäsittelyyn vm.2000 saab 9-3 auton jolla ajettu 130 000 km . Auto huippuhieno.
Kysymyksiä;
-onko liian myöhäistä ? (ei kai)
-annatteko aina porata reiät ? Onko välttämätöntä ?(varmaan on ?)
-muuta huomioitavaa kuin riitävän pitkä alustan kuivumisaika pesun jälkeen ?
-helmalevikkeet pois, tietysti ?
-onko muilla asiaa samaan paikkaan, liike ei pääkaupunkiseudulla?
Jos haluaa halvan "suojauksen", niin ei kannata firmalle siitä maksaa, vaan itse ostaa pari purkkia litkua ja ruiskuttaa ne tyhjäksi jonnekin auton alle, minne nyt käsi ylettyy. Sama lopputulos
Rei'istä ei pitäis tulla ongelmia, tosin sillä varauksella, minkä laatuista työtä suojausfirma tekee.
Etsi semmonen liike, joka haluaa katsoa auton läpikotaisin ennen kuin alkavat myymään mitään, ja jolle on maine sen verran tärkeä, etteivät rupea pelkän rahan takia ruostepommeja suojaamaan.
Liikkeen pitää lisäksi selittää, että pesevät ja liottavat alustan kunnolla ja ottavat toki helmalevikkeet ja lokarit pois, ja näyttää kaikki muutkin vittumaiset paikat, joihin tulevat tekemään suojauksen vaikka muut firmat eivät ehkä tekisi. Ja toi suojaus sitten vie aikaa, eli jos työn nopeus on firman myyntivaltti, niin älä osta. Kyllä se pari, kolme yötä saa siellä hallilla viettää.