Kapteeni Aika kirjoitti:Ajattelin viedä ruosteenestokäsittelyyn vm.2000 saab 9-3 auton jolla ajettu 130 000 km . Auto huippuhieno.
Kysymyksiä;
-onko liian myöhäistä ? (ei kai)
-annatteko aina porata reiät ? Onko välttämätöntä ?(varmaan on ?)
-muuta huomioitavaa kuin riitävän pitkä alustan kuivumisaika pesun jälkeen ?
-helmalevikkeet pois, tietysti ?
-onko muilla asiaa samaan paikkaan, liike ei pääkaupunkiseudulla?
Ei ole liian myöhäistä, ellei jotain kunnon kukkaa ole jossain kohtaa, johon tietenkin huolellinen korjaus ennen suojausta. Jos meinaa autolla ajella enemmän kuin tankillisen tai pari vuodessa, ja maksaa samalla autovakuutuksia ja -veroja, niin sen verran köyhä ei kannata olla, ettei voi silmää räpäyttämättä vaikka tonniakin laittaa kunnolliseen käsittelyyn.
Jos haluaa halvan "suojauksen", niin ei kannata firmalle siitä maksaa, vaan itse ostaa pari purkkia litkua ja ruiskuttaa ne tyhjäksi jonnekin auton alle, minne nyt käsi ylettyy. Sama lopputulos
Rei'istä ei pitäis tulla ongelmia, tosin sillä varauksella, minkä laatuista työtä suojausfirma tekee.
Etsi semmonen liike, joka haluaa katsoa auton läpikotaisin ennen kuin alkavat myymään mitään, ja jolle on maine sen verran tärkeä, etteivät rupea pelkän rahan takia ruostepommeja suojaamaan.
Liikkeen pitää lisäksi selittää, että pesevät ja liottavat alustan kunnolla ja ottavat toki helmalevikkeet ja lokarit pois, ja näyttää kaikki muutkin vittumaiset paikat, joihin tulevat tekemään suojauksen vaikka muut firmat eivät ehkä tekisi. Ja toi suojaus sitten vie aikaa, eli jos työn nopeus on firman myyntivaltti, niin älä osta. Kyllä se pari, kolme yötä saa siellä hallilla viettää.