Downpipe ja catback kimppa
Re: Downpipe ja catback kimppa
Jeppistä. Tuossa weccumuksen kanssa ollaankin tutkiskeltu ja todettu, että on kyllä ongelma tuo pituus putkenpäällä. Nyt meinaa mennä hankalaksi pään löytäminen, kun tarvitsisi kyllä olla sitten klemmari ta kiristysruuvilla kiinnitettävä. Muussa tapauksessa asennettaessa pitää olla hitsauskone.
Valmiinksi niitä ei voi missään tapauksessa hitsata, sillä ovaali koristepää on kyllä pilkuntarkka asennostaan, ettei mene yhtään vinoon. Silloin se on kyllä laitettava putkiston ollessa kiinni ja silmällä saa pään suoraan. Mutta se pituus saisi maksimissaan olla 200mm mieluiten alle.
En ole suoraa vastausta hinnastakaan vielä saanut, joten lähetän lisää s-postia jos vaikka löytyisi tuolla pituuskriteerillä ja hyvään hintaankin vielä
Valmiinksi niitä ei voi missään tapauksessa hitsata, sillä ovaali koristepää on kyllä pilkuntarkka asennostaan, ettei mene yhtään vinoon. Silloin se on kyllä laitettava putkiston ollessa kiinni ja silmällä saa pään suoraan. Mutta se pituus saisi maksimissaan olla 200mm mieluiten alle.
En ole suoraa vastausta hinnastakaan vielä saanut, joten lähetän lisää s-postia jos vaikka löytyisi tuolla pituuskriteerillä ja hyvään hintaankin vielä
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: Downpipe ja catback kimppa
Tuo on juuri sama Simonsin tekele kuin mitä juuri selviteltiin tässä topicissa, eli liian pitkä.Raser kirjoitti:
Entä mites kimppa tästä viime vuonna ainoana vaihtoehtona tarjotusta putkenpäästä:
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/9349/3/p ... -3-ruostum
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Downpipe ja catback kimppa
Välitietona tuohon ovaali putkenpäähän, että eipä taida olla mieltä kimppana niitä tilata. Laitoin tosiaan toimittajalle viestiä asiasta ja kysyin hintaa, mutta kun on vain 8kpl tarve, niin hinta ei kyllä sillä määrällä ovh hinnasta
Eli vaikka olisi sopivan mittainenkin, niin ei taida kannattaa tilata, kun ei sitä sen halvemmallakaan saa.
Eli vaikka olisi sopivan mittainenkin, niin ei taida kannattaa tilata, kun ei sitä sen halvemmallakaan saa.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: Downpipe ja catback kimppa
Jep, eli hommailkoon porukka ihan itse sitten putkenpäitä mikäli haluaa edes.
Vinkkejä ja linkkejä tosiaan kyllä saa laittaa tänne muille käyttäjille.
Vinkkejä ja linkkejä tosiaan kyllä saa laittaa tänne muille käyttäjille.
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
Re: Downpipe ja catback kimppa
Itse hommasin tällaisen, laadusta ei mitään hajua mutta oli edullinen verrattuna muihin putkenpäihin.
http://www.ebay.com/itm/370970064679
http://www.ebay.com/itm/370970064679
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Downpipe ja catback kimppa
Nyt kun tuo eräpäivä lähestyy niin mikä on arvio että putket ois valmiita?
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Downpipe ja catback kimppa
vielä viimehetken kysely: omassa on BSR cat back valmiina. Onko tämä downpipe miten paljon
äänekkäämpi kuin BSR downpipe? hinta on kyllä puolet halvempi.?
äänekkäämpi kuin BSR downpipe? hinta on kyllä puolet halvempi.?
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Downpipe ja catback kimppa
Lopullinen putkikohtainen valmistusluettelo pitää laatia ensin, jonka jälkeen pystyn laskemaan tarvittavat työtunnit. Laitan alustavaa toimitteluaikataulua topickeihin kun saan laskelmoitua.Markkanenn kirjoitti:Nyt kun tuo eräpäivä lähestyy niin mikä on arvio että putket ois valmiita?
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: Downpipe ja catback kimppa
Hyvä kysymys, en ole koskaan kuullut BSR downpipea in action. jonkinverran katin solumäärä vaikuttaa ääneen, mutta suurin vaikutus on kuitenkin catbackilla ja sen vaimentimilla. 200cell katilla varustettu dp saattaa olla hyvinkin pikkasen hiljaisempi, mutta en usko, että paljoa. Näissä downpipissa on 100cell racekat. BSR:n valmistamasta en tiedä mikä siinä on.sedaneiwagon kirjoitti:vielä viimehetken kysely: omassa on BSR cat back valmiina. Onko tämä downpipe miten paljon
äänekkäämpi kuin BSR downpipe? hinta on kyllä puolet halvempi.?
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: Downpipe ja catback kimppa
Noniin.
Kimpan sulkeutumispäivä saapui.
Kaikkia yhteystietoja en ole saanut, enkä kaikkiin yv viesteihin mitään vastausta, mutta ei voi mitään.
Nyt varttoilen vain nuo suoritukset, ja pääsen tarkastamaan lopulliset määrät sekä laatimaan materiaalilistoja ja osa kappalemääriä, ja ei kun matskuja tilailemaan ja tuotantoa käynnistämään
Kimpan sulkeutumispäivä saapui.
Kaikkia yhteystietoja en ole saanut, enkä kaikkiin yv viesteihin mitään vastausta, mutta ei voi mitään.
Nyt varttoilen vain nuo suoritukset, ja pääsen tarkastamaan lopulliset määrät sekä laatimaan materiaalilistoja ja osa kappalemääriä, ja ei kun matskuja tilailemaan ja tuotantoa käynnistämään
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 23:36
- Paikkakunta: ELIMÄKI KOUVOLA
- Viesti:
Re: Downpipe ja catback kimppa
Saman tilasin ja tais olla viimeinenWeccumus kirjoitti:Itse hommasin tällaisen, laadusta ei mitään hajua mutta oli edullinen verrattuna muihin putkenpäihin.
http://www.ebay.com/itm/370970064679
Arska Saab Klubijäsen no:5106
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Downpipe ja catback kimppa
Niin millanen putkenpää tähän mossemiehen catbackiin nyt kävikään? Speedpartsilla on nyt tarjouksessa vaikka mitä osaa myös erilaisia putkenpäitä. Kävisikö mitään niistä?
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... -pipe.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 59640.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... nless.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 11130.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... -pipe.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 59640.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... nless.html
http://shop.speedparts.se/en/prod/unive ... 11130.html
Re: Downpipe ja catback kimppa
Päivää taas.
Nyt kun hommaa saadaan käyntiin, niin laitan pikku selostuksen kuinka homma etenee.
Nyt juuri alan käydä noita verkkopankkihommia läpi, sillä useat tarvitsivat himppasen lisäaikaa siihen. Eli en ole vielä saanut varmistusta kaikkiin tilauksiin.
Jonkin verran varmaan ilmenee sellaisia hiljaisi perumisia, toivottavasti ei kuitenkaan paljon.
sillä tavarantoimittaja on valmistautunut ennakkotietojen mukaan tiettyihin määriin katteja ja vaimentajia
Mutta hetimiten annan aikatauluja kun saan laskettua kaiken.
Käytännössä, ei ainakaan heti huomenna ole tulossa, eikä vielä viikonkaan päästä
Aikamoinen organisointi kuitenkin tuollaisessa määrässä putkia.
En tiedä kiinnostaako ketään pätkääkään tämä valmistustekninen selostus, mutta ajattelin kertoa homman luonteen, jotta ei jää käsitystä, että teen aina yhden putken kerrallaan loppuun asti ja aloitan seuraavan
Siinä hommassa menisi ikä ja terveys.
teen sarjatyönä kaikkiin putkiin aina saman vaiheen kerrallaan jotta minun ei tarvitse veivata asetuksia edestakaisin ja tämä myös takaa sen, että kaikista putkista tulee täsmälleen samanlaisia...tarkoittaa myös, että jos eka on susi, niin kaikki ovat susia, mutta sellaiseksi en sitä päästä vaan tarkistan ennen kuin teen kaikki.
Jotta saan kaikki valmisosat tontille, sekä suoraa putkea lähes 300 metriä ja mutkia pari lavallista, niin siinä menee tietenkin jo oma aikansa.
Seuraavaksi alan polttamaan laippoja 3 erilaista ja sorvaan niihin tarvittavat viisteet ja kartiot,
Tämän jälkeen sorvaan lambdamuttereita repullisen.
Sitten alan sahahommiin ja sahaan kaikkia tarvittavia pituuksia, pituus kerrallaan tarvittavat määrät.
Sahauksen jälkeen teen kaikkiin laajennusta ja puristinvaiheita tarvitseviin kappaleihin levitykset, supistukset ja halkiot.
Särmäystä vaativiin kinkeleisiin teen särmäykset, esimerkiksi kiinnikepinnoihin.
sitten onkin vuorossa mutkien astekulmiin sahaus joka on työssä se pirullisin vaihe ja siinä jos jossain menee teriä ja hermoja, sillä susivaroja ei oikein ole ja jokainen susi maksaa rahaa.
Sitten onkin aika hieraista jokaisesta sahatusta putkenpäästä sahapärse pois jotta istuu liitettävään putkeen.
Tässä vaiheessa on toista sataa työtuntia jo takana ja minulla on muutama eurolavallinen osia odottamassa yhteenpääsyä.
Hitsaukset aloitan adaptereista jotka hitsaan tietysti kaikki kerrallaan valmiiksi.
Sitten aloitan osakokoonpanojen hitsauksista ja kun jostain on alettava, niin jostain vain sitten aloitan
Kun kaikki osakokoamiset on valmiina, alan liittämään kokonaisuuksia yhteen.
Kun kaikkia putkia on siinä lavoilla isot niput, ne pitää myös hapottaa jotta myös saumat pysyvät ruostumattomina. Rst:n omiaisuuksiin kun kuuluu ruostua jos kromi palaa pinnalta pois, mutta onneksi silloinkin ruoste jää vain pintaan ja puhki se ei tule ruostumaan.
Happo syövyttää pinnasta olemattoman kerroksen pois ja kromi tulee jälleen pintaan.
Tämän jälkeen happo on pestävä pois ja roiskevedet syövyttävät lahkeeni housuista joten housuissani ei työn jälkeen ole lahkeita
Nämä eivät ole ihan vartin hommia.
Keskimäärin yhden kokoputkiston tekoon kaikkine vaiheineen, siirtoineen, järjestelyineen menee aikaa noin 5.5h sarjatyönä, mutta erikseen alusta loppuun tehtynä lähes 8 tuntia, joten siksi teen sarjassa.
Aikaahan tietysti menee, mutta onpa paljon putkiakin. Yritän kuitenkin selvitä hommasta mahd järkevällä aikataululla, mutta inhimillisistä syistä joskus on levättäväkin.
Aloitan putkien tekemistä kuitenkin joka päivä vasta sen jälkeen kun minulla on jo 8 tuntia muuta työtä alla ja ihan yötä myöden ei voi tehdä tai olen pian eukotta
Viikonloppuisin kuitenkin pääsen pajottamaan vaikka kellon ympäri.
Yritän saada pari kaveria jelppimään työssä jotta sujuisi hieman joutuisammin.
Toivottavasti väellä riittää malttia, laiskottelupäiviä en kuitenkaan liiemmin pitele joten täysi panos on mukana.
Nyt kun hommaa saadaan käyntiin, niin laitan pikku selostuksen kuinka homma etenee.
Nyt juuri alan käydä noita verkkopankkihommia läpi, sillä useat tarvitsivat himppasen lisäaikaa siihen. Eli en ole vielä saanut varmistusta kaikkiin tilauksiin.
Jonkin verran varmaan ilmenee sellaisia hiljaisi perumisia, toivottavasti ei kuitenkaan paljon.
sillä tavarantoimittaja on valmistautunut ennakkotietojen mukaan tiettyihin määriin katteja ja vaimentajia
Mutta hetimiten annan aikatauluja kun saan laskettua kaiken.
Käytännössä, ei ainakaan heti huomenna ole tulossa, eikä vielä viikonkaan päästä
Aikamoinen organisointi kuitenkin tuollaisessa määrässä putkia.
En tiedä kiinnostaako ketään pätkääkään tämä valmistustekninen selostus, mutta ajattelin kertoa homman luonteen, jotta ei jää käsitystä, että teen aina yhden putken kerrallaan loppuun asti ja aloitan seuraavan
Siinä hommassa menisi ikä ja terveys.
teen sarjatyönä kaikkiin putkiin aina saman vaiheen kerrallaan jotta minun ei tarvitse veivata asetuksia edestakaisin ja tämä myös takaa sen, että kaikista putkista tulee täsmälleen samanlaisia...tarkoittaa myös, että jos eka on susi, niin kaikki ovat susia, mutta sellaiseksi en sitä päästä vaan tarkistan ennen kuin teen kaikki.
Jotta saan kaikki valmisosat tontille, sekä suoraa putkea lähes 300 metriä ja mutkia pari lavallista, niin siinä menee tietenkin jo oma aikansa.
Seuraavaksi alan polttamaan laippoja 3 erilaista ja sorvaan niihin tarvittavat viisteet ja kartiot,
Tämän jälkeen sorvaan lambdamuttereita repullisen.
Sitten alan sahahommiin ja sahaan kaikkia tarvittavia pituuksia, pituus kerrallaan tarvittavat määrät.
Sahauksen jälkeen teen kaikkiin laajennusta ja puristinvaiheita tarvitseviin kappaleihin levitykset, supistukset ja halkiot.
Särmäystä vaativiin kinkeleisiin teen särmäykset, esimerkiksi kiinnikepinnoihin.
sitten onkin vuorossa mutkien astekulmiin sahaus joka on työssä se pirullisin vaihe ja siinä jos jossain menee teriä ja hermoja, sillä susivaroja ei oikein ole ja jokainen susi maksaa rahaa.
Sitten onkin aika hieraista jokaisesta sahatusta putkenpäästä sahapärse pois jotta istuu liitettävään putkeen.
Tässä vaiheessa on toista sataa työtuntia jo takana ja minulla on muutama eurolavallinen osia odottamassa yhteenpääsyä.
Hitsaukset aloitan adaptereista jotka hitsaan tietysti kaikki kerrallaan valmiiksi.
Sitten aloitan osakokoonpanojen hitsauksista ja kun jostain on alettava, niin jostain vain sitten aloitan
Kun kaikki osakokoamiset on valmiina, alan liittämään kokonaisuuksia yhteen.
Kun kaikkia putkia on siinä lavoilla isot niput, ne pitää myös hapottaa jotta myös saumat pysyvät ruostumattomina. Rst:n omiaisuuksiin kun kuuluu ruostua jos kromi palaa pinnalta pois, mutta onneksi silloinkin ruoste jää vain pintaan ja puhki se ei tule ruostumaan.
Happo syövyttää pinnasta olemattoman kerroksen pois ja kromi tulee jälleen pintaan.
Tämän jälkeen happo on pestävä pois ja roiskevedet syövyttävät lahkeeni housuista joten housuissani ei työn jälkeen ole lahkeita
Nämä eivät ole ihan vartin hommia.
Keskimäärin yhden kokoputkiston tekoon kaikkine vaiheineen, siirtoineen, järjestelyineen menee aikaa noin 5.5h sarjatyönä, mutta erikseen alusta loppuun tehtynä lähes 8 tuntia, joten siksi teen sarjassa.
Aikaahan tietysti menee, mutta onpa paljon putkiakin. Yritän kuitenkin selvitä hommasta mahd järkevällä aikataululla, mutta inhimillisistä syistä joskus on levättäväkin.
Aloitan putkien tekemistä kuitenkin joka päivä vasta sen jälkeen kun minulla on jo 8 tuntia muuta työtä alla ja ihan yötä myöden ei voi tehdä tai olen pian eukotta
Viikonloppuisin kuitenkin pääsen pajottamaan vaikka kellon ympäri.
Yritän saada pari kaveria jelppimään työssä jotta sujuisi hieman joutuisammin.
Toivottavasti väellä riittää malttia, laiskottelupäiviä en kuitenkaan liiemmin pitele joten täysi panos on mukana.
tehdään kaikille kaikkea. outotalli@gmail.com tai soita ja kysy 040-5777903 www.outotalli.fi
Re: Downpipe ja catback kimppa
Ei muuta kuin voimia savottaan, kyllähän nuo aikamoisen työpanoksen vaatii.
Maltti on valttia ja kyllä ne putket sieltä valmistuu. En usko että kellään niin kiire putkistolla etteikö jaksaisi odottaa. Toisaalta eipä ole vaihtoehtojakaan.
[sarcasm] PS. Saanko jo hakea omani viikonloppuna? [/sarcasm]
Maltti on valttia ja kyllä ne putket sieltä valmistuu. En usko että kellään niin kiire putkistolla etteikö jaksaisi odottaa. Toisaalta eipä ole vaihtoehtojakaan.
[sarcasm] PS. Saanko jo hakea omani viikonloppuna? [/sarcasm]
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7