NG900 puhaltimen ilmavirran suuntausongelmia

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

NG900 puhaltimen ilmavirran suuntausongelmia

Viesti Kirjoittaja makri »

Elikkäs, ajelin tuohon pihaan eilen ensimmäisen Saabini. Vuosimallia 94 ja kilometrejä reilun 280 tkm, joten pieniä vikoja kai voi odottaakin.

Ongelmia aiheuttaa käsinveivattavan lämmitysjärjestelmän ilmavirran suuntaus -säätö. Asennosta huolimatta (huurteenpoisto/kojelauta/lattia) se puhaltaa lasille ja apukuskinpuolen oven viereen. Eri nopeudet kyllä toimivat niinkuin pitääkin. Mistäköhän päin ongelmaa voisi alkaa tutkimaan?

Muita tähän saakka huomaamiani vikoja on ilmastoinnin kylmäämättömyys ja veltto taka-ovi joka ei pysy auki.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Käsisääätöisen namiskan takana on jousellinen teleskooppijatkovarsi joka vääntää läppää mikä ohjaa ilmaa. Pikkasen hankalassa paikassa se on räplätä. En muista saako apukuskin puoleisen keskikonsolin paneelin ng:ssä irti vai onko tuo kokonaan 9-3:n ominaisuus. Saattaapi olla, että ng900:ssä joudut purkamaan koko keskikonsolin irti alkaen keskikonsolin takaosasta. -> takapenkkiläisten tuhkakuppi irti pari thorksia auki -> sähköikkunan kytkimet pullautettava pois... en muista kaikkia yksityiskohtia ulkoa.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Kyllä se sivulevy lähtee GM900:stakin ihan samalla tavalla irti. Ensin siis hanskalokero pois ja sitten se sivu. Sieltä pääsee käsiksi niihin säätövipuihin.
makri
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
Viesti:

Viesti Kirjoittaja makri »

Teleskooppijakovarsihärpäke oli rikki, sitä on näköjään yritetty joskus liimata mutta on hajonnut uudestaan. Uusi maksoi parikymppiä.

Samalla tuli vaihdettua oven epäveltostin
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Vastaa Viestiin