No vaihtoehtoja on muitakin ja tämä nyt on vaan yksi muiden joukossa..suvussa on saabeja ollut paljon ja on edelleen,siksi komppasin veljeä saabistiksi taas..

Mutta katsotaan kun tänään selviää vähän tuota historiaa..
Monesti autot tulevat isoissa erissä eri jobbareilta. Oman kokemuksen mukaan tuossa hintaluokassa 1-2 t.€ myyjä allekirjotuttaa ostajalla sellaisen paperin kaupanteon yhteydessä että ostaja ostaa auton siinä kunnossa kun se on kaupantekohetkellä eikä ostajalla ole kaupanteon jälkeen vaateita myyjää kohtaan. Se, että onko tämä laillista ja kuluttajasuojalakia kunnioittavaa ja päteekö se mahdollisessa oikeuskäsittelyssä niin vaikea sanoa. Tuskin. Harvalla 1-2 t. €:n auton ostajalla on kuitenkaan mahdollisuuksia ja välttämättä intoakaan käräjöidä autoliikettä vastaan omalla kustannuksellaan. Kuluttaja-asiamiehen suositukset myöskin ovat vähän niin ja näin.. ottaako niitä kukaan tosissaan jos sanktiot ovat olemattomat.blobbo kirjoitti:Hinta on toki kova, mutta joku voi sitten vaihtoehtoisesti laittaa tähän näytille yhden alle 2 tonnin toimivan farkkufemman, josta on todistetusti kaikki tyyppiviat korjattu. En keksi, miksi kukaan möisi toimivan femman alta kahden tonnin, ketjuvikaisia ja muuten laukeamispisteessä olevia varmasti löytyy.
E: Nyt samalla avautumisella ihmettelen myös suuresti noita "oikeita autoliikkeitä", jotka myyvät jotain 2-3 tonnin ritsoja.. Mistä nuo autot oikein tulevat? Ts. eihän autoliike voi maksaa tuollaisesta kuin tonnin kaikki laukeamisriskit huomioiden.
Jzo kirjoitti:blobbo kirjoitti:
Monesti autot tulevat isoissa erissä eri jobbareilta. Oman kokemuksen mukaan tuossa hintaluokassa 1-2 t.€ myyjä allekirjotuttaa ostajalla sellaisen paperin kaupanteon yhteydessä että ostaja ostaa auton siinä kunnossa kun se on kaupantekohetkellä eikä ostajalla ole kaupanteon jälkeen vaateita myyjää kohtaan. Se, että onko tämä laillista ja kuluttajasuojalakia kunnioittavaa ja päteekö se mahdollisessa oikeuskäsittelyssä niin vaikea sanoa. Tuskin. Harvalla 1-2 t. €:n auton ostajalla on kuitenkaan mahdollisuuksia ja välttämättä intoakaan käräjöidä autoliikettä vastaan omalla kustannuksellaan. Kuluttaja-asiamiehen suositukset myöskin ovat vähän niin ja näin.. ottaako niitä kukaan tosissaan jos sanktiot ovat olemattomat.
(Tämän varaan autoliikkeet varmasti paljolti laskevat näitä papereita allekirjoituttaessaan)
Itse ymmärrän autoliikkeitä kyllä tiettyyn rajaan asti. Jos auto kerran on koeajettu ja kaikki näennäisesti kunnossa myyntihetkellä eikä mitään ole salattu tai pimitetty niin vanha auto on aina vanha. Kyllähän ostajakin on tiettyyn pisteeseen asti vastuussa ostopäätöksestään eli selvittää käyttö- ja huoltohistorian. Eri asia tietenkin jos tietoisesti johdetaan harhaan autoliikkeen puolelta ja salataan vakavia ostopäätökseen vaikuttavia puutteita. Kalliit autot on sitten asia ihan erikseen.
Tästä tämän topicin esimerkkiautosta on autoliike maksanut köntässä usean eri muun auton kanssa samalla kertaa 1-1500 € max. ( arvaus) Jonka jälkeen autoliike on arvioinut, että 6 kk vastuuaikana he varautuvat 1000 €:n takuukorjauksiin. Jäähän siinä vielä 2000 € myyntipalkkiota firmalle ennen veroja.