Käyttökokemuksia virifemmasta

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja artso »

Vm-00 2,3t , 278000 km => muunneltu softa Vesan toimesta + vermeet n. 300 hp/ 430 Nm,ff. Jakopääremppa tehty, ite ajanu 16000 km, toiminut muuten hyvin mutta...koko kesän metästänyt syytä "nykimis" ongelmaan. Osia vaihdeltu tasaiseen tahtiin, vähäksi aikaa tilanne yleensä parantunut mutta sitten taas..NYKIMISTÄ! Nykyään esiintyy lähinnä "kuormalla lähöstä" eli rekan ohitus 5:s vaihteella 90:n vauhdista väännöllä kiihdyttäen. Sillon nykii aluksi mutta ei enää anna vikakoodeja eikä "possunkuvaa" mutta fcodeja vielä kertyy. Tämä sitten tasaantuu matkan edetessä jolloin nykimisiä ei esiinny. Onko syynä kuskin vai moottorin "sopeutus" ja täytyykö tämä tehdä joka reissulla erikseen? Jostain topicista lueskelin että olisi näillä(2,3 T bp softa) taipumusta tämmöiseen mutta pitääkö sopeutus tehdä AINA kaupunkiajosta tielle siirtyessä? Lambdaa en ole vaihtanu, muut osat (lähes) kaikki. Ilmavuodot haettu..mitäs vielä, ainiin, käynnistysoglemia ei ole ollut vaikka pikkupakkasia on jo täällä Oulusa ollut. OPENSID on käytössä ja sitä seuraillessani ei mielestäni mitään hälyyttävää ole auton toiminnassa, ehkä Pinl 2300- 2400 vähän yläkantissa, en tiedä. "nykäsvaiheessa" taitaa Mair/ Mreq pudota aika paljon mutta taitaa sekin olla normaalia tilanteeseen liittyen. Vaikuttaako tulppien kärkivälin suurentaminen? Hukkiksen tankoa olen säätänyt ( kiekalla pidentänyt). Jos jotain nykimiseen liittyviä vinkkejä saisin niin hyvä olisi, muuten käyttökokemuksiin perustuvaa keskustelua halusin viritellä. Vai onko sittenkin ne kuoleentuneet ö-renkaat syynä tähän kaikkeen? Eikö viinan pitäis liottaa niitä?
9-5 2.3T-00
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 801
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Ilmamassamittari
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ahtopainetta on kyllä liikaa, paljonko mahtaa mair näyttää kunnon vedossa keskikierrosalueella. Ilmamassamittari olis looginen syy mutta eikös se ole uusittu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja artso »

Yep , immu uusi ja orignaali, uusittu n. 7k sitten, pitäisi toimia. Samoin sytkä, läppis,as. anturi ,bp 320 lph , suodatin.
Viimeksi muokannut artso, Ke Loka 21, 2015 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3T-00
Shammy74
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: Pe Syys 17, 2010 19:08
Paikkakunta: Vantaa

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja Shammy74 »

Onhan sytkäkasetti vähintään 3.6 versio?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja jameli »

Tulpat?
Näkyykö missejä open sidissä kun nykäisee?
__________________
Harrastus tauolla.
matolaatikko
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 07, 2015 19:20

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja matolaatikko »

Minulla vakio biopower ja alkaa nykimään jos tulpat löysällä tai kärkiväli jo karannut suuremmaksi.
Nykii nimenomaan kun tasakaasun jälkeen painaa pedaalia.
Saab 9-5 Biopower 2008 KA
Skoda Suberb 2.0 Tdi 2014 KA
Jeep Grand Cherokee 1998 HA
Exät: 900 GLS automatic 1979
90 1987
9000 CC 1993
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Omassa (440hv) biopowerissa alkaa nykimään ripeämmässä kiihdytyksessä kun tulpilla(BCPR9ES-11) tulee 9000-10000km täyteen.

Tuolla emännän steg 1 2,0t biopowerilla pystyy tulpilla (BCPR7ES-11) helposti ajamaan ainakin 15000km ilman että alkaa nykimään. Yleensä vaihtanut kuitenkin joka öljyvaihdon (10tkm) yhteydessä tulpat varmuuden vuoksi.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja artso »

Kiitän osanotosta, mis: it ovat oma lukunsa; aiemmin niitä kertyi enemmänkin mutta kampiakselin asentoanturin vaihto alkoi hillitä niitä eikä 3;s syl. kerää niitä enää juuri ollenkaan. Tulpilla alkaa olla ikää yli 10 tkm joten alkaa olla niiden vaihdon aika. Sytkäkas. on viimeisin versio ja melko uusi. Vaihdan uudet tulpat niin näkee onko niillä osaa asiassa. Viinalla olen pääasiassa ajellut, en oikeastaan tiedä esiintyykö näitä vaivoja bensalla ajaessa kun ei ole tullut varsinaisesti kokeiltua; pitäisi varmaan tehdä sekin testaus.
9-5 2.3T-00
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

Mitkä suuttimet siihen on asennettu? Itselläni Dekat eivät ainakaan aiheuttaneet juuri muuta kuin ongelmia, kuten sammuilua ajosta ja muuta jännittävää.
SAAB 9-5 Aero -05
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 199
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

Täällä ahtoi 9-5 liikaa.. Ei meinannut löytyä vika millään. Missfireä pukkas pariin otteeseen.
Hukkiksen letkussa oli pieni halkeama alhaalla liitoksen paikkeilla katseilta piilossa. Välillä bleedasi ja välillä ei.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja artso »

Suuttimet on Bosch ev 14 530cc eikä käyntiongelmia ole ollut. Noita ilmavuotoja letkuista olen etsiskellyt ja muutaman löytänytkin.
9-5 2.3T-00
Avatar
artso
"Ruisku"
Viestit: 142
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 21:05
Paikkakunta: Oulu

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja artso »

Tulpat vaihettu ja voin sanoa että 10 tkm on liian pitkä vaihtoväli etanolivirikoneelle. Siistin näköiset olivat mutta kärkiväli lähempänä kahta kuin 1.1 mm! Ja tosiaan, vähän jo löystyneet olivat, ainoastaan nelostulppa oli "tiukassa" Oletteko tehneet välikiristystä tulpille, voisi olla tarpeellinen toimenpide? Aion kyllä tästälähtien vaihdella tulpat vähän tiuhempaan. Vedot paranivat huomattavasti eikä mitään piikkailuja esiintynyt: motarille en vielä ole ehtinyt. Parin tulpan yläosa oli vähän "tahmea" olisiko kassu vähän falskannut, se on kyllä äskettäin uusittu eikä siinä näkynyt mitään vuotoja olevan. Sitten vielä vähän asian vierestä kun forumilla on ollut puhetta moottoritilan poikittaistuen tarpeellisuudesta : tulipa laitettua sigun vanhukseen Futurezin tuki ja se todellakin jämäköitti auton käytöstä: esim. suojatien töyssyt ei tunnu enää missään :D Ainoa vika siinä on väri: valkoinen 8O
9-5 2.3T-00
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Mistähän tänä päivänä saa noita poikkitukia femmaan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1091
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Käyttökokemuksia virifemmasta

Viesti Kirjoittaja 900S »

Saabinsti kirjoitti:Mistähän tänä päivänä saa noita poikkitukia femmaan?
Tuolla niitä on ollut, mutta näköjään väliaikaisesti loppu..
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 02972.html
9-5 2,3t Wagon `06
Vastaa Viestiin