Airbag -valo haluaa syttyä aina välillä pimputuksen kera, kun rattia kääntää.
Voisko joku kertoa, mikä on ratin spiraalin osanumero EPC:n mukaan. Internet antoi epäselviä vastauksia, kun johonkin ois vaadittu johtosarja tjms.
vm. 2006
Airbag -valo
Airbag -valo
Viimeksi muokannut JKen, Pe Helmi 05, 2016 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ratin spiraali
5200894. NLS 12779964, jonka kaveriksi johtosarja 12779965
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ratin spiraali
Kiitän, eli tuo uudempi malli vaatii johtosarjan kaverikseen.
Vanhempaa mallia ei taida saada enää muutakuin käytettynä ...
Vanhempaa mallia ei taida saada enää muutakuin käytettynä ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ratin spiraali
Meikäläisellä syttyi bägin valo kun oli toinen etutörmäysantureista pimeänä. Jääkö palamaan vai tuleeko vain pimputus ja valo sammuu jonkun 10 sek. jälkeen? Techin päässä kannattaa käyttää ennen kuin hankkii tuon spiraalin.JKen kirjoitti:Kiitän, eli tuo uudempi malli vaatii johtosarjan kaverikseen.
Vanhempaa mallia ei taida saada enää muutakuin käytettynä ...
#6131
Re: Ratin spiraali
Ensin valo, sitten pimpom ja valo sammuu kohta.
Toki voi olla tuo törmäysanturikin ...
Toki voi olla tuo törmäysanturikin ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ratin spiraali
Mulla auttoi vasemman puoleisen etutörmäysanturin vaihto ja juuri samanlaista 1-2 sek pimpotusta. Välillä ei tehnyt mitään pitkään aikaa ja taas aloitti. Ja techillä paikannettiin vasemmalle puolelle.JKen kirjoitti:Ensin valo, sitten pimpom ja valo sammuu kohta.
Toki voi olla tuo törmäysanturikin ...
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ratin spiraali
B0097, eli penkin alle tutkimaan
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Airbag -valo
Airbag valo ilmaantui täälläkin.. Samalla tavalla kuin JKen:illä. Auto parkissa ja bling-blong ja Airbag valo tauluun. Sitten se oli siinä hetken ja sammui itsekseen, ei edes tarvinnut uudelleen käynnistää moottoria.
Koodit lukuun techillä ja sieltähän löytyi: B1605 Airbag ECU, internal fault. Koodi ei ole nollauksen jälkeen palannut.
Uusia yksiköitä ei kuulemma enää saa.. Voikohan toisesta autosta siirtää tarvittaessa airbag ecun? Tarvitseeko tietää alkuperäisen auton VIN, entä onko yksikkö naitettu tiettyyn autoon eli onko sellaista edes mahdollista siirtää? Koodaukset ja ohjelmoinnin techillä?
Mitenkähän se on edes mahdollista ettei uusia yksiköitä enää saa? Tietääkseni lainsäädäntö vaatii että mallisarjan lopettamisen jälkeen täytyy vähintään 10 vuotta olla saatavilla varaosia, ja nyt kyseessä on kriittinen turvavaruste vielä.
Edit:
Kolariautosta tuskin voi siirtää airbag ecua jossa se on aktivoitunut.. tai se ei ainakaan kannata...
Koodit lukuun techillä ja sieltähän löytyi: B1605 Airbag ECU, internal fault. Koodi ei ole nollauksen jälkeen palannut.
Uusia yksiköitä ei kuulemma enää saa.. Voikohan toisesta autosta siirtää tarvittaessa airbag ecun? Tarvitseeko tietää alkuperäisen auton VIN, entä onko yksikkö naitettu tiettyyn autoon eli onko sellaista edes mahdollista siirtää? Koodaukset ja ohjelmoinnin techillä?
Mitenkähän se on edes mahdollista ettei uusia yksiköitä enää saa? Tietääkseni lainsäädäntö vaatii että mallisarjan lopettamisen jälkeen täytyy vähintään 10 vuotta olla saatavilla varaosia, ja nyt kyseessä on kriittinen turvavaruste vielä.
Edit:
Kolariautosta tuskin voi siirtää airbag ecua jossa se on aktivoitunut.. tai se ei ainakaan kannata...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89