Autolla on ajettu n.185tkm ja tulpilla noin 3-4tkm. Tulpat ovat mallia etanolille sopivat ja samaa merkkiä mitä wis tarjoaa 2005 vuosimallille. Autoa ei ole vielä softattu mitenkään eli 98E:llä mennään. Nopeilla googlauksilla sain selville että monilla juuri sytkäkasetti ja sen vaihto on auttanut. Täytyykin nyt katsoa ensin silmämääräisesti tulpat ja sytkäkasetin kunto. Auto omasta mielestäni toimii ihan normaalisti eikä pätki tms.
Yksi asia jonka olen pannut tosin merkille on se, että käynnistyksessä kestää ehkä hiukka kauemmin sahata (muutos n. 1-2sek) kuin ennen. Olen ajatellut sen johtuvan vain vanhan akun hiipumisesta mutta toisaalta akku näyttää ihan hyväkuntoiselta ja pätevältä(bosch). Minun aikana tuota ei ole vaihdettu joten sen ikää en osaa sanoa. Ladattu sitä on pariinkin otteeseen ja olenkin alkanut epäilemään omia "tuntemuksia" käynnistyksen suhteen. Nyt kuitenkin kun tuo moottorivalo on alkanut vilkuttelemaan olen alkanut pohtimaan että mitäpä jos kyse onkin polttoainejärjestelmän orastavasta viasta? Alkaisiko esimerkiksi polttoainepumppu ilmoittelemaan elinkaarensa ehtoopuolta? Vai voiko sen irtisanoutumista edes ennakoida mitenkään?
Tämä on tietysti aikamoista mutuilua kunnes pääsen paremmin autoa ihmettelemään..
Auto siis käy ja käyttäytyy kuin ennenkin valosta huolimatta enkä siksi kauhean huolestunut vielä ole tuosta. Joku siellä kuitenkin on kun se nyt tulee uudelleen(ellei se nyt ole joku muu koodi,tuskin).
Ensimmäistä kertaa minun aikana ko. valo syttyy, eli tällä saralla on ollut mukavan huolettomia kilometrejä vauhtivaunulla

Sivuhuomiona jäähdytysneste on alkanut hieman vajenemaan ½vuoden sisällä, mutta se nyt ei varmaan suoraan ainakaan tuohon liity(ellei sitten kansipahvivuoda?) Auto ei mielestäni merkkaile.