Aurauskulma NG900?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Aurauskulma NG900?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Osaakos joku sanoa mikä on ysisatasen oikea aurauskulma milleinä ilmoitettuna? "Etsi" ei tässäkohtaa tuottanut tulosta.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Aurauskulma NG900?

Viesti Kirjoittaja SS »

WIS kertoo seuraavaa: 1,5mm +/-0,5mm vanteen reunasta mitattuna.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Aurauskulma NG900?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kiitos! Eli ovat näköjään samat arvot kuin Tonnarissakin ja siksi helppo muistaa. Näyttää tuo muorin auto syöneen sisäreunoja renkaistaan joten säätöhommiin siis.
hsivenius
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:33
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Aurauskulma NG900?

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

Onko noita joku säädellyt menestyksellisesti kotioloissa? Jos on niin miten?
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Aurauskulma NG900?

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tulihan tuota yritettyä mutta pelkkään mittaamiseen se jäi.

Itse säätöhän on tuossa NG:ssä periaatteessa helppoa ja kätevää: Raidetangon pään- ja raidetangon välissä on kierteytetty erillinen säätötanko jota 17mm avaimella kiertämällä säätö suoritetaan. Tämän säätötangon molemmissa päissä tai oikeammin raidetangon päässä ja raidetangossa on kierteytetty puristusliitos 13mm lukitusruuveilla.

Kaikki hyvin tähän asti mutta käytännössä osat olivat niin ruosteen ryydyttämät että eivät liikkuneet, joten jätin irroitusöljyt muhimaan ja lähestyn asiaa uudemman kerran kaasuliekin kera.

Itse auraus tuli mitattua jo aikanaan tonnaria varten valmistamallani yksinkertaisella teleskooppivekottimella joka koostuu sisäkkäin kulkevista puuprofiileista ja jonka molemmissa päissä on ylösojentuvat vaneriset "sormet" jotka ulottuvat pyörännapojen tasolle vanteiden reunoihin. Olisihan tuon teräksestäkin voinut väsätä mutta tuo on mukavan kevyt ja siihen on helppoa tehdä lyijytäytekynällä merkinnät jotka voi myöhemmin kumittaa pois uusia mittauksia hämäämästä.

Aurausta NG:ssä oli 5mm eli reilusti liikaa.
Vastaa Viestiin