Aeron öljyvuoto

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Aeron öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

-01 aerossa oli koko öljypohja märkänä, ja öljyä näytti valuvan hihnapyörien puolelta. Foorumia tutkiessani olin vakuuttunut että vuoto on ns.perinteisistä paikoista tuleva, eli kampiakselin stefa ja öljypumpun tiiviste.
Olin samalla varautunut oljypohjan irroitukseen ja sihdin putsaukseen. Vuotokohta osoittautuikin aivan toiseksi, moottorin pesun ja koeajon päätteeksi kun auto nostettiin ylös ei märkää näkynyt kampiakselin hihnapyörän kohdalla. Tarkemman tutkiskelun jälkeen syyksi selvisi öljypaineanturi. Koneen käydessä öljyä valui anturista. Eli kannattaa varmistua ennen osien ostoa vuotokohdasta :)
Sitä oikeaa etsiessä...
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Aeron öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja suapas »

Juuri näin pitää toimia. Eli kone puhtaaksi, niin yleensä vuotokohta löytyy,eikä ruveta arvailemaan, et mikähän se mehii... :)
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
jupasaab
"Viggen"
Viestit: 519
Liittynyt: To Loka 22, 2009 14:12
Paikkakunta: Kotka

Re: Aeron öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja jupasaab »

suapas kirjoitti:Juuri näin pitää toimia. Eli kone puhtaaksi, niin yleensä vuotokohta löytyy,eikä ruveta arvailemaan, et mikähän se mehii... :)
Pari viikkoa ajoa ja öljypohja aivan kuiva, eikä näy missään pienintäkään vuotoa. Kyllä voi vuotava öljynpaineen anturi kastella koko pohjan puoleen väliin asti. Anturista tosiaan valumalla valui öljyä, tuli sieltä anturin päädyssä olevan metallin ja muovin välistä.
Sitä oikeaa etsiessä...
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

Re: Aeron öljyvuoto

Viesti Kirjoittaja antoun »

itellä tuli huohottimista vaikka oli tehty huohotin päivitys, sitä keltasta mönjää oli kertyny kaikkii putkiin+boxiin aika paljo
Vastaa Viestiin