Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Sopivalla voimalla joustaa tuo alapeltikin, että pääsee hyppää yli.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Kaikki joustaa, jos väkisin tekee .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Mitäpä tuumitte jos kantta kunnostaessa ottais vähän enemmän tavaraa kannesta -> lisää ruttuja?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Mertmi kirjoitti:Joo, ei ole sama metodi. Meillä on sellainen kotitekoinen penkki. Pitänee ottaa kuva siitä, on helpompi käsittää miten se pelaa. Kaverin kanssa kahteen pekkaan asennettiin kiilat. Sujuu melko kivuttomasti kun pääsee vauhtiin. Huomenissa voisin napata kuvan siitä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Hyvät ovat ohjeet, mutta mistä löydän kampuran merkin. Jakopäänkotelossa merkkihän on sivusta katsottuna ns. kello yhdessä? Onhan? Mutta hihnapöyrän merkkiä en löytänyt vai pitääkö hihnapyörän päältä ottaa vielä tuollainen kuppi/levy/pyörä pois? Millä tavalla otatte moniurahihnan turhake pyörän pois ja missä alin kiinnitys pultti?Ja pitääkö ketjun kiristin ottaa kahdessa osassa pois, eli ensin sisä osa ja sitten ulompi vai?
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Hihnapyörässä on pieni vekki joka pitää vaan katsoa tarkkaan.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Siellä sisäsyrjässä lovi. Jos vanha jakopää niin menee ohi merkistä sentin pari. Esimerkki kuva alla:Hyvät ovat ohjeet, mutta mistä löydän kampuran merkin. Jakopäänkotelossa merkkihän on sivusta katsottuna ns. kello yhdessä? Onhan? Mutta hihnapöyrän merkkiä en löytänyt vai pitääkö hihnapyörän päältä ottaa vielä tuollainen kuppi/levy/pyörä pois?
Ihan lenkkiavaimella yksi pultti pois ja osat käteen?Millä tavalla otatte moniurahihnan turhake pyörän pois ja missä alin kiinnitys pultti?
14mm kannalla otetaan sisempi pultti pois ja sieltä tulee perässä muovinen mäntä ja jousi joita älä hävitä. 27mm kannalla lähtee sitten itse runkoosa pois, josta voit sitten katos miten paljon on ulkonemaa (=ketjun venymä).Ja pitääkö ketjun kiristin ottaa kahdessa osassa pois, eli ensin sisä osa ja sitten ulompi vai?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Sisempi tulppapultti on 12mm kannalla.
Muovimäntä ei ole toiminnan kannalta täysin välttämätön. Tehdaalla helpottavat asennusta ja kierteille saamista, kun lukitsevat muovitapin avustuksella jousen sisäasentoon läpi menevällä neulatapilla.
Kannattaa uusia tulppapultin o-rengas sekä kiristimen (usit) tiiviste samalla.
Huomioi, että ota myös nurkkarulla pois. Osassa nurkkarullia pultin pää menee 27mm hylsyn kanavaan estäen joko hylsyn menon kanavaan tai viimeistään kierteile laittaessa suoraan menon, jolloin kiristäjä yrtittää lähteä herkästi väärille kierteille.
Muovimäntä ei ole toiminnan kannalta täysin välttämätön. Tehdaalla helpottavat asennusta ja kierteille saamista, kun lukitsevat muovitapin avustuksella jousen sisäasentoon läpi menevällä neulatapilla.
Kannattaa uusia tulppapultin o-rengas sekä kiristimen (usit) tiiviste samalla.
Huomioi, että ota myös nurkkarulla pois. Osassa nurkkarullia pultin pää menee 27mm hylsyn kanavaan estäen joko hylsyn menon kanavaan tai viimeistään kierteile laittaessa suoraan menon, jolloin kiristäjä yrtittää lähteä herkästi väärille kierteille.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Jos hihnapyörä on ehjä, niin mäntä on YKK:ssa joka tapauksessa hihnapyörän loven ollessa jakokopan hahlon kohdalla - olipa jakoketju ja laahaimet miten lopussa tahansa. Nokka-akselien ja -pyörien merkit vaan ei ehkä osu merkkiin samaan aikaan kuin hihnapyörän.j0ne kirjoitti:Siellä sisäsyrjässä lovi. Jos vanha jakopää niin menee ohi merkistä sentin pari. Esimerkki kuva alla: http://farm4.static.flickr.com/3473/334 ... cec53c.jpg
Jos jako oli OK ennen kansiremppaa eikä jakopään osia uusita kansirempan yhteydessä, niin ei mene pahasti pieleen laittamalla kasatessa nokkapyörät samoihin kohtaan ketjua kuin oli purettaessa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Suosittelen sitä tussimerkkiä ketjuun ketjupyörän merkin kohdalle. Omissa projekteissa on toiminut loistavasti. Aika monikin on saanut jaon hampaan verran pieleen ja sitten ihmetellään kun ei käy tyhjäkäyntiä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Mihin kireyteen kannen kaksi jakopään puolen pulttia kiristetään, laitetaanko samaan kuin muut pultit vai onko niin väliä?
Ex:siä ei ole, hyvistä kun en luovu.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
N. 25nm.
Kannattaa muuten käyttää jakoketjun kiristimen tiivisteenä 22mm kuparirengasta. Alkuperäinen tai tarvike usit rupeaa vuotamaan muutaman vuoden sisällä asennuksesta.
Kannattaa muuten käyttää jakoketjun kiristimen tiivisteenä 22mm kuparirengasta. Alkuperäinen tai tarvike usit rupeaa vuotamaan muutaman vuoden sisällä asennuksesta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Ei ole mikään yleinen vaiva tuo usitin vuotaminen, kun voideltuna sen asentaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Voideltuna asentaminen voi olla hyvä juttu sitäkin kautta, että voideltuna tiiviste ehkä pysyy kiristintä paikalleen kiertäessä kiristimen tiivistepinnassa kiinni ja kierteettömällä osuudella, eikä ajaudu kierteelliselle osuudelle, jossa USITin huuli jää kierteiden väliin ja leikkautuu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Hyvät ohjeet löytyi tästä topicista Hienoa, että joku viittii vaivautua
Turhaan tuli irroitettua ......tai sitten ei ......siitä jossain muualla myöhemmin. Joutuu ilmeisesti ottaa turbiinipuolikin tarkasteluun .
Täytyy nostaa hattua, joka tuon laturin puoleisen imusarjan pultin pistää paikalleen kiroilematta. Ihan täysi työ oli irroittaminenkin Lyhyt/katkaistu 13 mm lenkki olis varmaan pelittänyt. Hölmöyksissäni otin kiristeminen kokonaan irti 24mm hylsyllä, muutuiko sitten säätö . 19mm eli vaihtoon taitaa mennä koko jakopääkin.
70 km tulin kotiin tuolla kannella ihan nopeusrajoitusten mukaan, mutta eikö sylinterien lepuutustoiminto olekin In.
Turhaan tuli irroitettua ......tai sitten ei ......siitä jossain muualla myöhemmin. Joutuu ilmeisesti ottaa turbiinipuolikin tarkasteluun .
Täytyy nostaa hattua, joka tuon laturin puoleisen imusarjan pultin pistää paikalleen kiroilematta. Ihan täysi työ oli irroittaminenkin Lyhyt/katkaistu 13 mm lenkki olis varmaan pelittänyt. Hölmöyksissäni otin kiristeminen kokonaan irti 24mm hylsyllä, muutuiko sitten säätö . 19mm eli vaihtoon taitaa mennä koko jakopääkin.
70 km tulin kotiin tuolla kannella ihan nopeusrajoitusten mukaan, mutta eikö sylinterien lepuutustoiminto olekin In.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP