Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Totta,alustava tilanne oli vaan et haluaa kk maksut pienemmäksi ja asioinut paljon aikaisemmin kyseisen firman kanssa joten vanhasta saisi velat pois ja saabi tulisi sitten yli puolet pienemmällä kk maksulla tilalle.
No vaihtoehtoja on muitakin ja tämä nyt on vaan yksi muiden joukossa..suvussa on saabeja ollut paljon ja on edelleen,siksi komppasin veljeä saabistiksi taas..
Mutta katsotaan kun tänään selviää vähän tuota historiaa..
No vaihtoehtoja on muitakin ja tämä nyt on vaan yksi muiden joukossa..suvussa on saabeja ollut paljon ja on edelleen,siksi komppasin veljeä saabistiksi taas..
Mutta katsotaan kun tänään selviää vähän tuota historiaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Hinta on toki kova, mutta joku voi sitten vaihtoehtoisesti laittaa tähän näytille yhden alle 2 tonnin toimivan farkkufemman, josta on todistetusti kaikki tyyppiviat korjattu. En keksi, miksi kukaan möisi toimivan femman alta kahden tonnin, ketjuvikaisia ja muuten laukeamispisteessä olevia varmasti löytyy.
E: Nyt samalla avautumisella ihmettelen myös suuresti noita "oikeita autoliikkeitä", jotka myyvät jotain 2-3 tonnin ritsoja.. Mistä nuo autot oikein tulevat? Ts. eihän autoliike voi maksaa tuollaisesta kuin tonnin kaikki laukeamisriskit huomioiden.
E: Nyt samalla avautumisella ihmettelen myös suuresti noita "oikeita autoliikkeitä", jotka myyvät jotain 2-3 tonnin ritsoja.. Mistä nuo autot oikein tulevat? Ts. eihän autoliike voi maksaa tuollaisesta kuin tonnin kaikki laukeamisriskit huomioiden.
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Hinta on kova, joten sen takia odottaakin saavansa toimivan auton. Siitä ei vaan mitään takeita taida olla ainakaan vielä...
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Monesti autot tulevat isoissa erissä eri jobbareilta. Oman kokemuksen mukaan tuossa hintaluokassa 1-2 t.€ myyjä allekirjotuttaa ostajalla sellaisen paperin kaupanteon yhteydessä että ostaja ostaa auton siinä kunnossa kun se on kaupantekohetkellä eikä ostajalla ole kaupanteon jälkeen vaateita myyjää kohtaan. Se, että onko tämä laillista ja kuluttajasuojalakia kunnioittavaa ja päteekö se mahdollisessa oikeuskäsittelyssä niin vaikea sanoa. Tuskin. Harvalla 1-2 t. €:n auton ostajalla on kuitenkaan mahdollisuuksia ja välttämättä intoakaan käräjöidä autoliikettä vastaan omalla kustannuksellaan. Kuluttaja-asiamiehen suositukset myöskin ovat vähän niin ja näin.. ottaako niitä kukaan tosissaan jos sanktiot ovat olemattomat.blobbo kirjoitti:Hinta on toki kova, mutta joku voi sitten vaihtoehtoisesti laittaa tähän näytille yhden alle 2 tonnin toimivan farkkufemman, josta on todistetusti kaikki tyyppiviat korjattu. En keksi, miksi kukaan möisi toimivan femman alta kahden tonnin, ketjuvikaisia ja muuten laukeamispisteessä olevia varmasti löytyy.
E: Nyt samalla avautumisella ihmettelen myös suuresti noita "oikeita autoliikkeitä", jotka myyvät jotain 2-3 tonnin ritsoja.. Mistä nuo autot oikein tulevat? Ts. eihän autoliike voi maksaa tuollaisesta kuin tonnin kaikki laukeamisriskit huomioiden.
(Tämän varaan autoliikkeet varmasti paljolti laskevat näitä papereita allekirjoituttaessaan)
Itse ymmärrän autoliikkeitä kyllä tiettyyn rajaan asti. Jos auto kerran on koeajettu ja kaikki näennäisesti kunnossa myyntihetkellä eikä mitään ole salattu tai pimitetty niin vanha auto on aina vanha. Kyllähän ostajakin on tiettyyn pisteeseen asti vastuussa ostopäätöksestään eli selvittää käyttö- ja huoltohistorian. Eri asia tietenkin jos tietoisesti johdetaan harhaan autoliikkeen puolelta ja salataan vakavia ostopäätökseen vaikuttavia puutteita. Kalliit autot on sitten asia ihan erikseen.
Tästä tämän topicin esimerkkiautosta on autoliike maksanut köntässä usean eri muun auton kanssa samalla kertaa 1-1500 € max. ( arvaus) Jonka jälkeen autoliike on arvioinut, että 6 kk vastuuaikana he varautuvat 1000 €:n takuukorjauksiin. Jäähän siinä vielä 2000 € myyntipalkkiota firmalle ennen veroja.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Sen parempaa historiaa ei tästä autosta kysytty,kulkuvälineeksi valikoitui Toyota. Toki tähän ketjuun voi vastailla jos joku käy kyseistä yksilöä katselemassa.
Kyllä minä joskus vielä käännytän kelkan saabistiksi ja silloin on varmasti enemmän likviditeettiä käytössä
Kyllä minä joskus vielä käännytän kelkan saabistiksi ja silloin on varmasti enemmän likviditeettiä käytössä
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Tietysti riippuu vähän tojotasta mutta aika varma valinta, ei pitäis olla tekniikkamurheita. Tolkuttoman tylsiä vaan ovat ja siksi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Joo,perus avensis oli hankinta,soitteli tuo velipoika ja kehui kun ei muistanut miten tylsiä noi tojot on.. Edellinen oli 220cdi mese ja kyllähän se optimoituna hönkäsi hiukka riuskemmin kuin 1.6litrainen toyota.
Ei nyt vaan tällä kerralla sattunut sopivaa saab vaihtoehtoa puntariin mutta ainahan tilanteet muuttuvat ja kyllä sinne vielä joskus tyynyn alle vielä ilmaantuu saabinkin avaimet
Ei nyt vaan tällä kerralla sattunut sopivaa saab vaihtoehtoa puntariin mutta ainahan tilanteet muuttuvat ja kyllä sinne vielä joskus tyynyn alle vielä ilmaantuu saabinkin avaimet
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Noissa avensikseiskin on koneongelmia ja 1.8 niitä ainakin, siskonpojan ostamassa vvt-i oli onneksi alakerta just uusittu tehdaskorjatulla. Tais 1.6 olla juuri se kone missä ei mäntä/männänrengas vikoja ilmene.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Totta..on noiden kanssa tullut pelailtua ihan remonttimielessä joskus. Männänrenkaita niihin aikanaan vaihdeltiin takuuseen,öljyn kulutus oli valmistajan mukaan "normaalia" vielä 1l/1000km. Pahimmat ongelmat koskivat ihan alkupään vvt-i malleja. Sittemmin saivat päiviteltyä vikaa tuotantoon. Mutta tämäkin oli tiedossa velipojalla kun yhdellä "normaali" kulutteisella toyolla aikanaan taivalti.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Jzo kirjoitti:blobbo kirjoitti:
Monesti autot tulevat isoissa erissä eri jobbareilta. Oman kokemuksen mukaan tuossa hintaluokassa 1-2 t.€ myyjä allekirjotuttaa ostajalla sellaisen paperin kaupanteon yhteydessä että ostaja ostaa auton siinä kunnossa kun se on kaupantekohetkellä eikä ostajalla ole kaupanteon jälkeen vaateita myyjää kohtaan. Se, että onko tämä laillista ja kuluttajasuojalakia kunnioittavaa ja päteekö se mahdollisessa oikeuskäsittelyssä niin vaikea sanoa. Tuskin. Harvalla 1-2 t. €:n auton ostajalla on kuitenkaan mahdollisuuksia ja välttämättä intoakaan käräjöidä autoliikettä vastaan omalla kustannuksellaan. Kuluttaja-asiamiehen suositukset myöskin ovat vähän niin ja näin.. ottaako niitä kukaan tosissaan jos sanktiot ovat olemattomat.
(Tämän varaan autoliikkeet varmasti paljolti laskevat näitä papereita allekirjoituttaessaan)
Itse ymmärrän autoliikkeitä kyllä tiettyyn rajaan asti. Jos auto kerran on koeajettu ja kaikki näennäisesti kunnossa myyntihetkellä eikä mitään ole salattu tai pimitetty niin vanha auto on aina vanha. Kyllähän ostajakin on tiettyyn pisteeseen asti vastuussa ostopäätöksestään eli selvittää käyttö- ja huoltohistorian. Eri asia tietenkin jos tietoisesti johdetaan harhaan autoliikkeen puolelta ja salataan vakavia ostopäätökseen vaikuttavia puutteita. Kalliit autot on sitten asia ihan erikseen.
Tästä tämän topicin esimerkkiautosta on autoliike maksanut köntässä usean eri muun auton kanssa samalla kertaa 1-1500 € max. ( arvaus) Jonka jälkeen autoliike on arvioinut, että 6 kk vastuuaikana he varautuvat 1000 €:n takuukorjauksiin. Jäähän siinä vielä 2000 € myyntipalkkiota firmalle ennen veroja.
Nänhän se tahtoo olla..Ja moni autoliike kirjoituttaa ihan kaupansynnyn ehtona dokumentin jossa käytetyn auton takuu raukeaa tietyin ehdoin,100tkm täystakuu,150tkm 50% takuu,yli 200tkm perävalotakuu..Ja näin ollen suostut +200tkm ajetun auton särkymisen johdosta luopumaan ilmeisesti kuluttajasuojastakin kun tuollaiseen sit suostuu..
Mutta harvemmin nuo kuluttaja-asiamiehet noita +200tkm ajetuista niin innostuneita ovat,neuvoovat sopimaan ja max puolikorvaukseen meriittiä..
Tällä tarkoitin noita "normaaleja" käyttöautoja joille lasketaan se elinkaari +200tkm ja paaliin..
Tottakai on autoja joille 200-300tkm on sisäänajoa..ja vuosimalli ja hinta tietysti ratkaisee,pyöreästi alle 2000e autoihin ei kuluttajasuoja asiamies mielellään lähde taistelemaan.
Tuttu kaveri piti autoliikettä jossa kaikki edullisemmat pelit myytiin aina "varaosiksi ilman takuuta"..no eipä niihin juuri silloin tartte perään soitella..
Vähän offtopiciks meni mut keskustelua saatiin vaikkei edes uutta/vanhaa ismia saatu tällä kertaa.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Sen verran offtopickia vielä että tuollaisella yleisilmaisulla ei takuusta pääse luistamaan. Esim. typpillinen "myydään korjattavaksi" ei siihen riitä. Sen sijaan kauppakirjassa voi luetella yksittäiset autossa olevat viat, ja näitä ei takuu sitten koske. Mutta ne viat pitää yksilöidä, yleisilmaisu ei riitä.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tietoa tästä femmasta saabisteilla?
Tarkoitin että kauppakirjassa mainittiin että auto myydään varaosiksi,ei sisällä takuuta. Ei kait käytetyille varaosille ole pakko antaa takuuta..Vaikka käytännössä kokonainen ajokuntoinen auto myytiinkin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-