Automaattiöljyn vaihto
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Automaattiöljyn vaihto
Käyko Motonetin Dexron III, n. 5 €/l. Onnistuuko vaihto kahdessa osassa.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Automaattiöljyn vaihto
Jos allekirjoituksen 01 griffini kyseessä, niin sillon Dexron 3 on oikea öljy.
Kahteen kertaan jos vaihdat sen mitä tulee propusta, niin on ainakin suurin osa öljystä vaihdettu.
Kahteen kertaan jos vaihdat sen mitä tulee propusta, niin on ainakin suurin osa öljystä vaihdettu.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Automaattiöljyn vaihto
Aero -01 nelivaihteisella laatikolla käytetty ATF320 öljyä viimeiset 300tkm.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Automaattiöljyn vaihto
Thanks. (Koetin hakea joskus näkemääni yksityiskohtaista ohjetta löytämättä sitä). Tehdäänkö vaihto 3.5 l + 3.5 l vaikka peräkkäisinä päivinä.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Automaattiöljyn vaihto
Hyvä on vähän enemmän ajaa ja lootaan menee 4L öljyä
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Automaattiöljyn vaihto
Kiitti always BB, en halua viisastella, ei ole varaa vähäisellä tietämyksellä, mutta ohjekirjassa luki koko määräksi 7 l.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Automaattiöljyn vaihto
Koko järjestelmän (7L) ei laatikon jonka saa tyhjäksi laatikon propun aukaisemalla
EBR garage
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
Saab 9-5T 280hv, 2xJaguar X300, -71 el camino 454 SS, -64 valiant 440cid
-65 valiant 408cid, -90 skoda 120L 406 cid, -75 datsun 160J sss
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Automaattiöljyn vaihto
Peter Finn kirjoitti:Thanks. (Koetin hakea joskus näkemääni yksityiskohtaista ohjetta löytämättä sitä). Tehdäänkö vaihto 3.5 l + 3.5 l vaikka peräkkäisinä päivinä.
0. Aja etupää rampeille. Ryömi alle pesuvadin kanssa
1. laatikon tyhjennysproppu auki ja ulos tulee 4 litraa vanhaa öljyä
2. proppu kiinni ja täytetään 4 litraa uutta öljyä mittatikun reiästä
3. sitten lauhduttimen banjopultti auki (se alempi). Työnnä jengan reikään suppiloletkun kärki ja muutaman litran astia lyhyen letkun toiseen päähän
4. auto käyntiin P-asennossa. Pysäytä kone kun kaveri sanoo n. 2 litraa öljyä valuneen astiaan (pysäyttämisen jälkeen tulee vielä reilu desi)
5. lisätään 2 litraa uutta öljyä
6. auto käyntiin P-asennossa ja otetaan taas ulos 2 litraa vanhaa öljyä
7. kierrä banjopultti takaisin paikalleen (27 Nm)
8. lisätään 2 litraa uutta öljyä.
Arska Saab Klubijäsen no:5106
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: Automaattiöljyn vaihto
Kiitti arska sixtysix. Tätä hain.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
Re: Automaattiöljyn vaihto
Oliskohan vielä hyvä ajaa laatikko lämpimäksi ennen öljynvaihtoa, ainakin talvella.
Re: Automaattiöljyn vaihto
Aika litkuahan tuo on kylmänäkin,mutta yleensä öljyt ko öljyt vaihdetaan "kuumana". Mielellään heti ajon jäkeen, niin mahd. skeida on sekoittuneena öljyyn ja tulee pihalleSAABpaaja kirjoitti:Oliskohan vielä hyvä ajaa laatikko lämpimäksi ennen öljynvaihtoa, ainakin talvella.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Automaattiöljyn vaihto
Niin, ja öljytaso tarkistetaan lämpimistä öljyistä. Tähänhätään en nyt muista tarkkaa lämpötilaa. Olisiko ollut siellä n. 60 asteen tuntumassa?
Paremmin tietävät korjatkoon.
Paremmin tietävät korjatkoon.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Automaattiöljyn vaihto
Vaihteiston on oltava öljyn määrää tarkistettaessa käyntilämmin, eli noin +80 asteinen, mikä saavutetaan noin 30 minuutin maantieajon jälkeen. Ulkolämpötilan ollessa matala (kylmempi kuin +10 astetta), ei +80 asteen lämpötilaa koskaan saavuteta, minkä vuoksi normaalintason annetaan olla jopa 20 mm alle lämpötilan +80 astetta maksimitason.
Re: Automaattiöljyn vaihto
0. Aja etupää rampeille. Ryömi alle pesuvadin kanssa
1. laatikon tyhjennysproppu auki ja ulos tulee 4 litraa vanhaa öljyä
2. proppu kiinni ja täytetään 4 litraa uutta öljyä mittatikun reiästä
3. sitten lauhduttimen banjopultti auki (se alempi). Hae paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä banjopultti jossa letkulähtö 18mm kierteellä. Letku siihen nippaan ja toinen pää kannuun.
4. auto käyntiin P-asennossa. Pysäytä kone kun kannussa on n. 2 litraa öljyä (pysäyttämisen jälkeen tulee vielä reilu desi)
5. lisätään 2 litraa uutta öljyä
6. auto käyntiin P-asennossa ja otetaan taas ulos 2 litraa vanhaa öljyä
7. kierrä banjopultti takaisin paikalleen (27 Nm)
8. lisätään 2 litraa uutta öljyä.
1. laatikon tyhjennysproppu auki ja ulos tulee 4 litraa vanhaa öljyä
2. proppu kiinni ja täytetään 4 litraa uutta öljyä mittatikun reiästä
3. sitten lauhduttimen banjopultti auki (se alempi). Hae paikallisesta hydrauliikkaliikkeestä banjopultti jossa letkulähtö 18mm kierteellä. Letku siihen nippaan ja toinen pää kannuun.
4. auto käyntiin P-asennossa. Pysäytä kone kun kannussa on n. 2 litraa öljyä (pysäyttämisen jälkeen tulee vielä reilu desi)
5. lisätään 2 litraa uutta öljyä
6. auto käyntiin P-asennossa ja otetaan taas ulos 2 litraa vanhaa öljyä
7. kierrä banjopultti takaisin paikalleen (27 Nm)
8. lisätään 2 litraa uutta öljyä.
Sitä oikeaa etsiessä...
-
- "Aero"
- Viestit: 340
- Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
- Paikkakunta: Pori
Re: Automaattiöljyn vaihto
Itse tein juuri edellämainitulla tavalla omaani öljynvaihdon ja täytyy sanoa että laatikko on kuin uusi! n. 7L meni.. Mulla sitä mobilin 3309 litkua kun 5 v loota allekirjoituksen autossa...
SEAT Alhambra 2,0 TSI DSG -11
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286
900i Combi Sedan 2.1 A -92
Ex: 9-5 linear Wagon 2.0t A -05
# 6286