Aurauskulma NG900?
Aurauskulma NG900?
Osaakos joku sanoa mikä on ysisatasen oikea aurauskulma milleinä ilmoitettuna? "Etsi" ei tässäkohtaa tuottanut tulosta.
Re: Aurauskulma NG900?
WIS kertoo seuraavaa: 1,5mm +/-0,5mm vanteen reunasta mitattuna.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Aurauskulma NG900?
Kiitos! Eli ovat näköjään samat arvot kuin Tonnarissakin ja siksi helppo muistaa. Näyttää tuo muorin auto syöneen sisäreunoja renkaistaan joten säätöhommiin siis.
Re: Aurauskulma NG900?
Onko noita joku säädellyt menestyksellisesti kotioloissa? Jos on niin miten?
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
ex NG900 S 2.0i -96
Re: Aurauskulma NG900?
Tulihan tuota yritettyä mutta pelkkään mittaamiseen se jäi.
Itse säätöhän on tuossa NG:ssä periaatteessa helppoa ja kätevää: Raidetangon pään- ja raidetangon välissä on kierteytetty erillinen säätötanko jota 17mm avaimella kiertämällä säätö suoritetaan. Tämän säätötangon molemmissa päissä tai oikeammin raidetangon päässä ja raidetangossa on kierteytetty puristusliitos 13mm lukitusruuveilla.
Kaikki hyvin tähän asti mutta käytännössä osat olivat niin ruosteen ryydyttämät että eivät liikkuneet, joten jätin irroitusöljyt muhimaan ja lähestyn asiaa uudemman kerran kaasuliekin kera.
Itse auraus tuli mitattua jo aikanaan tonnaria varten valmistamallani yksinkertaisella teleskooppivekottimella joka koostuu sisäkkäin kulkevista puuprofiileista ja jonka molemmissa päissä on ylösojentuvat vaneriset "sormet" jotka ulottuvat pyörännapojen tasolle vanteiden reunoihin. Olisihan tuon teräksestäkin voinut väsätä mutta tuo on mukavan kevyt ja siihen on helppoa tehdä lyijytäytekynällä merkinnät jotka voi myöhemmin kumittaa pois uusia mittauksia hämäämästä.
Aurausta NG:ssä oli 5mm eli reilusti liikaa.
Itse säätöhän on tuossa NG:ssä periaatteessa helppoa ja kätevää: Raidetangon pään- ja raidetangon välissä on kierteytetty erillinen säätötanko jota 17mm avaimella kiertämällä säätö suoritetaan. Tämän säätötangon molemmissa päissä tai oikeammin raidetangon päässä ja raidetangossa on kierteytetty puristusliitos 13mm lukitusruuveilla.
Kaikki hyvin tähän asti mutta käytännössä osat olivat niin ruosteen ryydyttämät että eivät liikkuneet, joten jätin irroitusöljyt muhimaan ja lähestyn asiaa uudemman kerran kaasuliekin kera.
Itse auraus tuli mitattua jo aikanaan tonnaria varten valmistamallani yksinkertaisella teleskooppivekottimella joka koostuu sisäkkäin kulkevista puuprofiileista ja jonka molemmissa päissä on ylösojentuvat vaneriset "sormet" jotka ulottuvat pyörännapojen tasolle vanteiden reunoihin. Olisihan tuon teräksestäkin voinut väsätä mutta tuo on mukavan kevyt ja siihen on helppoa tehdä lyijytäytekynällä merkinnät jotka voi myöhemmin kumittaa pois uusia mittauksia hämäämästä.
Aurausta NG:ssä oli 5mm eli reilusti liikaa.