Alapallonivel OG9-3
Alapallonivel OG9-3
Alapallo on väljä ja korjata pitää.
Jos alkuperäistä ei korkean hinnan vuoksi oteta lukuun niin mistä kannattaa hankkia tuo kyseinen varsi?
Eli etsin osaa, jossa hinta ja laatu kohtaisi oikeassa suhteessa
Jos alkuperäistä ei korkean hinnan vuoksi oteta lukuun niin mistä kannattaa hankkia tuo kyseinen varsi?
Eli etsin osaa, jossa hinta ja laatu kohtaisi oikeassa suhteessa
Re: Alapallonivel OG9-3
Taita olla kaikki tarvikkeet Sidem tai Scantech joten ihan sama mistä kunhan on halpa. Motonetistä oli 100e/kpl ja kyllä tuo asiansa ajaa. Ne ulommat isot puslat on paras muutenkin vaihtaa uretaanisiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Alapallonivel OG9-3
Kenen valmistamia ovat Elkpartsin ja PFS:n tarjoamat varret?
Re: Alapallonivel OG9-3
Myös Saksalaisen Meyle:n saattaa saada Motonetistä, näin viimeksi ostaessani ko. osaa. Melkein vuodenpäivät käytössä ollut ja nyt hiljakkoin iskareita samaan autoon vaihtaessani oli alapallo vielä ihan timmissä kunnossa.
Elkpartsin ja PFS:n sivuilla näyttäisi molemmilla lukevan nuo taikasanat: "Original equipment quality, Swedish supplied aftermarket.. -lisää tähän kohtaan kulloinenkin tuote-.. at a fraction of the Saab OEM price.", jolloin haiskahtaa aina Scantech.
Saattaapa Scantech-pussissa oleva tukivarsi olla käyttökelpoinenkin, mutta harvemmin kyseisen lafkan vähänkään kumia tai Scantechin tapauksessa pikemminkin jotakin kuminkorviketta sisältävät tuotteet ovat sitä olleet.
Elkpartsin ja PFS:n sivuilla näyttäisi molemmilla lukevan nuo taikasanat: "Original equipment quality, Swedish supplied aftermarket.. -lisää tähän kohtaan kulloinenkin tuote-.. at a fraction of the Saab OEM price.", jolloin haiskahtaa aina Scantech.
Saattaapa Scantech-pussissa oleva tukivarsi olla käyttökelpoinenkin, mutta harvemmin kyseisen lafkan vähänkään kumia tai Scantechin tapauksessa pikemminkin jotakin kuminkorviketta sisältävät tuotteet ovat sitä olleet.
Re: Alapallonivel OG9-3
Itsellä juuri tuo Motonetistä ostettu scantech ollut alla muutaman tuhannen kilometriä ja jo on siellä kumi tai jotain hajonnut. Vai syököhän noita kumeja enemmän aika kuin kilometrit. Kannattas todellakin ne uretaanit laittaa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Alapallonivel OG9-3
eikö kukaan oo koittanu vaihtaa sitä pelkkää palloniveltä ??
löytyykö mistään ooppeöista ees irrallista minkä vois tiltata siihen tukivarteen
löytyykö mistään ooppeöista ees irrallista minkä vois tiltata siihen tukivarteen
Re: Alapallonivel OG9-3
Ei se ole vaihdettavissa. Sehän se yksi ongelma siinä onkin. Varsinainen suunnittelijan älynväläys!saabracing kirjoitti:eikö kukaan oo koittanu vaihtaa sitä pelkkää palloniveltä ??
löytyykö mistään ooppeöista ees irrallista minkä vois tiltata siihen tukivarteen
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Alapallonivel OG9-3
Ihmetyttää tarvikeosien huono laatu. Kyllähän tuollaisen sadan euron osan tulisi kauemmin kestää normi olosuhteissa ja ajotyylillä kuin lyhimmillään vuoden.
Pitänee kai pitkin hampain tuollainen tarvike ostaa.
Onko kokemusta onko alkuperäinen selkeästi parempi ainoastaan hinnaltaan?
Pitänee kai pitkin hampain tuollainen tarvike ostaa.
Onko kokemusta onko alkuperäinen selkeästi parempi ainoastaan hinnaltaan?
Re: Alapallonivel OG9-3
Ei ole kokemusta kehuttavaksi asti, mutta jos itse olisin osaa juuri nyt ostamassa niin marssisin Motonettiin ja pyytäisin saada nähdä mitä vaihtoehtoja hyllystä juuri nyt löytyy ja valitsisin mieluimmin juuri edellämainitun Sidemin tai Meylen mieluimmin kuin Scanshitin.
Asiallisella mutta määrätietoisen kohteliaallakin asioinnilla pääsee kyllä hyviinkiin tuloksiin niissä puitteissa mitä putiikilla on juuri silloin hyllyssä.
Vaikka Vh*ttumaista onkin tämä kokonaisten tukivarsien ostaminen yhden pallonivelen vuoksi, niin silti on tämä helppoa verrattuna moniin ja etenkin eräisiin Ranskalaisiin tämän päivän autoihin verrattuna joihin ei voi edes vaihtaa jarrulevyä taikka kilpeä taikka pyörännapaa taikka laakeria vaan koko "moduuli" on ostettava yhtenä klimppinä..
Asiallisella mutta määrätietoisen kohteliaallakin asioinnilla pääsee kyllä hyviinkiin tuloksiin niissä puitteissa mitä putiikilla on juuri silloin hyllyssä.
Vaikka Vh*ttumaista onkin tämä kokonaisten tukivarsien ostaminen yhden pallonivelen vuoksi, niin silti on tämä helppoa verrattuna moniin ja etenkin eräisiin Ranskalaisiin tämän päivän autoihin verrattuna joihin ei voi edes vaihtaa jarrulevyä taikka kilpeä taikka pyörännapaa taikka laakeria vaan koko "moduuli" on ostettava yhtenä klimppinä..
Re: Alapallonivel OG9-3
Tuo on kyllä totta.Minuteman kirjoitti: Vaikka Vh*ttumaista onkin tämä kokonaisten tukivarsien ostaminen yhden pallonivelen vuoksi, niin silti on tämä helppoa verrattuna moniin ja etenkin eräisiin Ranskalaisiin tämän päivän autoihin verrattuna joihin ei voi edes vaihtaa jarrulevyä taikka kilpeä taikka pyörännapaa taikka laakeria vaan koko "moduuli" on ostettava yhtenä klimppinä..
Tuli mieleen, että mitäpä jos nivelen kohdalle poraisi reiän, kierteet päähän ja rasvanippa paikoilleen?
Ainakin pääsisi lisäämään rasvaa sisään niin auttaisi ainakin osaksi kestävyyteen.
Re: Alapallonivel OG9-3
Tuossa on ajatusta. Itsekin olen tuota miettinyt, mutta on jäänyt vielä toteuttamatta. On vaan oltava varovainen pora- ja kierrelastujen kanssa, että ne eivät pääse nivelen sisälle tekemään tuhojaan.MiHä kirjoitti:
Tuli mieleen, että mitäpä jos nivelen kohdalle poraisi reiän, kierteet päähän ja rasvanippa paikoilleen?
Ainakin pääsisi lisäämään rasvaa sisään niin auttaisi ainakin osaksi kestävyyteen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Alapallonivel OG9-3
Pitää harjoitella vanhalla risalla, kun sen saapi vaihdettua.
Uskoisin sen onnistuvan, kun käyttää pieniä kierroksia ja vaseliinia terään niin lastut tarttuvat siihen, eivätkä mene nivelen sisään...
Uskoisin sen onnistuvan, kun käyttää pieniä kierroksia ja vaseliinia terään niin lastut tarttuvat siihen, eivätkä mene nivelen sisään...
Re: Alapallonivel OG9-3
Kannattaa porata, jos mahdollista, alhaalta ylöspäin, niin fysiikka auttaa asiassa. Ainakin kun varsi on paikallaan autossa.MiHä kirjoitti:Pitää harjoitella vanhalla risalla, kun sen saapi vaihdettua.
Uskoisin sen onnistuvan, kun käyttää pieniä kierroksia ja vaseliinia terään niin lastut tarttuvat siihen, eivätkä mene nivelen sisään...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Alapallonivel OG9-3
Pallonivelen vaihto-operaatio olisi mullakin edessä lähiaikoina . Pikkasen on jo jonkin aikaa oikealta edestä kuulunut välillä pieni kolahdus kuopissa ja nyt kun talvirenkaita alle vaihtaessa vähän vääntelin niveliä sorkkiksella, niin väljähän se. Ja tältä puolelta tukivarsi on vielä vaihdettu about 1,5v/30tkm sitten, että eipä ollut pitkäikäinen .
Pitänee koittaa tuuria, mitä Motonetistä sattuu löytymään. Vaikkei hommalla kiirettä olekaan, niin lienee parempi hakea palikka valmiiksi konttiin että korjausmotivaatiopuuskan voi hyödyntää heti jos/kun sellainen sattuu joskus osumaan kohdalle...
Pitänee koittaa tuuria, mitä Motonetistä sattuu löytymään. Vaikkei hommalla kiirettä olekaan, niin lienee parempi hakea palikka valmiiksi konttiin että korjausmotivaatiopuuskan voi hyödyntää heti jos/kun sellainen sattuu joskus osumaan kohdalle...
#1970
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Alapallonivel OG9-3
OG900 ensiautoilun hienoina aikoina säästettiin kaikessa, väljät pallonivelet prässättiin "tiukoiksi" pari harjotuskappaletta meni jumiin ja sitten alkoi homma toimia
rasvanipat laitettiin, eipä sitä tullu katottua menikö lastuja sisään, nippa paikolleen ja rasvaa säännölisesti sisään
leimasetä tykkäs aina, että ompa harvinaisen topakat nivelet
luulis siihen pystyvän ranettamaan jonkun pallonivelen, pulteilla vaan kiinni.
Maksaa vaivan jos meinaa autoa 10 vuotta pitää tai muute vaan säästää.
rasvanipat laitettiin, eipä sitä tullu katottua menikö lastuja sisään, nippa paikolleen ja rasvaa säännölisesti sisään
leimasetä tykkäs aina, että ompa harvinaisen topakat nivelet
luulis siihen pystyvän ranettamaan jonkun pallonivelen, pulteilla vaan kiinni.
Maksaa vaivan jos meinaa autoa 10 vuotta pitää tai muute vaan säästää.