Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Öljyä pukkailee, avasin venakopan ja tsekkasin kannenpultit, olivat kiinni. Venttiilikopan 16 pultista 10 pyöri sormin.
Mutta että näyttääkö tämä nyt terveeltä:
https://www.dropbox.com/s/t6l6zsp4p54l3 ... 5.jpg?dl=0
Kauheasti jankkia, bensalla ja Bräkleenillä rappailin ja aika lujassa oli. Mistä vikaa haetaan?
Mutta että näyttääkö tämä nyt terveeltä:
https://www.dropbox.com/s/t6l6zsp4p54l3 ... 5.jpg?dl=0
Kauheasti jankkia, bensalla ja Bräkleenillä rappailin ja aika lujassa oli. Mistä vikaa haetaan?
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Katsoinko oikein mutta onko alkuperäinen huohotus-systeemi? Se ainakin olisi pitänyt ainakin päivittää jo vuosia, vuosia sitten. Öljyjen vaihtovälit olleet myös liian pitkät? Maks. 10000 km järkevintä. Öljypohja lienee vähintään yhtä karmaisevassa kunnossa ja imusihti käytännössä jo tukkeessa.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Huohotinpäivitys on. Auto on ollut minulla vasta tammikuusta ja huollot kirjassa ok. Ei mitään hajua, milloin päivitys on laitettu tosin.
Öljynvaihdot kirjan mukaan 15-20 tkm välein.
Öljynvaihdot kirjan mukaan 15-20 tkm välein.
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Huonolaatuisesta moottoriöljystä etsisin itse vikaa ensimmäisenä..
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Huoltokirja sanoo Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1...Pakari kirjoitti:Huonolaatuisesta moottoriöljystä etsisin itse vikaa ensimmäisenä..
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Huonoiilla voiteilla on tuo kone pyörinyt kuvasta päätellen, joka tapahtuu pätkäajossa vaikka koneessa olisi mitä kultahippuöljyä. Suosittelen voimakkaasti puhdistamaan öljypohjan hyvin pian ja jos etanolisoftaa ei koneessa ole niin koneen sisäpesu ennen öljypohjan puhdistusta ja muutama tiheämpi öljynvaihto senkin jälkeen lian poistamiseksi.
Huohotin näyttää päivitetyltä mutta lämpökääre on ainakin jätetty pois takaiskun ja läppäkotelon vesiletkujen ympäriltä.
Huohotin näyttää päivitetyltä mutta lämpökääre on ainakin jätetty pois takaiskun ja läppäkotelon vesiletkujen ympäriltä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Venakopan pillit kannattaa tsekata, että ne on varmasti auki.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Venttiilikopan sisällä mustaa mänkkiä
Miten päivämäärät? Onko vaihdettu vuosittain vai onko tuijotettu vaan kilometrejä?konTomi kirjoitti:Huoltokirja sanoo Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1, Mobil 1...
Ohjekirjakin muuten sanoo että vaihtovälisuositus 10000km jos paljon lyhyttä pätkäajoa. Jos pätkäajoa vetää 20000km niin aika huonossa hapessa ne öljyt ovat varsinkin ennen sitä huohotinpäivitystä.
Kuvasta katsottuna näyttäisi että jos huohotinpäivitys on asennettu niin sitä ei ole asennettu täysin pilkulleen oikein. Alas loukolle menevä letku näyttäisi menevän alas väärästä kohdasta. Varmaan on lämpöeriste ja nippusiteet jätetty laittamatta, jolla ko. letku ja takaisku niputetaan läppäkotelolle menevien vesiletkujen kanssa samaan nippuun. Eli tässä linkin takana viimeinen kuva jossa merkitty "insulation". http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.