Käyttökokemuksia virifemmasta
Käyttökokemuksia virifemmasta
Vm-00 2,3t , 278000 km => muunneltu softa Vesan toimesta + vermeet n. 300 hp/ 430 Nm,ff. Jakopääremppa tehty, ite ajanu 16000 km, toiminut muuten hyvin mutta...koko kesän metästänyt syytä "nykimis" ongelmaan. Osia vaihdeltu tasaiseen tahtiin, vähäksi aikaa tilanne yleensä parantunut mutta sitten taas..NYKIMISTÄ! Nykyään esiintyy lähinnä "kuormalla lähöstä" eli rekan ohitus 5:s vaihteella 90:n vauhdista väännöllä kiihdyttäen. Sillon nykii aluksi mutta ei enää anna vikakoodeja eikä "possunkuvaa" mutta fcodeja vielä kertyy. Tämä sitten tasaantuu matkan edetessä jolloin nykimisiä ei esiinny. Onko syynä kuskin vai moottorin "sopeutus" ja täytyykö tämä tehdä joka reissulla erikseen? Jostain topicista lueskelin että olisi näillä(2,3 T bp softa) taipumusta tämmöiseen mutta pitääkö sopeutus tehdä AINA kaupunkiajosta tielle siirtyessä? Lambdaa en ole vaihtanu, muut osat (lähes) kaikki. Ilmavuodot haettu..mitäs vielä, ainiin, käynnistysoglemia ei ole ollut vaikka pikkupakkasia on jo täällä Oulusa ollut. OPENSID on käytössä ja sitä seuraillessani ei mielestäni mitään hälyyttävää ole auton toiminnassa, ehkä Pinl 2300- 2400 vähän yläkantissa, en tiedä. "nykäsvaiheessa" taitaa Mair/ Mreq pudota aika paljon mutta taitaa sekin olla normaalia tilanteeseen liittyen. Vaikuttaako tulppien kärkivälin suurentaminen? Hukkiksen tankoa olen säätänyt ( kiekalla pidentänyt). Jos jotain nykimiseen liittyviä vinkkejä saisin niin hyvä olisi, muuten käyttökokemuksiin perustuvaa keskustelua halusin viritellä. Vai onko sittenkin ne kuoleentuneet ö-renkaat syynä tähän kaikkeen? Eikö viinan pitäis liottaa niitä?
9-5 2.3T-00
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Ilmamassamittari
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Ahtopainetta on kyllä liikaa, paljonko mahtaa mair näyttää kunnon vedossa keskikierrosalueella. Ilmamassamittari olis looginen syy mutta eikös se ole uusittu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Yep , immu uusi ja orignaali, uusittu n. 7k sitten, pitäisi toimia. Samoin sytkä, läppis,as. anturi ,bp 320 lph , suodatin.
Viimeksi muokannut artso, Ke Loka 21, 2015 09:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3T-00
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Onhan sytkäkasetti vähintään 3.6 versio?
Saab 9-5 Aero Sedan "Black Edition" MY00 Biopower https://1drv.ms/i/s!As6Xgw_TfcKjg34ZAMAFw9VQdQ0P
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Tulpat?
Näkyykö missejä open sidissä kun nykäisee?
Näkyykö missejä open sidissä kun nykäisee?
__________________
Harrastus tauolla.
Harrastus tauolla.
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Loka 07, 2015 19:20
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Minulla vakio biopower ja alkaa nykimään jos tulpat löysällä tai kärkiväli jo karannut suuremmaksi.
Nykii nimenomaan kun tasakaasun jälkeen painaa pedaalia.
Nykii nimenomaan kun tasakaasun jälkeen painaa pedaalia.
Saab 9-5 Biopower 2008 KA
Skoda Suberb 2.0 Tdi 2014 KA
Jeep Grand Cherokee 1998 HA
Exät: 900 GLS automatic 1979
90 1987
9000 CC 1993
Skoda Suberb 2.0 Tdi 2014 KA
Jeep Grand Cherokee 1998 HA
Exät: 900 GLS automatic 1979
90 1987
9000 CC 1993
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Omassa (440hv) biopowerissa alkaa nykimään ripeämmässä kiihdytyksessä kun tulpilla(BCPR9ES-11) tulee 9000-10000km täyteen.
Tuolla emännän steg 1 2,0t biopowerilla pystyy tulpilla (BCPR7ES-11) helposti ajamaan ainakin 15000km ilman että alkaa nykimään. Yleensä vaihtanut kuitenkin joka öljyvaihdon (10tkm) yhteydessä tulpat varmuuden vuoksi.
Tuolla emännän steg 1 2,0t biopowerilla pystyy tulpilla (BCPR7ES-11) helposti ajamaan ainakin 15000km ilman että alkaa nykimään. Yleensä vaihtanut kuitenkin joka öljyvaihdon (10tkm) yhteydessä tulpat varmuuden vuoksi.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Kiitän osanotosta, mis: it ovat oma lukunsa; aiemmin niitä kertyi enemmänkin mutta kampiakselin asentoanturin vaihto alkoi hillitä niitä eikä 3;s syl. kerää niitä enää juuri ollenkaan. Tulpilla alkaa olla ikää yli 10 tkm joten alkaa olla niiden vaihdon aika. Sytkäkas. on viimeisin versio ja melko uusi. Vaihdan uudet tulpat niin näkee onko niillä osaa asiassa. Viinalla olen pääasiassa ajellut, en oikeastaan tiedä esiintyykö näitä vaivoja bensalla ajaessa kun ei ole tullut varsinaisesti kokeiltua; pitäisi varmaan tehdä sekin testaus.
9-5 2.3T-00
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Mitkä suuttimet siihen on asennettu? Itselläni Dekat eivät ainakaan aiheuttaneet juuri muuta kuin ongelmia, kuten sammuilua ajosta ja muuta jännittävää.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Täällä ahtoi 9-5 liikaa.. Ei meinannut löytyä vika millään. Missfireä pukkas pariin otteeseen.
Hukkiksen letkussa oli pieni halkeama alhaalla liitoksen paikkeilla katseilta piilossa. Välillä bleedasi ja välillä ei.
Hukkiksen letkussa oli pieni halkeama alhaalla liitoksen paikkeilla katseilta piilossa. Välillä bleedasi ja välillä ei.
9-3sc 2.0t biopower -08
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
900s 2.0t -90
ex 9-3 Aero -01
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Suuttimet on Bosch ev 14 530cc eikä käyntiongelmia ole ollut. Noita ilmavuotoja letkuista olen etsiskellyt ja muutaman löytänytkin.
9-5 2.3T-00
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Tulpat vaihettu ja voin sanoa että 10 tkm on liian pitkä vaihtoväli etanolivirikoneelle. Siistin näköiset olivat mutta kärkiväli lähempänä kahta kuin 1.1 mm! Ja tosiaan, vähän jo löystyneet olivat, ainoastaan nelostulppa oli "tiukassa" Oletteko tehneet välikiristystä tulpille, voisi olla tarpeellinen toimenpide? Aion kyllä tästälähtien vaihdella tulpat vähän tiuhempaan. Vedot paranivat huomattavasti eikä mitään piikkailuja esiintynyt: motarille en vielä ole ehtinyt. Parin tulpan yläosa oli vähän "tahmea" olisiko kassu vähän falskannut, se on kyllä äskettäin uusittu eikä siinä näkynyt mitään vuotoja olevan. Sitten vielä vähän asian vierestä kun forumilla on ollut puhetta moottoritilan poikittaistuen tarpeellisuudesta : tulipa laitettua sigun vanhukseen Futurezin tuki ja se todellakin jämäköitti auton käytöstä: esim. suojatien töyssyt ei tunnu enää missään Ainoa vika siinä on väri: valkoinen
9-5 2.3T-00
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Mistähän tänä päivänä saa noita poikkitukia femmaan?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Käyttökokemuksia virifemmasta
Tuolla niitä on ollut, mutta näköjään väliaikaisesti loppu..Saabinsti kirjoitti:Mistähän tänä päivänä saa noita poikkitukia femmaan?
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 02972.html
9-5 2,3t Wagon `06